Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42

SEO Testi: Organik Trafiği İyileştirmek İçin 8 Deney

Arama motoru optimizasyonu stratejiniz bir çıkmaza mı girdi? Sıralamanızı geliştirmek ve trafiği artırmak için deneyebileceğiniz bazı şeyler burada.

Google arama algoritmasını bilseydiniz elde edebileceğiniz sonuçları hayal edin.

Google’ın arama motoru sonuçları oluştururken tam olarak neyi hesaba kattığını, her bir faktörün sıralamalarda oynadığı kesin miktarı ve en üste çıkmak için tam olarak ne gerektiğini bilseydiniz, sitenize çekebileceğiniz organik trafiği bir düşünün.

Ancak elbette Google perdenin arkasını görmenize asla izin vermez. Kötü bir oyuncu bu bilgiyi sadece kötü amaçlar için kullanmakla kalmaz, aynı zamanda arama motoru optimizasyonunun tüm eğlencesini de alır.

Bunun yerine, ne zaman yeni bir algoritma güncellemesi gelse , tam olarak neyin değiştiğini ve bunu kendi avantajımıza en iyi şekilde nasıl kullanacağımızı bulmak bize kalmış.

Arama motoru optimizasyonu dünyasında bir topluluk olduğumuz için, bunları toplu olarak çözme eğilimindeyiz.

Ve hiçbir (ya da zaten çok az) mutlak cevap olmadığı için, birçok optimizasyon en iyi uygulamalara, teorilere ve doğrudan tahminlere dayanır.

Neyse ki, bu teorilerin gerçeğe mi yoksa sadece varsayıma mı dayandığını belirlemenin harika bir yolu var. Tabii ki, denemeden bahsediyoruz.

Kendinizi kaptırmadan ve koruyucu gözlüklerinizi ve laboratuvar önlüklerinizi giymek için acele etmeden önce rahatlayın. Gizemli sıvılarla dolu köpüren beherler dahil değildir ve yanlışlıkla bir canavar yaratma riskiniz çok düşüktür.

(Sıfır derdim ama “Terminatör” serisini gördüm ve hiçbir zaman açıkça Skynet’i bir arama motoru optimize edicinin yaratmadığını söylemiyor, o yüzden güvenli oynayalım.)

Tüm SEO deneyleriniz, masa sandalyenizin rahatlığında (ve güvenliğinde) yapılabilir.

Ancak bunlara dalmadan önce, SEO‘nuzu nasıl test edeceğiniz hakkında konuşalım.

Başarılı Bir SEO Denemesi İçin Adımlar

Neyse ki, SEO testlerimizi tasarlamak, yürütmek ve ölçmek için tamamen yeni bir çerçeve geliştirmek zorunda değiliz – muhtemelen zaten aşina olduğunuz bilimsel yöntemi yeniden kullanabiliriz.

Lise kimyasından bu yana bir süre mi geçti? Merak etme; bu beş adım tanıdık gelecektir:

  • Bir gözlem yapın. (Örneğin, sitem Google arama sonuçlarının ilk sayfasında yer almıyor.)
    Bir soru sorun ve bir hipotez oluşturun. Meta açıklamam sıralama için optimize edilmiş mi? Daha iyi meta açıklamalar yazarsam sıralamamı iyileştirir.
  • Veri toplamak. Bu açıklamaları değiştirdikten sonra, sıralama pozisyonundaki değişikliği ve site ziyaretlerini takip edin.
  • Verileri analiz edin. Nelerin değiştiği ve değişen sonuçlar arasındaki bağlantıyı anlamanıza yardımcı olacak tablolar, grafikler ve diyagramlar oluşturun.
  • Sonuca varmak. Kanıtlar tahmininizi destekliyor mu? Neden veya neden olmasın? Yeni meta açıklamalarınız nedeniyle site trafiği arttı mı, yoksa test süreniz boyunca ulusal haberler de aldınız mı?)
  • Doğru sonuçlar için pazarlamacıların A/B testi dediği şeyi yapmak isteyeceksiniz . Bu, hangisinin daha iyi yanıt aldığını görebilmeniz için tek bir farkla aynı sayfanın iki sürümünü oluşturmak anlamına gelir.
  • Başlamadan önce bir şeyi aklınızda bulundurun: Artımlı değişiklikler önemlidir. Çılgına döner ve bunların hepsini bir kerede değiştirirseniz, hangisinin/hangilerinin fark yarattığı hakkında hiçbir fikriniz olmaz.
  • Yavaşça oynayın ve sabırlı olun. Birini test edin, ardından diğerine geçmeden önce sonuçları bekleyin. Bu size, her zaman ön sayfa gayrimenkul talep ettiğinizden emin olmak için ileriye doğru ne yapmanız gerektiğine dair açık bir fikir verecektir.

Bunun dışında, sitenizin sıralamasını iyileştirmek için test edebileceğiniz sekiz farklı şeye bir göz atın:

  1. SEO Başlığı

Harika bir sayfa başlığı olduğunu düşündüğünüz şeyi, yalnızca Google’ın arama sonuçlarında yeniden yazabilmesi için yazdınız mı? Bu genellikle, arama motoru başlığınızın sayfa içeriğinin iyi bir yansıması olduğunu düşünmediğinde olur .

Ama bunu istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

Google, oluşturduğunuz başlığın yerini alsa bile, Google’dan John Mueller orijinal başlığın hala sıralama amacıyla kullanıldığını doğruladı . Bu, SEO başlıklarınızı değiştiriyor olsanız bile, onları optimize etmeye çalışmanın yine de iyi bir fikir olduğu anlamına gelir.

Sonuç oluşturup oluşturmadıklarını görmek için test edebileceğiniz birkaç şey:

  • Hedef anahtar kelimenizi ekleyin.
  • Uzunluklarını değiştirin (daha kısa her zaman daha iyi değildir).
  • Marka adı konumlandırmayı deneyin veya tamamen kaldırın.
  • Tıklama tuzağı kazanın (örneğin, 20 lbs’yi hızlı bir şekilde kaybetmek ister misiniz?).
  • Bilgi alaka düzeyini göstermek için yayınlanma tarihi ekleyin.
  • Yaratıcı olun (insanlar yeni ve tuhaf olanı sever).
  1. SEO Meta Açıklaması

Şimdi, bir dakika bekleyin – muhtemelen şu anda söylüyorsunuz – Arama Motoru Dergisi, Google’ın 1999 ile 2004 arasında bir zamandan beri sıralamalarında meta açıklama kullanmadığını açıkça belirtti.

Dirgenlerinizi bırakın. SERP’lerde doğrudan bir faktör olmadıkları için meta açıklamaların önemli bir SEO öğesi olmadığı anlamına gelmez.

Örneğin, tıklama oranınızı artırmanıza, arama yapanları zorlamanıza, marka görünürlüğü oluşturmanıza ve sizi rakiplerinizden ayırmanıza yardımcı olabilirler. Ve bunların tümü, Google‘ın hesaba kattığı bir sinyal olan kullanıcı davranışını etkiler.

Müthiş meta açıklamaları oluşturma hakkında yazılmış tüm makaleler var . Ancak bizim amacımız için, organik trafiğinizi iyileştirip iyileştiremeyeceğinizi görmek için A/B testi yapabileceğiniz birkaç şey var:

  • Farklı uzunlukları deneyin. Geleneksel SEO bilgeliği, 156-165 arasında karakter sayısını önerir – sizin için neyin işe yaradığını görün.
  • Anahtar kelimeler ekleyin.
  • Tonunu değiştir. Genel olarak konuşursak, stiliniz markanızın sesiyle eşleşmelidir, ancak belirli bir sayfa için durum böyle olmayabilir.
  • Spesifik olun – uzun kuyruklu bir anahtar kelimeden çok fazla ziyaret alıyor musunuz? Bunu meta açıklamanıza ekleyin.
  1. Dahili Bağlantı Metni

Bağlantı metnini, bunun gibi bir köprüde görünen, tıklanabilir (genellikle mavi) metin olarak biliyor olabilirsiniz .

Bu yalnızca kullanıcılara ek bağlam sağlamak için yararlı olmakla kalmaz, aynı zamanda Google şunları onaylamıştır : Bağlantı metni, bir sayfanın içeriğini daha iyi anlamasına yardımcı olarak bu sayfaları alakalı aramalar için sıralamaya olanak tanır.

Örneğin, yukarıdaki paragrafta “Google onayladı”, hedef bağlantıya eklenen ve bu onayı kanıtlayan bir bağlantıya yönlendiren bağlantı metnidir.

Etkiyi denemek için, dahili bağlantı metni organik trafiğiniz üzerinde olabilir. Şunları deneyebilirsiniz:

  • Uzunluklarını değiştirmek (daha kısa olsa da genellikle daha iyidir).
  • Anahtar kelimeler, özellikle düşük yoğunluklu anahtar kelimeler ekleme.
  • Artan özgüllük.
  • Bunları daha hedef bağlantıya özgü olacak şekilde değiştirmek.
  1. Şema İşaretlemesi

Şema işaretlemesi, Google ve diğer arama motorları tarafından kullanılan bir tür yapılandırılmış veridir.

Schema.org tarafından oluşturulan yönergeleri izleyerek , esasen arama motorları için bir ortak dildir. Arama motorlarının içeriğinizi daha net anlamasına yardımcı olmak için benzersiz bir kelime dağarcığı kullanan yerleşik bir standarttır.

Diğer şeylerin yanı sıra etkinlikler, tarifler, kişiler, videolar, incelemeler ve ürünler hakkında bilgi eklemek için zengin snippet’ler oluşturmak için kullanılır. Bunlar da bağlantınızın SERP’lerde daha belirgin görünmesini sağlar.

Şema, SEO başlığı gibi doğrudan sıralama puanınızı etkilemese de, tıklama oranınızı artırabilir ve kullanıcı davranışı puanlarınızı etkileyebilir.

Sayfalarınıza şema işaretlemesi eklemeyi deneyin ve sonuçlarınızı iyileştirip iyileştirmediğini görün.

  1. Görüntüler

Bir resim bin kelimeye bedeldir – bunu herkes bilir. Çünkü insanlar görsel yaratıklardır. Ve web tasarımcıları ve SEO uzmanları, web sayfalarına görseller eklemenin önemini uzun zamandır fark ettiler.

Ve bunun nedeni sadece görsel ilgi uyandırmaları ve dikkat çekmeleri değil; ayrıca arama sıralamanızı iyileştirebilirler.

Orijinal (stok değil), SEO için optimize edilmiş yüksek kaliteli görüntüler ödülleri toplayabilir.

Trafiğinizi iyileştirmek için resimlerinizle deneyebileceğiniz bazı şeyler şunlardır:

  • Görüntüler ekleyin . Her sayfaya resim eklemelisiniz. Kimse bir metin duvarını okumak istemez.
  • Farklı bir dosya adı seçin . Resminizin neyi tasvir ettiğini Google’a hemen açıklamak istiyorsunuz. Anahtar kelimelerinizi eklemeyi deneyin.
  • Biçimlendirmenizi değiştirin . Dijital görüntüler için herkese uyan tek bir model yoktur. Görüntü ihtiyaçlarınıza bağlı olarak dosya türünüzü değiştirmek isteyebilirsiniz. JPEG’ler daha büyük fotoğraflar için iyidir. PNG dosyaları arka plan şeffaflığını korur.
  • Mümkün olduğunda dosyaları sıkıştırın. Genel olarak, daha küçük dosyalar her zaman daha iyidir.
  • Duyarlılığı sağlayın. Mobil arama , modern SEO’da çok önemli bir faktör olduğundan, resimlerinizin telefonlarda ve masaüstlerinde her zaman harika görünmesini sağlamak istersiniz.
  • Resim herhangi bir nedenle görüntülenemiyorsa alternatif metin ekleyin .
  1. Başlıklar

Başlıklarınız ve alt başlıklarınız sayfa yapınızı verir. Bu, insanların göz atmasını ve arama motorlarının her bölümün ne hakkında olduğunu anlamasını kolaylaştırır.

Google’dan John Mueller bu konuda çok netti, sadece H1’lerin değil, herhangi bir başlığın varlığının altını çizerek, sayfanın içeriği hakkında güçlü bir sinyal gönderiyor. H1’den H6’ya kadar tüm H etiketlerinize özel dikkat göstermeniz en iyisi olacaktır. Bunun nedeni, yapısal faydalarına ek olarak erişilebilirlik yardımı ve gezinme aracı olarak da hizmet etmeleridir.

Bir zamanlar, başlıklarınız sıralamanızda büyük bir faktördü. Ama sonra, her zaman olduğu gibi, insanlar onları kötüye kullandı ve Google, anahtar kelime doldurma, aşırı kullanım ve diğer kirli başlık numaralarını kırmaya başladı.

Bununla birlikte, Google’ın dikkate aldığı tek faktör olmaktan uzak olsalar da, gerekli olduklarına şüphe yoktur.

SEO sonuçlarınızı denemek ve iyileştirmek için oynayabileceğiniz birkaç şey :

  • Daha fazla başlık ekleyin (H1’ler hariç). Daha fazla alt başlık ekleyerek içeriğinizin yapısını ve netliğini iyileştirin.
  • Metin bloklarını parçalamak için bunları kullanmayı deneyin. Kimse büyük metin bloklarını sevmez. H2s, H3s, vb. mükemmel çözümdür.
  • Anahtar kelimeler ekleyin. Tartıştığımız hemen hemen her şey gibi, başlıklarınızda anahtar kelimelerin kullanımını denemelisiniz.
  • Öne çıkan snippet’ler için optimize edin. Arama sonuçlarında bu özel kutuları talep ederek dikkat çekin ve yeni trafik çekin. Bunları indirmek için başlıklarınızı yazın.
  • Yaratıcı ol. Başlıklarınızı ve alt başlıklarınızı daha ilginç hale getirmeye çalışın.
  1. Kelime Sayısı

İçeriğin herhangi bir SEO stratejisinde önemli olduğunu zaten biliyorsunuz. Ancak, kullandığınız kelime sayısının sıralamanızı ve trafiğinizi nasıl etkileyebileceği hakkında fazla düşünmemiş olabilirsiniz.

Kelime sayısının sizi zirveye çıkarmasını ve altıncı sayfadan en üstteki sonuca götürmesini beklememelisiniz, ancak sitenizi alakalı ve bir arama sorgusu için değerli olarak tanımlamanıza ve okuyucuların ilgisini çekmenize yardımcı olabilir.

Bununla ne demek istiyoruz? Yine, John Mueller’e göre bu doğrudan bir sıralama faktörü değil .

Bununla birlikte, daha uzun biçimli kopya daha üst sıralarda yer alma eğilimindedir. Bunun nedeni, daha fazla kelime kullanmanın Google’a sayfanızın ne hakkında olduğu hakkında daha fazla bilgi sağlamasıdır.

Ve eğer bu uzun parçalar iyi yazılmışsa (yazarın her zaman alçakgönüllü görüşünde okuduğunuz gibi), konuyla ilgili bir otorite olmanıza yardımcı olacaklar.

Ve deney yapmak kolaydır. Mevcut makalelerinizden veya blog gönderilerinizden birini alın ve çoğaltın. İkincisinde, konunuz hakkında daha uzun açıklamalar yapın.

Lütfen, üniversitedeki kelime sayma hilelerinizi kullanmaktan bahsetmiyoruz (örneğin, “daha sonra” yerine “daha sonraki bir tarihte”). Bunun yerine, fikirleri ve konuları genişletmeli, örnekler eklemeli ve ek kaynaklar göstermelisiniz.

Ardından, arama motorlarında hangisinin daha iyi performans gösterdiğini görün. Büyük ihtimalle daha uzun olacak.

SEO optimizasyonu için kelime sayısını kullanma hakkında daha fazla bilgi için bu parçayı okuyun .

  1. URL

Bazı SEO uzmanları, anahtar kelimeler içeren URL’lerin genel olanlardan daha iyi performans gösterdiğine yemin edecektir. Durum bu mu?

Evet ve hayır.

Bir yandan Google, bir sitenin ilk taramasını gerçekleştirdiğinde, URL’lerdeki anahtar kelimelerin sitenin ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olduğunu onayladı .

Ancak, bu yalnızca yeni bir site tarandığında hesaba katıldığından, devam eden bir SEO stratejisindeki rolü minimumdur.

Ama yine de, bu onları kendi yararınıza kullanamayacağınız anlamına gelmez. Net URL’ler daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratır ve sonunda 75 rastgele sayı ve harfin yapıştırıldığı bir etiketten çok daha erişilebilir çıplak bağlantı etiketleri olarak kullanılabilir.

URL’lerinizle denemeler yapın. Eski, açıklayıcı olmayan bağlantılarınızdan bazılarını alın ve bunlara anahtar kelimeler ekleyin. Uzun URL’leri kısaltın.

Eski sayfadaki bağlantıları kaybetme konusunda endişeleniyorsanız, yeni sayfaya işaret eden bir 301 yönlendirmesi ekleyin.

Yeni Bir Şey Denemekten Korkmayın

Arama motoru optimizasyonu, sürekli değişen bir manzaradır. Değişen trendler, insanların web sitenizle etkileşim kurma şeklini değiştirebilir.

Algoritmalar değiştikçe ve yeni teknolojiler ortaya çıktıkça stratejinizin de gelişmesi gerekiyor.

Arama motoru optimizasyonu hiçbir zaman olmadı ve muhtemelen hiçbir zaman da “ayarla ve unut” olmayacak. Her zaman ileri görüşlülere ve web sitelerini sıralamaların en üstüne çıkarmak için yeni yollar bulmaya istekli insanlara ihtiyaç duyacaktır.

Onlardan biri olamayacağını kim söyledi? Anahtar kelime doldurmanın sıralamalara yardımcı olduğunu ilk bulan birinin olması ve ne zaman çalışmayı bıraktığını bir başkasının anlaması gerekiyordu.

Yeni şeyler denemeye ve denemeye istekliyseniz, bir sonraki parlak yeni stratejiyi bulabilirsiniz. Sadece bizimle paylaşmayı unutmayın.

SEO Uzmanı