Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42

Google SEO’nun geleceği hakkında neler ortaya koyuyor?

Google, Arama’daki şimdiye kadarki en büyük değişikliği duyuruyor ve oyun alanını 3 yeni yüzeye ayırıyor: AI Anlık Görüntüleri, AI olmayan sonuçlar ve Perspektifler.

Danışmanlığını yaptığım bir CEO geçenlerde bana Google’da geçirdiği süre boyunca Marissa Mayer ile yaptığı bir konuşmadan bahsetti. SEO hakkında konuşurken şu anki anı yakalayan bir yorum yaptı: “ Biz bir arama motoru değiliz. Bir yanıt motoru oluşturuyoruz. 15 yıl sonra o vizyon gerçeğe dönüştü.

Google I/O 2023’teki duyurular, internetteki en pahalı emlak için şimdiye kadarki en büyük değişiklikleri müjdeliyor: Google Arama. Teknoloji endüstrisi için yeni bir paradigma geçen yılın Kasım ayında (Chat GPT çıktığında) başlarken, SEO için yeni paradigma şimdi başlıyor .

Bu Notta, Google I/O 2023 açılış konuşmasından 12 gözlemi ve buradan SEO’nun nasıl görünebileceğini bize söyleyebilecek çevreleyen materyali vurguluyorum.

TL,DR :

SEO oyun alanı 3 yeni oyun alanına ayrılmıştır: AI Anlık Görüntü, AI olmayan sonuçlar ve Perspektifler
SEO’ların, aynı derecede göz korkutucu ve heyecan verici olan yeni bir dizi beceri öğrenmesi gerekir.
Daha önemli hale gelebilecek sinyaller: resim optimizasyonu, marka kombinasyonu aramaları, bağlantılar/bahsetmeler, incelemeler

Google I/O’dan SEO’nun geleceği hakkında 12 gözlem

I/O 2023 açılış konuşmasında tanıtılan prototipler ve Google’ın kısa bir süre sonra yayınladığı blog makaleleri, SEO’lar için yeni bir dizi beceri ve sorunu ortaya koyuyor.

Gözlem 1 : İlk aklıma gelen “ tek bir aramayla daha fazlasını yapmak ” fikri oldu . Google Mühendislik Başkan Yardımcısı Cathy Edwards, I/O 2023 açılış konuşmasının Aranmasıyla ilgili bölüm boyunca bunu birçok kez tekrarladı.

Fikir basit: Günümüzde kullanıcıların, kapsayıcı sorularına veya sorunlarına yanıt almak için birçok sorgu gerçekleştirmesi gerekiyor. İleriye dönük olarak Google, ideal bir soruya iyi bir yanıt almak için gereken sorgu sayısını azaltmak istiyor.

SEO’da, daha fazla sorgu, sitenizdeki kullanıcıları müşterilere dönüştürmek veya en azından marka bilinirliği oluşturmak için daha fazla fırsat anlamına gelir. Daha az arama, daha az trafik ve veri anlamına gelir; bu, yalnızca dönüşüm ilişkilendirmeyle ilgili değil, aynı zamanda kullanıcı yolculuğu takibiyle de ilgilidir. Daha önce de açıkladığım gibi , daha az trafik, daha az iş demek değildir. Bu aynı zamanda daha nitelikli trafik elde etmek anlamına da gelebilir. Genel olarak, e-ticaret ve yayıncılık gibi bazı sektörlerin daha az trafik almasını bekliyorum.

Gözlem 2 : AI Anlık Görüntüleri , Google’ın geleneksel olarak kötü olduğu uzun kuyruklu sorgulara çok daha iyi yanıtlar sağlar . Google’ın gösterdiği tüm SERP Özellikleri ve reklamları ile Longtail sorguları, iyi tıklama oranlarıyla yüksek kaliteli trafik elde etmenin etkili bir yoludur. Bu uzaklaşıyor.

Google’ın PaLM 2 ile oluşturulan arama sonuçları için ürün adı olan AI Anlık Görüntüleri, doğrudan bir yanıt ve 3 web sonucuna bağlantı sağlar. SEO’nun tamamen AI Anlık Görüntü bağlantı döngüsündeki sıralamayla ilgili olma olasılığı yüksektir.

Bazı SERP’lerin AI Anlık Görüntüsü altında yalnızca 3 organik sonuç gösterdiğini fark eden oldu mu?

Gözlem 3 : SEO oyun alanı 3 bölüme ayrılır: AI Anlık Görüntüleri, AI olmayan sonuçlar ve Perspektifler.

3 yeni oyun alanı, EEAT tarafından yapılandırılmış gibi görünüyor: Yapay Zeka Anlık Görüntü bağlantı döngüsü, muhtemelen en fazla arama trafiğini alacak, ancak yüksek yetkili, yüksek uzmanlık web sonuçlarıyla sınırlı olacak. Yapay Zeka Anlık Görüntüsünün altında, ” gerçek, ilk elden deneyim ” sonuçlarımız var . Buradaki sıralama, muhtemelen bireylerin, büyük olasılıkla uzmanların deneyimlerini vurgulayan içeriği alacaktır. Perspektifler sekmesinde, yaratıcı sonuçlarından oluşan yeni bir oyun alanımız var. Burada sıralama yapmak çok daha kolay olabilir ve yeni bir dizi sinyale dayalı olabilir.

Gözlem 4 : Perspektifler, bağlı kuruluşlar ve markalar için değerli bir trafik kaynağı olabilir.

Perspektifler, “google io duyuruları” veya “durgunluk” gibi yüksek QDF’li (sorgu tazeliği hak ediyor) bazı sorgular için zaten yayında. Şu anda Twitter ve web içeriğinden geliyorlar. Çok yakında Youtube, Reddit ve TikTok’tan da gelmelerini bekliyorum.

Gözlem 5 : Küçük resim optimizasyonu çok daha güçlü bir kaldıraç olacaktır.

Tüm bu yeni yüzeylerde görseller, dikkat çekme ve tıklanma yolu olarak öne çıkıyor. AI Anlık Görüntülerinde, klasik web sonuçlarında ve Perspektiflerde küçük resimleri öne çıkarmanın yeni yollarını bulacağız. Youtuberlar yıllardır bu oyunu oynuyor ve SEO’ların arayı kapatması gerekecek.

Gözlem 6 : video bir rol oynamaya devam ediyor, ancak Google’ın ne kadar az gösterdiği konusunda hayal kırıklığına uğradım. Yanlışlıkla SGE fragmanında gizli AI Anlık Görüntülerinin bir parçası olarak videolar buldum, ancak AI yanıtlarında Videoda Önemli Anlar özelliği olmasını umuyordum. Google’ın AI Anlık Görüntülerine daha fazla Youtube sonucu getireceği konusunda iyimserim.

Gözlem 7 : Doğrulanmış sonuçlar, AI Anlık Görüntüsünü farklı bileşenlere ayırır ve Google’ın AI cevabının nasıl bir araya geldiğini anlamamıza izin verebilir. Mantıklı olan klasik sıralama algoritması üzerine inşa edilmişlerdir. Çoğu arama motoru , halüsinasyonu azaltmak için LLM’lerden (büyük dil modelleri) gelen yapay zeka yanıtlarını klasik arama sonuçlarıyla çapraz referanslayan Retrieval Augmented Generation [ paper ] adlı bir teknoloji kullanır. Google, birkaç kez yeni deneyimin “Aramanın temellerine dayandığına” işaret etti, bu da Geri Alma Artırılmış Nesil kavramını ima ediyor.

Google, uzun kuyruklu arama sorgusunun tüm sonuçlarını anlar ve bunları bilgi parçalarına ayırır (doğrular).

Gözlem 8: Google, site performansını anlamak için yeni yollar geliştirmezse, SEO’lar kritik verileri kaybedecektir.

Arama hacmi ve sıralamalar tamamen farklı anlamlara sahiptir ve Yapay Zeka Anlık Görüntüleri için yararsız olabilir. SEO’lar, SERP Özelliklerinin etkisini ve performansını anlamak için zaten Google’dan yeterli veri almıyor. Optimizasyonların nedenini ve etkisini anlamamıza yardımcı olması için bu yapay zeka dünyasında yeni verilere ihtiyacımız var.

Gözlem 9 : Google Ads için henüz bir konsept yok.

Google, AI yanıtlarının üzerinde hâlâ Alışveriş reklamları gösteriyor ve bu da şirketin önemli olan önemli sektörlerden para kazanmasına yardımcı oluyor. Ancak, AI Anlık Görüntülerinde Google Reklamlarının nasıl görüneceğini henüz bilmiyoruz. Google bile biliyor mu? Pichai ve diğer yöneticiler, reklamların yeni ekosistemin bir parçası olduğunu vurguladılar, ancak Google henüz bir tasarım taahhüt etme konusunda tereddütlü görünüyor.

Gözlem 10 : e-ticaret için içerik hala önemlidir.

Google’ın I/O açılış konuşmasındaki alışveriş sonuçlarına satın alma rehberi içeriği eşlik ediyor gibi görünüyor.

Hatta bazı durumlarda Google, Anlık Görüntü döngüsündeki bu tür kılavuzlara bağlantı verir. O noktaya nasıl girileceğini ve Google’ın rehberlere ne zaman bağlandığını anlamak oldukça ilginç olacak.

Gözlem 11 : Şimdiye kadar ilk kez, YMYL konuları SEO’da daha kolay olabilir çünkü bir AI Anlık Görüntüsünü tetiklemezler (en azından her zaman değil).

Google, açılış konuşması boyunca birkaç kez YMYL konuları konusunda çok dikkatli olunmasından bahsetti. Unutmayın, sağlık, finans veya hukuk gibi YMYL sektörleri yoğun bir şekilde düzenlenir. AI Anlık Görüntü yanıtları, önerilere çok benziyorsa, Google’ın başı gerçekten büyük belaya girebilir.

Gözlem 12: Google, AI içeriğini filigranlayacak ve etiketleyecektir.

Google, AI içeriğini tespit etmek için elinden gelen her şeyi yapma konusunda kararlıdır. Yine, SEO açısından bakıldığında, AI içeriği yalnızca düşük kalitede yapıldığında bir sorundur. Ancak platform açısından Google, sahte haberlere, resimlere veya videoya müsamaha gösteremez. Google, meta etiketler (arama motorlarının hepsinin benzer standartları takip etmesine benzer şekilde mi?) ve filigranlar konusunda Midjourney, Shutterstock ve diğer üretken AI araçlarıyla işbirliği yapar.

Google’ın gerçek avantajı: veri
Yatırımcılar, Google’ın sunumuna iyi tepki gösterdi: Alphabet’in hissesi, I/O 2023 açılış konuşmasından kısa bir süre sonra %5,2’nin üzerinde yükselirken, Microsoft’unki biraz düştü.

Ancak uzaklaştırdığınızda, Microsoft’un son 12 aydaki %-kazanımlarda hala önde olduğunu fark edersiniz.

Bana göre, Microsoft’un hisse senedi değeri kazanımlarında hala önde olması, Google’ın Arama için yenilikçi bir konsept sunmamasının, Bing’in, Neeva’nın veya You’nun AI Arama’ya yaklaşımını kopyalamasının mükemmel bir simgesi . Google, Meta’nın Hikayeler ile Snapchat’e yaptığını Bing’e yapıyor: bir rakibin büyümesine engel olmak için yeni bir ürün özelliğini kopyalayın . Google için başarısızlığın maliyeti Microsoft’tan çok daha yüksektir.

Google, Bard entegrasyonları için yeni bir pazar yeri olan Bard Tools ile aynı şeyi yapıyor. Kulağa Chat GPT eklentilerine çok benziyor mu? Çünkü aynı hareket. Google, gemide Kayak, Spotify, OpenTable, ZipRecruiter, Instacart, Wolfram ve Khan Academy gibi güçlü iş ortaklarına sahiptir. Her şirket bir AI şirketi olacağından, markalar ne kadar çabuk kendi verileri üzerinde modeller eğitebilir ve kullanıcıların önünde görünür olursa o kadar iyi olur. Google için bu pazar yerine sahip olmak stratejik olarak önemlidir.

Google’ın en büyük avantajı, yalnızca web’de değil, aynı zamanda kullanıcı verilerinde de erişebildiği tüm veriler üzerinde yapay zeka modellerini eğitmesidir. Otomatik Tamamlama’nın evrimi olan Yazmama Yardım Et gibi yeni yapay zeka araçları, umarım tüm e-postalarım üzerinde eğitilmiştir. Google, Cloud’daki bu atamayı anladı. Google Cloud CEO’su Thomas Kurian, yapay zeka modellerini web siteniz gibi farklı veriler üzerinde eğitmeyi çok kolaylaştıran bir PaLM API ve MakerSuite uygulamasını duyurdu!

Milyar Dolarlık Sorulardan oluşan uzun bir liste
Google’ın açılış konuşması beni korkutuyor ve heyecanlandırıyor. Tabii ki, diğer pek çok SEO uzmanı gibi bir “Oh sh!t” anı yaşadım. Bu, Arama’da gördüğümüz en büyük değişiklik.

Yine de heyecanlıyım çünkü kartlar yeniden karılıyor. Yeni yüzeyler, öğrenilecek yeni fırsatlar ve beceriler anlamına gelir.

Google Keynote sırasında aklıma 13 soru takıldı:

Google, klasik organik sonuçları koruyacak mı yoksa kimsenin onlarla etkileşim kurmadığını görünce bunları aşamalı olarak kaldıracak mı?
Doğrulanmış sonuçlara kaç kullanıcı bakacak?
Kullanıcılar aşağıya organik listelere kaydıracak mı?
Google, SGE için nasıl optimize edileceğini anlamamız için bize yeni veriler verecek mi?
Kullanıcıların AI anlık görüntülerinde aldıkları bilgiler yeterli mi yoksa bir uzmandan mı duymak istiyorlar?
AI anlık görüntüsündeki ilk 3 sonuç en fazla tıklamayı mı alacak yoksa toplam tıklama sayısı azalacak mı (sıfır tıklama)?
Google, AI Anlık Görüntüleri için ihtiyaç duyduğu içeriği elde etmek için web ekosistemini nasıl canlı tutacak?
AI yanıtlarındaki reklamlardan elde edilen verilere ne kadar dayanmamız gerekecek?
AI Anlık Görüntüsü mobil cihazlarda nasıl görünecek? Yoksa mobil daha da ekstrem mi görünecek?
Aramanın geleceğinde algoritma güncellemeleri nasıl görünecek?
Google, Edge/Bing gibi bir kenar çubuğu sohbet robotu çıkaracak mı?
Google, site sahiplerine sitelerini Google’ın dizine eklemesine izin vermeleri için yeterli teşvik sağlayabilir mi, yoksa trafiğin azaldığını gören daha fazla sitenin Google Arama’dan çıktığını mı göreceğiz ?
Microsoft’un zorlaması, Google’ın başından beri yapmak istediği bir şeyi maskeleyen hoş bir değişiklik mi?
Önümüzdeki aylarda daha pek çok soru gündeme gelecek, ancak Google’ın bir yanıt motoru vizyonuna ulaştığı açık. Önümüzdeki 15 yılın vizyonu nasıl olacak?

SEO Uzmanı