İçeriğinizin uzunluğu SEO‘nuzu etkiliyor mu? Kelime sayısıyla ne kadar ilgilenmeniz gerekiyor? Bunların ve daha fazlasının yanıtlarını öğrenin.
Daha önce bir blog gönderisi veya çevrimiçi makale yazdıysanız, daha önce şu soruyu sormuşsunuzdur: Bu ne kadar sürmeli?
Başka bir deyişle, SEO amaçları için en uygun web içeriği uzunluğu nedir?
Yıla ve kaynağa bağlı olarak, SEO için ideal kelime sayısının parça başına 250 ila 2.000 kelime arasında olduğunu duyabilirsiniz.
Daha düşük kelime sayısının savunucuları, en önemli olanın kelime sayısı değil, bilginin kalitesi ve geri bağlantı sayısının olduğunu iddia edeceklerdir.
Daha yüksek kelime sayısını savunanlar, çok az kelimenin arama motorları tarafından “zayıf” içerik olarak puanlanacağını ve bu nedenle daha ayrıntılı muadilleri kadar üst sıralarda yer almayacağını iddia ediyor.
Peki, gerçek nedir? Arama motorları için kelime sayısı gerçekten bu kadar önemli mi? Ve öyleyse, içerik parçaları için en iyi uzunluk nedir?
Bu kadar çok arama motoru bilgisinin aktığı kaynak olan Google‘dan John Muelle r’ye göre , makale sayısı Google’ın kalite puanlarına dahil edilmiyor.
Yani, bu kadar, değil mi? Dava kapandı, Search Engine Journal tarihindeki en kısa makale, kelime sayısı konusunda endişelenmenize gerek olmadığını doğruladı.
Pek değil.
Kelime sayısı doğrudan bir SEO sıralama faktörü değildir , ancak yine de aklınızda bulundurmanız gereken bir şeydir.
Bu makale boyunca, neden önemli olduğunu, taşlarınızın uzunluğunun sıralamalarınıza hem dolaylı olarak nasıl yardımcı olabileceğini hem de zarar verebileceğini tartışacağız ve ihtiyaçlarınız için ideal uzunlukta olan parçalar yazmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları vereceğiz. .
“2.000 Kelime ve Optimize Edilmiş H1 ile Başlayın”
Kısaca SEO tavsiyesi budur.
Ancak bu en iyi uygulama mı, yaygın bilgi mi yoksa bir şehir efsanesi mi?
Daha önce de belirtildiği gibi, mükemmel kelime sayısı konusunda fikir birliği yoktur, ancak uyulması gereken genel bir kural vardır: Genel olarak konuşursak, uzun biçimli içerik, kısa içerikten daha iyi performans gösterir .
Bunun hakkında düşünürseniz, bu çok mantıklı. Google’ın algoritması, arama amacını ölçmeye çalışır ve daha uzun parçalar, ona sayfanızın içeriğinin neyle ilgili olduğu konusunda daha iyi bir fikir vermesine yardımcı olur.
Markanızı, işlerini daha başarılı bir şekilde yapmak isteyen pazarlamacıların, girişimcilerin ve iş profesyonellerinin önüne çıkarın.
Yani, daha büyük her zaman daha iyi olacak, değil mi? Şart değil.
Fazladan tümcecikler, gereksiz sıfatlar ve zarflar ekleyerek ya da kasıtlı olarak konuya dolambaçlı bir yol izleyerek makaleleri detaylandırıyorsanız, okuyucuları kapatacaksınız. Bu da kalite puanlarınıza zarar verir.
Bu nedenle, her makale olması gerektiği kadar uzun olmalıdır. Çamur kadar temiz, değil mi? Merak etme. Daha fazla açıklayacağız.
Bir Makaleyi Derecelendiren İçerik Uzunluğu Değil – Uzunlukla İlişkili Geri Bağlantılar
Yoast, 2022’de gönderi uzunluğu ile SEO sıralaması arasındaki korelasyon hakkında bilgi içeren bir çalışma gerçekleştirdi. Minimum kelime sayısının sayfa türüne bağlı olduğunu belirledi.
Genel bir kural olarak Yoast, taksonomi sayfalarının (içerik ve verileri sınıflandırmak için kullanılanlar) 250 veya daha fazla kelime, normal gönderiler ve sayfaların 300 veya daha fazla, mihenk taşı içerik sayfalarının 900 kelimeden kuzeye inmesi ve ürün sayfalarının olması gerektiğini önerir. 200’den fazla kelime gerektirir.
Gördüğünüz gibi, çok fazla çeşitlilik var.
Taksonomi ve ürün sayfaları, oldukça spesifik oldukları için daha az kelimeyle iyi sonuç verme eğilimindedir. Ve kullanıcılar genellikle doğrudan arama sonuçlarından bunlara ulaşmazlar ve bunun yerine web sitesinin üst kısımlarından bunlara dalarlar.
Örneğin, yeni bir mutfak bıçağı seti için alışveriş yapıyorsanız, muhtemelen [Wusthof Performer 8” Şef Bıçağı] aramıyorsunuzdur. Bunun yerine, [Good Chef’s Knife]’ı arayacak ve Wusthof’tan veya satıcının genel sayfasından detaya ineceksiniz.
Yelpazenin sonunda, daha uzun içerik genellikle yararlı bilgiler sağlamaya daha fazla odaklanır. Bu da daha fazla geri bağlantı kazanma eğilimindedir.
Ahrefs tarafından 2020 yılında yapılan bir araştırma, yaklaşık 900 milyon web sayfasını analiz etti ve kelime sayısı ile ortalama yönlendiren alan adı sayısı arasında güçlü bir pozitif korelasyon buldu.
Başka bir 2020 çalışmasında Ahrefs , tüm sayfaların neredeyse %91’inin hiçbir zaman organik trafik almadığını tespit etti. Ve bu, ağırlıklı olarak herhangi bir geri bağlantıya sahip olmadıkları için görünüyor:
“Sayfaların %66,31’inde tek bir geri bağlantı bile yok gibi görünüyor. Ve sayfaların %26,29’unda üçten az web sitesinden bağlantı var.”
Bu nedenle, içerik uzunluğunun sıralamalar üzerindeki etkisi, “eğer daha uzunsa, o zaman daha iyi” denkleminden ziyade iki adımlı bir süreç gibi görünüyor.
Sıralama başarısına giden yol şöyle görünür:
Daha uzun içerik, daha fazla bağlantıya yol açar.
Daha fazla bağlantı, daha iyi sıralamalara (ve daha fazla organik trafiğe) yol açar.
Görünüşe göre web sitesini sıralayan şey, içeriğin uzunluğundan çok sayfanın aldığı bağlantıların sayısıyla ilgili.
Kılavuzlar, gökdelenler, sütun sayfaları ve içerik merkezleri en ilginç bağlantı hedeflerini oluşturur. Bu nedenle, web’deki en kesin, ilginç ve derinlemesine içerik parçasını oluşturmanız ve bunun için kapsamlı bir sosyal yardım kampanyası yürütmeniz önerilir.
Onu seksi yapmak daha fazla söze bile gerek duymayabilir. Bunun yerine, daha doğru hedefleme, daha iyi grafikler veya ayrıntılı pazar araştırması sonuçları söz konusu olabilir.
Makalenize En Önemli Bilgilerle Başlayarak Arama Amacını Etkili Bir Şekilde Yanıtlayın
Ahrefs’in içerik uzunluğuyla ilgili tavsiyesi:
“Belirli bir kelime sayısı için çekim yapmayın; yalnızca bir konuyu tam olarak ele aldığınızdan emin olun. İster 500 ister 10.000 kelime alsın, anahtar kelime hedef anahtar kelimeniz için mevcut olan en iyi kaynağı oluşturuyor olmanızdır.”
Başka bir deyişle, içeriğiniz, arama botlarına ne hakkında olduğunu belirlemeleri için yeterli bilgi verecek kadar ve kullanıcı sorgularını tatmin edecek kadar uzun olmalıdır.
Arama Amacını Tatmin Etmek İçin Ne Gerekir?
Uzun yıllardır SEO uzmanları, kullanılabilirliğin maliyeti ne olursa olsun daha uzun içerik yazmaya çalışıyor. Bu , hedeflerinizle alakalı kelime sayısı yerine kabarık süper uzun parçalara yol açtı .
Ayrıca Google’a öne çıkan snippet’leri öne çıkarma ve kaydırma maratonlarıyla kötü bir kullanıcı deneyimi sağlamak yerine anında yanıt verme konusunda ilham vermiş olabilir.
“Hemen çıkma oranı nasıl düşürülür” sorgusunun, hemen çıkma oranının nasıl azaltılacağına dair ilk ipucunu ortaya koymadan önce, 700 kelimelik hemen çıkma oranının öneminden bahseden birinci sayfa sonuçları döndürmesi çok uzun zaman önce değildi.
Ancak, hemen çıkma oranıyla ilgili bir girişe ihtiyacımız olsaydı, bunu Google’da arardık. Bu parçalar açıkça arama amacında başarısız oluyor.
Neyse ki, Google daha akıllı hale geldi ve bu tür geri dönüşler eskisinden daha az yaygın, ancak yine de içerik oluşturmayı yeniden düşünmek ve arama amacını karşılamak için bir davet görevi görmeli.
İçerik yapınızı alt üst etmenizi ve böylece sayfanıza geldiği ilk andan itibaren kullanıcıya değer sağlamanızı öneririm.
SEO makalenizi bir gazete makalesine veya yönetici özetine dönüştürün:
Önce en önemli bilgi = Soruyu cevaplayın.
Arama Amacını Tatmin Etmek İçin Ne Gerekir?
Ana mesajla başlayın.
Ardından, parça devam ederken derinlemesine inin ve ayrıntı odaklı kullanıcılar okumaya devam edin.
İkinci olarak, kullanıcılara dönüşüm gerçekleştirmeleri ve sonraki tıklamaları yapmaları için açık bir yol verin.
Bu, işletmeniz, geliriniz ve pazarlama hedefleriniz için olduğu kadar, web sitesine belirli bir niyetle gelen kullanıcılar için de önemlidir. İhtiyaç duyduklarını bulmalarını kolaylaştırın.
Arama Amacını Tatmin Etmek İçin Ne Gerekir?
Kabartma, İçerik Ontolojisine ve Dolayısıyla Anahtar Kelime/Konu Hedeflemenize Zarar Verir
Arama amacını tatmin etmeyi düşünmenizi istememin ana nedeni, içerik ontolojisi ve anahtar kelimeler ile makaleler arasındaki hiyerarşidir.
İnce sayfalar, yinelenen içerik ve anahtar kelime yamyamlığı artık SEO sonuçlarınızı olumsuz etkileyebileceğinden, bu Google’ın da düşündüğü bir şeydir .
Arama amacını doğru belirlemek, temiz bir web sitesi mimarisi oluşturmanıza da olanak tanıyarak Googlebot’un sitenizi taramasını ve dizine eklemesini kolaylaştırır.
“Elma” gibi bir konu hakkında (en iyi durum uygulamasına göre) 2.000 kelime yazmak için bilinçsizce hedefliyorsak, çoğu yazarın ve SEO uzmanının koşarken “muz” ve “portakal” hakkında konuşma eğiliminde olduğunu hemen fark ederiz. “elmalar” hakkında söylenecek şeyler dışında. Ne pahasına olursa olsun hedef kelime sayımına ulaşmaya çalışıyorlar.
Bu, bir sayfanın anahtar kelime hedeflemesini ve arama amacına ulaşma becerinizi sulandırıyor.
Bunun “elmalar” ile ilgili en iyi sayfa olduğunu Google’a açıkça belirtmek yerine, artık içeriğin amacı ve konusu hakkında kullanıcıların ve arama motorunun kafasını karıştırıyoruz.
Hedef kelime sayısına ulaşmak için “elmalar” hakkındaki parçamızı zorla genişletmek için genel olarak “meyveler” hakkında konuştuğumuzda bu içeriğe yamyamlık diyoruz.
Google’ı “elmalar” sorgusu için hangi parçayı sıralayacağını bilemeyecek kadar karıştırdığımızda buna anahtar kelime yamyamlığı denir , bu da onun ikisi arasında gidip gelmesine neden olur – genel sıralama performansınızı düşürür.
Oyunun adı:
Anahtar kelime (küme) başına bir makale (ör. “elma/elmalar” için tek parça).
Makaleleriniz arasındaki ilişkiye (ontoloji veya içerik hiyerarşisi) saygı gösterin. Genel olarak “meyveler” ile ilgili her şey o ana sayfaya/kategori sayfasına gider.
Kullanıcılara ve arama motorlarına her makale için tek kavramın/konunun ne olduğunu açıklayın: “elma” parçasında yalnızca “elmalar”dan bahsedin.
“Elmalar” üzerinde en iyi içerik parçasını oluşturma hedefi, içerik uzunluğunu belirleyecektir.
Makaleler Nasıl Sıralanır: Tatmin Edici Amaç, Uygun Kelime Sayısı ve Geri Bağlantılar
Daha sonra, içerik uzunluğu, arama amacını karşılama, en iyi yanıtı verme ve kullanıcıları dönüştürmeye davet etme açısından rakiplerinin şu anda hangi sayfada olduğunu göz önünde bulundurursak – yalnızca kendi sıralamasında iyi olacak bir içerik parçası oluşturmadık – ayrıca başarılı sıralamalara yol açacak harika bir geri bağlantı hedefi yapan bir parça oluşturduk.
Kelime Sayma Takıntısından Kurtulma Zamanı
SEO’nun ilk günlerinde, bir anahtar kelime için üst sıralarda yer almak, genellikle o kelimeyi veya kelime öbeğini, gittiği her yerde içeriğinize sıkıştırmak anlamına geliyordu. O günler çoktan geride kaldı ve onlarla birlikte içerik uzunluğu için zor ve hızlı gereksinimler de gitti.
Evet, bu makale SEO amaçları için daha uzun olmanın genellikle daha iyi olduğunu iddia ediyor, ancak bunun düşündüğünüzden daha dolambaçlı bir nedeni var. Ve daha yüksek bir kelime sayısı tek başına daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olmaz.
Bunun yerine, arama yapanların istediği bilgilerle kaliteli içerik oluşturmanız gerekir.
Kullanıcıların sayfanıza neden geldiğini unutmayın; niyetlerini tatmin et ve onlara aradıklarını ver.
Bunu yaparak, içeriğinizi diğer içerik oluşturucular için çekici bir geri bağlantı haline getireceksiniz. Ve bunlardan bahsetmişken, gelen bağlantılar oluşturmak ve sitenizin Google’ın gözünde güvenilirliğini oluşturmak için sosyal yardım girişimleri gerçekleştirmek iyi bir fikirdir.