Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42
NULL string(5) "geldi"

Sponsored Etiketi
Reklam içerikli, sponsorlu ya da anlaşmalı bağlantılar için kullanılan etiket sponsored etiketi olarak adlandırılır.

UGC Etiketi
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler üzerinden verilen bağlantılarda kullanılan etiket ugc etiketi olarak adlandırılır.

Meta Keywords Nedir?
Sayfa ile alakalı arama motorlarına bilgi veren ve kaynak kodda yer alan anahtar kelimelerdir.

Dofollow Link Nedir?
Bir web sayfasından çıkan link dofollow olarak işaretlendiğinde link verilen siteye referans olunduğu Google’a bildirilmiş olur.

WordPress CMS
WordPress, ücretsiz bir şekilde web sitesi oluşturma ve yönetme imkanı veren en popüler içerik yönetim sistemlerinden biridir.

Whois
Alan adları hakkında birçok bilgiye ulaşabilmeyi sağlayan hizmettir.

WebP Nedir?
Görseller için kaliteden ödün vermeden yüksek sıkıştırma imkanı sağlayan dosya türüdür.

WebM Nedir?
Ses ve video dosyalarında yüksek sıkıştırma imkanı sağlayan dosya formatıdır.

VPN Nedir? Neden Kullanılır?
Kullanıcıların internete güvenli ve özel olarak ulaşabilmesini sağlayan teknolojidir.

UTM Nedir? Neden Kullanılır?
Trafikle alakalı birçok bilginin görüntülenmesini ve analiz edilmesini sağlayan kod parçalarıdır.

User Agent Komutu
Web sitesini ziyaret eden botlar ile alakalı izinlerin tanımlandığı robots.txt komutudur.

URL
İnternet üzerinde yer alan bir kaynağa ulaşılmasını sağlayan benzersiz web adresleridir.

TTFB (Time to First Byte) Nedir?
Tarayıcının isteği ile sunucu tarafından verilen cevabın tarayıcıya ulaşması arasında geçen süre TTFB olarak adlandırılır.

Trust Flow Değeri
Web sitelerinin ne kadar güvenilir olduğunu temsil etmek adına Majestic tarafından geliştirilen metrik Trust Flow olarak adlandırılır.

Transactional Intent Nedir?
Bir ürün ya da hizmet satın almak amacıyla yapılan kullanıcı sorguları transactional intent olarak adlandırılır.

TF – IDF Analizi
TF bir anahtar kelimenin kullanım yoğunluğunu ifade ederken, IDF kaç farklı metinde yer aldığını ifade eder.

Sitelinks Nedir?
Sonuç sayfalarında URL’nin altında konumlanan ve ek bağlantıların yer aldığı alandır.

Server Side Rendering (SSR) Nedir?
İsteğin sunucu tarafında işlendiği ve çıktının tarayıcıya iletildiği yöntemdir.

SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası)
Yapılan aramalar neticesinde sayfaların listelendiği sonuç sayfaları SERP olarak adlandırılır.

SEO Görünürlüğü
Arama motoru sonuç sayfalarındaki görünürlüğü temsil eden puanlama metriği SEO Visibility olarak adlandırılır.

Google Search Console
Bir web sitesinin performansını takip etme ve ilgili web sitesi ile alakalı birçok işlemi yapma imkanı sunan ücretsiz bir Google aracıdır.

Rich Snippets Nedir? Nasıl Uygulanır?
Sonuç sayfalarında title, description ve URL dışında sayfa ile alakalı bilgiler içeren zengin alanlardır.

Referring Domain Değeri
Bir web sitesine kaç farklı domainden link geldiğini gösteren değer ise referring domain olarak adlandırılır.

Anahtar Kelime Sıralama Takibi
Anahtar kelimelerdeki pozisyon performanslarını düzenli olarak takip etmeyi sağlayan araçlar rank tracker olarak adlandırılır.

Pop-up Nedir? Neden Kullanılır?
Kullanıcıların sayfaya giriş yaptıklarında karşılaştıkları sonradan açılan pencerelerdir.

Pogo Sticking Nedir?
Kullanıcıların bir sayfaya tıkladıktan kısa bir süre sonra sonuç sayfalarına geri dönmesi durumudur.

Path/Subfolder
Bir sitede yer alan alt klasörler subfolder, klasörlerin sıralanmasıyla oluşan bağlantılar da path olarak adlandırılır.

Paid Traffic (Ücretli Trafik)
Tüm ücretli reklamcılık faaliyetleri aracılığı ile web sitesine gelen ziyaretçiler paid traffic olarak adlandırılmaktadır.

Google PageSpeed Insights
Sayfaların açılış hızları ve kullanıcı deneyimine dair metrikler hakkında bilgiler veren Google aracıdır.

PageRank
Google tarafından web sitelerini puanlamak adına geliştirilen metrik PageRank olarak adlandırılır.

Other Anchor Text Nedir?
Anahtar kelime ya da marka ismi olmayan kelimelerin kullanıldığı tıklanabilir bağlantılar other anchor text olarak adlandırılır.

Navigational Intent Nedir?
Bir kaynağa ya da adrese ulaşma amacıyla yapılan kullanıcı sorguları navigational intent olarak adlandırılır.

Naked Link
Bağlantı metninde herhangi bir kelime kullanılmadan doğrudan ilgili sayfaya ait URL’nin kullanıldığı tıklanabilir bağlantılar naked link olarak adlandırılır.

Money Anchor Text Nedir?
Bağlantı metninin link verilen web sitesinin kazanç sağladığı anahtar kelimeleri içerdiği tıklanabilir bağlantılar money anchor text olarak adlandırılır.

LSI (Latent semantic indexing) Nedir?
İçerik ve kullanılan anahtar kelimeler ile kullanıcı aramaları arasındaki ilişkiyi inceleyen yöntemdir.

Local (Yerel) SEO
Web sitelerinin yerel aramalardaki performansını artırmak için yapılan optimizasyon çalışmaları local SEO olarak adlandırılır.

Link Juice Nedir?
Link paylaşımı ile ortaya çıkan ve ilgili web sayfaları ya da web siteleri arasında aktarılan değer link juice olarak adlandırılır.

Link Farm Nedir?
İçerisinde çok sayıda alakasız link barındıran web siteleri link farm olarak adlandırılır.

Link Bait Ne Demektir?
İnsanların dikkatini çekecek ve kendi istekleri ile link vermelerini sağlayacak kaliteli içerik oluşturma yöntemi Link Bait olarak adlandırılır.

Lighthouse Nedir?
Sitelerin performansını artırmak amacıyla geliştirilen açık kaynak kodlu bir performans analiz aracıdır.

Keyword Stuffing
Kullanıcıların göremeyeceği şekilde sayfa içerisine anahtar kelimelerin gizlenmesi tekniği keyword stuffing olarak adlandırılır.

Keyword Cannibalization Nedir?
Bir kullanıcı sorgusunun birden fazla sayfa ile hedeflenmesi durumu keyword cannibalization olarak adlandırılır.

Jump Link Nedir?
Uzun ve karmaşık gözüken web sayfalarında tıklandığında ilgili bölüme gitmeyi sağlayan linklerdir.

JavaScript Nedir?
Sayfaya işlevsellik, etkileşim ve dinamiklik katan popüler yazılım dillerinden biridir.

IP (Internet Protocol) Nedir? Ne Anlama Gelir?
İnternete bağlı cihazların iletişim kurmaları için servis sağlayıcılar tarafından atanan benzersiz sayı dizileridir.

Bilgilenme Niyetli Sorgular (Informational Intent)
Bir konu hakkında bilgi edinmek amacıyla gerçekleştirilen kullanıcı sorguları informational intent olarak adlandırılır.

Dizin (Index)
Google’ın kullanıcılara sunmak amacıyla oluşturduğu web sayfası arşivi dizin olarak adlandırılır.

Görsel Başlıkları
Arama motoru botlarının görseli anlamlandırmasına yardımcı olan başlık etiketleri image title olarak adlandırılır.

HTML (Hyper Text Markup Language) Nedir?
Web sayfalarının ve içerisindeki öğelerin oluşturulmasını ve düzenlenmesini sağlayan metin işaretleme dilidir.

Hosting & Server (Sunucu)
İnternet üzerindeki kullanıcıların bir web sitesine erişebilmesini için sunulan hizmettir.

Hidden Links
Bir web sayfasına arka plan ile aynı renkte eklenen gizli linkler hidden links olarak adlandırılır.

Konuk Yazarlık
Web yöneticileri faaliyet gösterdikleri konu ile alakalı farklı web sitelerinde konuk yazar olarak yer alabilirler.

Google Trendler (Google Trends)
Kullanıcıların gerçekleştirdiği sorguların dönemsel ve konum bazında popülaritesini gösteren araç Google Trends olarak adlandırılır.

Google Tag Manager (GTM) Nedir? Ne İçin Kullanılır?
Web sitesine yerleştirilen özel kodları ve etiketleri yönetmeyi sağlayan araç Google Tag Manager olarak adlandırılır.

Google My Business Nedir?
İşletmelerin Google aramalarında ve haritalarda kolaylıkla bulunmasına yardımcı olan servis Google My Business olarak adlandırılır.

Google Discover Nedir?
Kullanıcıların daha önce gerçekleştirdiği aramaları ve ilgi alanlarını dikkate alarak yeni içerikler öneren servis Google Discover olarak adlandırılır.

Googlebot Nedir?
Arama dizinini oluşturmak için Google tarafından geliştirilen ve tarama işlemlerini gerçekleştiren yazılımdır.

FTP (File Transfer Protocol) Nedir?
Çevrimiçi iki bilgisayar arasında dosya alışverişi yapmayı sağlayan internet protokolüdür.

FMP (First Meaningful Paint) Nedir?
Sayfaya giriş yaptıktan sonra ilk anlamlı boya ile karşılaşma süresini temsil eden metriktir.

FID (First Input Delay) Nedir?
Sayfa yüklendikten sonra bir aksiyon alınmak istendiğinde ne kadar hızlı cevap verildiğini temsil eden metriktir.

Featured Snippets Nedir? Neden Önemlidir?
Sorgulara cevap olarak özet bir bilgi sunulan ve ilk sonucun da üzerinde yer alan özel alanlardır.

FCP (First Contentful Paint) Nedir?
Sayfaya giriş yapıldığında içerik yüklenmeden önce içeriğin bulunduğu alanın boyalı olarak gösterilmesidir.

Exact Match Anchor Text Nedir?
Hedeflenen anahtar kelimeyi içeren tıklanabilir bağlantılar exact match anchor text olarak adlandırılır.

Evergreen Content Nedir? Neden Önemlidir?
Güncelliğini yitirmeyen ve sürekli tüketilebilecek SEO uyumlu içerikler evergreen content olarak adlandırılır.

Dynamic Rendering Nedir?
JavaScript tabanlı sitelerde botların taramasını kolaylaştırmak amacıyla geliştirilen ara çözümdür.

ASO (Mobil Uygulama Optimizasyonu) Nedir?
Mobil uygulamaları marketlerde daha görünür kılmak amacıyla yapılan optimizasyon işlemleri ASO olarak adlandırılır.

Allow Komutu Nedir?
Taranması ve dizine eklenmesi istenen web sayfaları için kullanılan komut allow komutu olarak adlandırılır.

A/B Testi Nedir? Ne Amaçla Yapılır?
Farklı stratejileri test ederek daha faydalı olanı bulmaya yardımcı olan yöntem A/B testi olarak adlandırılır.

Proxy Nedir?
Vekil sunucu aracılığı ile internete bağlanmaya yarayan teknoloji proxy olarak adlandırılır.
İçerik

Site içi (On-Page) SEO
Bir web sitesinin SERP’teki performansını iyileştirmek adına yapılan tüm site içi çalışmalar On Page SEO olarak adlandırılır.

Site içi Linkleme (Internal Linking)
Site içerisinde bir sayfadan başka bir sayfaya verilen tıklanabilir bağlantılar internal link olarak adlandırılır.

Direkt Trafik Nedir?
Tarayıcıya ilgili sitenin adresini yazarak web sitesine ulaşan kullanıcıları ifade eden Google Analytics metriği direct traffic olarak adlandırılır.

DCL (DOM Content Loaded) Nedir?
Sayfaya giriş yapılma anından, içeriğin yüklenmesine kadar geçen süre olarak adlandırılır.

CSS Sprite
Çok sayıdan görselin birleştirilerek tek bir görsel dosyası üzerinden çağrılması yöntemidir.

CSS Nedir?
Bir web sayfasındaki öğelerin görsel anlamda şekillendirilmesine yardımcı olan işaretleme dilidir.

Critical Rendering Path Nedir?
Sayfaya tıklaması ile sayfanın tamamen yüklenmesine kadar geçen süredeki işlemlerin bütünü olarak adlandırılır.

Crawl Derinliği (Crawl Depth) Nedir?
Arama motoru botlarının sayfaların ne kadarını tarayabildiğini ifaden eden kavram crawl depth olarak adlandırılır.

İçerik Pazarlaması Nedir?
Ürün, hizmet ya da markanın kullanıcılara fayda sağlayacak içerikler sunularak tanıtılması content marketing olarak adlandırılır.

Compound Anchor Text Nedir?
Anchor text çeşitlerinin birlikte kullanıldığı tıklanabilir bağlantılar compound anchor text olarak adlandırılır.

Satın Alma Niyetli Sorgular (Commercial Intent)
Satın alma davranışı öncesinde bilgi edinme amaçlı yapılan kullanıcı sorguları commercial intent olarak adlandırılır.

CMS (İçerik Yönetim Sistemi)
İçeriklerin kontrol edilebildiği, düzenlenebildiği ya da çeşitli güncellemelerin yapılabildiği sistemler CMS adlandırılır.

Cloaking Nedir?
Arama motoru botlarının özel olarak hazırlanan bir sayfaya yönlendirildiği yöntemdir.

Client Side Rendering (CSR) Nedir?
HTML dosyasının tarayıcı tarafından işlendiği ve içeriğin tarayıcı tarafından oluşturulduğu yöntemdir.

Citation Flow Nedir?
Majestic tarafından geliştirilen ve web sitelerinin backlink sayıları dikkate alınarak hesaplanan metrik Citation Flow olarak adlandırılır.

Broken Link Nedir? Nasıl Düzeltilir?
Bir web sayfasında yer alan, fakat herhangi bir sorun nedeniyle çalışmayan tıklanabilir bağlantılar broken link olarak adlandırılır.

Breadcrumb Nedir? Nasıl Uygulanır?
İlgili web sitesinin hiyerarşisinin anlaşılmasını sağlayan bağlantı kümesi breadcrumb olarak adlandırılır.

Brand Anchor Text Nedir?
Bağlantı metninde direkt marka adı kullanılarak ilgili web sitesine yönlendirilen tıklanabilir bağlantılar brand anchor text olarak adlandırılır.

Black Hat SEO Nedir?
Arama motorlarını manipüle etmek amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar Black Hat SEO olarak adlandırılır.

Backlink Nedir?
Bir web sitesinden başka bir web sitesine verilen referans bağlantılar backlink olarak adlandırılır.

Anchor Text Nedir? Nasıl Kullanılır?
Bir web sayfasında bir kelime ya da kelime grubu üzerinden verilen tıklanabilir bağlantılar anchor text olarak adlandırılır.

AMP (Accelerated Mobile Pages) Nedir?
Mobil sayfaları Google’ın önbelleğinde tutarak hızlı bir şekilde sunmayı sağlayan teknoloji AMP olarak adlandırılır.

Alt Text Nedir? Nasıl Kullanılır?
Arama motoru botlarının ilgili görseli anlamlandırmasına yardımcı olan etiketler alt text etiketi olarak adlandırılır.

Above The Fold Nedir?
Bir web sayfasına giriş yapan kullanıcıların sayfayı aşağı kaydırmadan ilk gördükleri alan above the fold olarak adlandırılır.

10x İçerik Nedir?
İlk kez Rand Fishkin tarafından kullanılan ve normal bir içerikten 10 kat güçlü içerik kavramı 10x content olarak adlandırılır.

Keyword Density (Anahtar Kelime Yoğunluğu)
Bir web sayfasında hedeflenen anahtar kelimenin kullanım sıklığı keyword density olarak adlandırılır.

CTR (Tıklama Oranı)
Tıklama sayısının gösterim sayısına oranlanması ile elde edilen değer CTR olarak adlandırılır.

Kullanıcı Yorumları
Google kullanıcı deneyimine önem verdiği için, kullanıcıların olumlu ya da olumsuz yorumlarda bulunmalarına da önem verir.

Long Tail Keywords (Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler)
Genelde üç ya da daha fazla anahtar kelimeden oluşan kullanıcı sorguları long tail keywords olarak adlandırılır.

Short Tail Keywords (Kısa Kuyruklu Anahtar Kelimeler)
Genellikle bir ya da iki kelimeden oluşan genel kullanıcı sorguları short tail keywords olarak adlandırılır.

Keyword (Anahtar Kelime)
Bir web sayfasındaki içeriği en doğru şekilde yansıtan kelime ya da kelime grupları keyword olarak adlandırılır.

Thin Content (Zayıf İçerik)
Genellikle kullanıcı talebini karşılamayan, kapsamsız ve yetersiz içerikler zayıf içerik olarak adlandırılır.

Kategori İçeriği
Bir kategori hakkında kullanıcılara bilgi vermek amacıyla oluşturulan içerikler kategori içeriği olarak adlandırılır.

User Intent (Kullanıcı Niyeti)
Kullanıcıların arama motorları üzerinde bir sorguyu gerçekleştirme amaçları user intent olarak adlandırılır.

Görsel Optimizasyonu
Görsellerin SEO ve kullanıcı deneyimi açısından optimize edilmesi işlemi görsel optimizasyonu olarak adlandırılır.

Duplicate Content (Çift İçerik)
Aynı ya da çok büyük ölçüde benzerlik gösteren içerikler duplicate content olarak adlandırılır.

Blog İçeriği
Blog sitelerinde ya da blog tarafında kullanıcı odaklı oluşturulan SEO uyumlu içerikler blog içeriği olarak adlandırılır.

Anahtar Kelime Analizi
Kullanıcı sorguları ve aranma hacimleri üzerine yapılan çalışmalar anahtar kelime analizi olarak adlandırılır.

Spam Link
Doğal olmayan, kalitesiz ya da manipülatif bağlantılar spam link olarak adlandırılır.

Nofollow Etiketi
Arama motoru botlarının ilgili linki önemsememesi gerektiğini bildiren href rel etiketi nofollow olarak adlandırılır.

Sıralama Faktörü (Ranking Factor)
Arama motorlarının sonuç sayfalarındaki sıralamayı belirlerken kullandığı etkenler sıralama faktörü olarak adlandırılır.

Negatif SEO
Bir web sitesinin SEO performansına zarar vermek adına yapılan ve etik olmayan çalışmaların bütünü negatif SEO olarak adlandırılır.

Kullanıcı Deneyimi (User Experience)
Kullanıcıların deneyimlerken edindiği memnuniyet ve tecrübelerin bütünü kullanıcı deneyimi olarak adlandırılır.

İnfografik
Bilgilerin ya da verilerin kullanıcılara görseller ve grafikler eşliğinde sunulduğu dosya türü infografik olarak adlandırılır.

Session (Oturum)
Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların belirli bir süre içerisindeki etkinliği Session olarak tanımlanabilir.

Pages / Session (Oturum Başı Sayfa Sayısı)
Kullanıcıların oturum süreleri içerisinde ziyaret ettikleri sayfa sayılarının ortalaması Pages / Session olarak tanımlanır.

Disavow Dosyası
Spam linklerin reddedilmesi için oluşturulan txt uzantılı bu dosya disavow dosyası olarak adlandırılır.

Organic Traffic (Organik Trafik)
Fakat direkt olarak arama motoru sorguları üzerinden web sitelerini ziyaret eden kullanıcılar organik trafik olarak değerlendirilmektedir.

New Users (Yeni Kullanıcılar)
Web sitesini ziyaret eden her kullanıcı Google Analytics tarafından benzersiz bir ID ile tanımlanır.

Landing Page (Varış Sayfası)
Kısaca kullanıcıların herhangi bir şekilde ulaştığı ve oturumun başladığı ilk sayfa Landing Page olarak adlandırılır.

Impression (Gösterim)
Impression web sayfalarının arama motoru sonuç sayfalarında ne kadar fazla kullanıcı tarafından görüntülendiğini ifade eder.

Black Hat Link İnşası
Backlink faktörünü manipüle etmeye çalışarak üst sıralara çıkmayı hedefleyen kişilerin başvurduğu link edinme yöntemleri Black Hat Link İnşası olarak adlandırılır.

Google Analytics
Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar hakkında detaylı bilgiler sunan ücretsiz bir performans analiz aracıdır.

Fetch As Google (Google Gibi Getir)
Fetch As Google, Search Console üzerinden sunulan ücretsiz bir araçtır.

Exit Page (Çıkış Sayfası)
Ziyaretçinin web sitesinden ayrılmadan önce son görüntülediği sayfa Exit Page olarak adlandırılır.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO)
Dönüşüm yüzdesini artırmak adına yapılan düzenleme ve geliştirme işlemleri conversion rate optimization olarak adlandırılır.

Conversion Rate (Dönüşüm Oranı)
Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların istenilen aksiyonu alan kullanıcılara oranı Conversion Rate olarak ifade edilir.

Click (Tıklama)
Kullanıcıların arama sonuç sayfaları aracılığı ile ilgili web sayfasına giriş yapmaları Click olarak ifade edilir.

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı)
Bir web sayfasını ziyaret eden kullanıcıların herhangi bir etkileşime girmeden sayfayı terk etmesi Bounce olarak adlandırılır.

Average Session Duration (Ortalama Oturum Süresi)
Tüm ziyaretçilerin ilgili sayfada ortalama ne kadar zaman geçirdiğini gösteren değere Average Session Duration denir.

Average Position (Ortalama Pozisyon)
Bir web sitesinin gösterim aldığı tüm sorgulardaki en iyi pozisyonlarının ortalaması olarak ifade edilebilir.

Görsellerin Yeniden Boyutlandırılması
Görsellerin yer aldığı alana uygun olarak gerçek boyutlarının küçültülmesi işlemidir.

Gzip Sıkıştırması
Kaynak dosyadaki benzer dizelerin, tekrarlanan metinlerin ve boşlukların birleştirilerek sıkıştırılması işlemidir.

Görsellerin Sıkıştırılması
Sayfaların açılma hızını artırmak amacıyla görsellerin optimize edilerek küçültülmesi işlemidir.

Heading Etiketleri
Web sayfasındaki içeriğin hiyerarşisi konusunda bilgi vermeyi sağlayan etiketlerdir.

Hreflang Etiketi
Sayfanın hangi dilde ve hangi bölgedeki insanlara sunulması gerektiğinin aktarıldığı etiketlerdir.

Htaccess Dosyası
Sunucu üzerinde kısıtlamalar ve düzenlemeler yapmayı sağlayan yapılandırma dosyalarıdır.

HTML Sitemap (HTML Site Haritası)
Kullanıcılar için özel olarak tasarlanan site haritaları HTML sitemap olarak adlandırılır.

Image Sitemap (Görsel Site Haritası)
Görsel içeriklerin yer aldığı URL’lerin listelendiği site haritaları image sitemap olarak adlandırılır.

Indexing (İndeksleme)
Botlar tarafından bir web sayfasının taranması ve dizine eklenmesi işlemi indexing olarak adlandırılır.

Domain Yaşı
Bir alan adının tescil edildiği tarih ile günümüz arasında geçen zaman domain yaşı olarak adlandırılır.

Jenerik Alan Adları (gTLD)
Kelimenin eksiz halinden ve sözlükte karşılığı bulunan kelimelerden oluşturulmuş domainlerdir.

Domain Otoritesi
Bir domainin ne kadar güçlü ve otoriter olduğunu temsil eden puanlamadır.

Lazy Loading
Sayfadaki bir öğenin ihtiyaç duyulduğu ana kadar çağrılmaması yöntemidir.

Domain (Alan Adı)
İnternet kullanıcılarının web sitelerine ulaşmalarını sağlayan adresler domain olarak adlandırılır.

Log Dosyası
Kullanıcılara ait işlemlerin ve hareketlerin günlük olarak kayıt altına alındığı dosyalardır.

Disallow Komutu
Botlar tarafından taranması ve dizine eklenmesi istenmeyen web sayfaları için kullanılan komut olarak adlandırılır.

Meta Description Etiketi
Sonuç sayfalarında kullanıcılara ilgili web sayfası hakkında bilgi vermeyi sağlayan etikettir.

News Sitemap (Haber Site Haritası)
Haber içeriklerinin yer aldığı web sayfalarının listelendiği site haritalarıdır.

Noindex Etiketi
Botlar tarafından indexlenmesi ve dizine eklenmesi istenmeyen sayfalar için kullanılan etikettir.

Pagination Etiketleri
Sıralı sayfalar arasında bağlantı kurulmasını sağlayan etiketlerdir.

Crawling (Tarama)
Botlar tarafından bir web sitesinin programlı bir şekilde incelenmesi işlemi crawling olarak adlandırılır.

Cookies (Çerezler)
Web siteleri tarafından kullanıcıların cihazlarına kaydedilen küçük metin dosyaları cookies olarak adlandırılır.

Protokol
Tarayıcı ve sunucu arasındaki iletişimin nasıl gerçekleşeceğine dair kurallar ve standartlardır.

CDN
Belirli lokasyonlardaki sunucular üzerinden verilerin iletilmesini sağlayan network teknolojisidir.

Canonical Etiketi
Dizine eklenmesi istenen sayfalarda kendini işaret edecek şekilde kullanılan etikettir.

Robots.txt Dosyası
Botların web sitelerindeki erişim izinlerini içeren metin dosyalarıdır.

Cache (Önbellek)
Bir sonraki ziyarette ilgili web sayfasını daha hızlı şekilde deneyimlemeyi sağlayan bellek türüdür.

Schema (Yapısal Veri İşaretlemeleri)
Botların sayfalardaki içerikleri daha iyi anlamasını sağlamak amacıyla kullanılan işaretlemelerdir.

Arama sorgusu (Search Query)
Arama motorları üzerinde aranan kelime ya da kelime öbekleri arama sorgusu olarak adlandırılır.

Site Hızı Optimizasyonu
Web sitesindeki içeriğe daha hızlı şekilde ulaşılmasını sağlamak adına yapılan çalışmalardır.

Arama Operatörleri
Doğru sonuçlar ile karşılaşmak adına kullanılan kelimeler ve işaretler arama operatörleri olarak adlandırılır.

Sitemap (Site Haritası)
Botların web sitesini daha hızlı ve detaylı şeklinde incelemelerini sağlayan xml uzantılı dosyalardır.

Sitemap Komutu
Botlara site haritasının yolunu göstermek adına kullanılan robots.txt komutudur.

Soft 404
404 hata ekranı gelmesine karşın sayfanın 200 durum kodu ile açılması durumudur.

509 Durum Kodu
Sunucunun aylık hosting trafik limitini doldurduğu anlamına gelen durum kodudur.

SSL Sertifikası
Web siteleri ve kullanıcılar arasında güvenli bir bağlantı kurulmasını sağlayan dijital sertifikadır.

Subdomain (Alt Alan Adı)
Ana domaine bağlı olarak açılabilen ve bağlı şekilde çalışan alt alan adlarıdır.

504 Durum Kodu
Genellikle sunucu tarafında teknik bir sorun yaşandığı anlamına gelen durum kodudur.

Sunucu Durum Kodları
Tarayıcının isteğine sunucunun verdiği üç haneli sayılardan oluşan cevaplardır.

503 Durum Kodu
Sunucunun yanıt veremeyecek derecede yoğun ya da bakımda olduğu anlamına gelen durum kodudur.

Tarama Bütçesi (Crawl Budget)
Botların bir web sitesi için tarayabileceği URL sayısı ya da ayırdığı efordur.

502 Durum Kodu
Sunucunun farklı bir sunucudan olumsuz bir yanıt alması nedeniyle oluşan durum kodudur.

Title Etiketi
Bir web sayfasının başlığını ifade eden etiket title etiketi olarak adlandırılır.

500 Durum Kodu
Sunucu kaynaklı bir sorun olduğunu ifade eden durum kodudur.

410 Durum Kodu
Web sayfasının kesin ve kalıcı olarak ilgili sunucuda bulunmadığı anlamına gelen durum kodudur.

404 Durum Kodu
Web sayfasının ilgili sunucuda bulunmadığı anlamına gelen durum kodudur.

URL Kısaltma
Linklerin uzun ve karmaşık gözüktüğü durumlarda gerçekleştirilen işlemdir.

403 Durum Kodu
Erişim izni olmadığı ya da ilgili web sayfasının yasaklandığı anlamına gelen durum kodudur.

Üçüncü Parti Kaynaklar
Dışarıdan eklenen, yani site içeriğine dahil olmayan kaynaklardır.

400 Durum Kodu
Tarayıcıdaki sorun nedeniyle sunucunun isteği işleyemediği anlamına gelen durum kodudur.

Ülke Alan Adı Uzantıları (ccTLD)
Ülkelerin kendine ait ve iki harften oluşan bir alan adı uzantılarıdır.

302 Durum Kodu
Bir web sayfasının geçici olarak yönlendirildiğini ifade eden durum kodudur.

301 Durum Kodu
Bir web sayfasının kalıcı olarak yönlendirildiği anlamına gelen durum kodudur.

Video Sitemap (Video Site Haritası)
Video içeriklerin yer aldığı URL’lerin listelendiği site haritalarıdır.

200 Durum Kodu
Sunucunun başarılı bir şekilde cevap verdiğini ifade eden durum kodudur.

Yönlendirme Döngüsü (Redirect Loop)
Web sayfalarının sonsuz bir yönlendirmeye girmesi durumudur.

Yönlendirme Zinciri (Redirect Chain)
Web sayfalarının birden fazla kere yönlendirmeye uğraması durumudur.

SEO Uzmanı