Mesai P.tesi - Cuma 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42

En İyi 5 Kurumsal Yerel SEO Sorunu ve Bunların Çözümü

Yerel SEO, kurumsal markalar için benzersiz zorluklar sunar. Daha iyi kurumsal yerel SEO için en önemli beş zorluğu ve çözümü keşfedin.

En İyi 5 Kurumsal Yerel SEO Sorunu ve Bunların Çözümü

Yerel SEO, kurumsal markalar için zorlayıcı olabilir çünkü bu, “ulusal” SEO’nun, Google İşletme Profilinin nasıl yapılacağını bilmek ve ardından Google’ın çeşitli pazarlarda öncelikli arama sorgularınızı nasıl ele aldığını öğrenmek anlamına gelir.

Bu, kurumsal arama pazarlamacıları için yerel SEO’da sonsuz sayıda zorluğun olduğu anlamına gelir. Peki kurumsal yerel SEO’da en sık karşılaşılan zorluklar nelerdir? Hadi bulalım.

1. Yerel ve Ulusal SEO’ya Ne Zaman Öncelik Verileceğini Bilmek
İşletmelerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, ne zaman “ulusal” bir SEO stratejisi yerine “yerel” bir SEO stratejisine odaklanılacağını bilmektir.

Bu anlaşılabilir bir durum çünkü önceliklerinizin biri ya da diğeri tarafından daha iyi karşılanıp karşılanmadığı her zaman hemen belli olmuyor. Hedeflenen en iyi anahtar kelimelerinizin yerel amacı olup olmadığını söylemek zor olabilir.

Ancak genel stratejinizde başarı elde etmek hayati öneme sahiptir çünkü girişimlerinizin iş hedeflerinize ne kadar iyi hizmet ettiğini önemli ölçüde etkileyecektir.

Google’ın hangi terimleri yerel olarak kabul ettiğini anlamak, anahtar kelime stratejinizi geliştirmenize ve SEO yatırımınıza nasıl yaklaşıp destekleyeceğinizi belirlemenize yardımcı olabilir.

Kötü site tasarımı veya anahtar kelime stratejisi nedeniyle çok fazla trafik kaybedebilirsiniz.

Yerel Arama Amacını Anlamak

Peki, yerel arama amacı ile tam olarak neyi kastediyoruz?

Aramanın amacını anlayarak, arama sonuçlarında ne tür özelliklerin görüneceğini ve hangi içeriğe öncelik vermeniz gerektiğini bilirsiniz.

Bu tartışma için odaklanılacak dört ana arama amacı türü vardır:

Ulusal amaçlı arama sorguları.
Yarı ulusal arama sorguları.
Yerel amaçlı arama sorguları.
Hiper-yerel amaçlı arama sorguları.
SERP’lerde gösterilen özelliklere göre hedef arama sorgularınızın ne tür bir amaca uygun olduğunu anlayabilirsiniz, örneğin:

Semrush ile Günlük Pazarlama Analizlerini Alın

Semrush’tan günlük trafik verilerini keşfedin. Trafiğin yoğun olduğu günleri belirleyin, rakip kampanyalarını ölçün ve pazarlama için harcanan her dolardan en iyi şekilde yararlanın.

Ulusal Arama Amaçlı Sorgular

SERP’ler eyalete/şehre özgü sayfalar ve harita paketi içermez (örnek).

SERP’ler eyalete/şehre özgü sayfalar ve harita paketi içermez.
[Gazete makalesi] aramasından ekran görüntüsü, Google, Eylül 2022Bu SERP’de “yerel” sonuç bulunmaması muhtemelen Google’ın bu sorgular için sıfır yerel amaç gördüğü anlamına gelir.
Arama yapanların büyük bir kısmı bu sorguyu “Pleasanton gazetesi makalesi” gibi konum bilgileriyle yeniden yapmaya başladığı anda SERP’ler muhtemelen bazı yerel sonuçları olan sonuçlara kayacak ve bu da bizi şu noktaya getirecek:

Yarı Ulusal Arama Amaçlı Sorgular

SERP’ler eyalete/şehre özgü sayfalar içermez, ancak bir harita paketi içerir ( örnek ).

SERP’ler eyalete/şehre özgü sayfalar içermez, ancak bir harita paketi içerir.
[Banka] aramasından ekran görüntüsü, Google, Eylül 2022Yerel ve ulusal tıklamaların sayısı eşit olduğundan, [banka] gibi yarı ulusal sorgular bir harita paketi içerebilir. Bunun nedeni, bazı kullanıcıların kendilerine yakın bir banka şubesi araması, diğerlerinin ise bankanın ana ana sayfasını araması olabilir.
Yerel Arama Amaçlı Sorgular

SERP’ler kısmi ila tam eyalete/şehre özgü sayfalar ve bir harita paketi ( örnek ) içerir.

SERP’ler kısmen eyalete/şehre özgü sayfalara ve bir harita paketine sahiptir.
[Tesisatçı] aramasından ekran görüntüsü, Google, Eylül 2022[Tesisatçı] gibi bir terim için Google, yakınlardaki tesisatçıları gösteren bir harita paketi sunacak ve sonuçların geri kalan kısmı konum sayfalarıyla doldurulacaktır. Google, kullanıcının bulunduğu yere yakın bir tesisatçı bulmayı planladığını tahmin ediyor.
Hiper Yerel Arama Amaçlı Sorgular

Hiper-yerel anahtar kelimeler, arama yapan kişinin konumunun en önemli olduğu ve SERP sonuçlarını önemli ölçüde etkilediği yerdir ( örnek ).

Hiper Yerel Arama Amaçlı Sorgular
[Yakınımdaki otomobil sigortası] aramasından ekran görüntüsü, Google, Eylül 2022Hiper-yerel amaç sorgularında kullanıcı ile iş arasındaki mesafe en önemli husustur. Bu sorgu için harita paketinin SERP alanına hakim olduğunu görebilirsiniz. Dolayısıyla Google muhtemelen [Yakınımdaki otomobil sigortası] uygulamasının kullanıcıya yardımcı olabilmesi için hiper-yerel sonuçların gerekli olduğunu düşünüyor.
Arama Amacı Nasıl Belirlenir?
Farklı coğrafyalardaki mevcut SERP sonuçlarını analiz edin.
Bir harita öğesi için SERP’yi inceleyin.
Eyalete veya şehre özel sayfaları kontrol edin.
Başlıkları ve URL’leri inceleyin.
Tutarlılığı analiz edin ve bir amaç belirlemesi yapın.

Farklı Arama Amacı Türleri İçin Strateji Nasıl Oluşturulur?

Ulusal Strateji

Ulusal odaklı stratejiler tonlarca içeriğe ve otoriteye ihtiyaç duyacaktır .

Hedef anahtar kelimelerinizin yerel amacı çok az olan veya hiç olmayan sorgularda olduğunu belirlediyseniz, ana web siteniz SEO bütçenizin çoğunu yatırdığınız yer olmalıdır. Bu, geri bağlantılar oluşturarak bu sıralamayı elde etmenize yardımcı olacaktır.

Yarı Yerel Strateji

Yarı yerel anahtar kelimeler, ana sitenizin içeriğini ve otoritesini ek bir odak noktasıyla oluşturmak için büyük ölçüde odaklanmayı gerektirecektir. Yarı yerel anahtar kelimeler bir harita paketi oluşturduğundan Google İşletme Profili listelerinizi optimize etmeniz gerekir.

Yerel Strateji

Google’ın anahtar kelimenizi yerel olarak ele aldığını belirlediyseniz site yapınız çok daha önemli hale gelecektir. Eyalet veya şehir sayfalarından oluşan bir dizin oluşturursanız arama hacmini artırabilirsiniz.

Hiper-Yerel Strateji

Öncelikli anahtar kelimeleriniz aşırı yerel olduğunda, eyalet ve şehir düzeyindeki sayfalardan oluşan bir dizin oluşturmak ve bunları özel konum sayfalarıyla yakınımdaki anahtar kelimeler için optimize etmek tercih edilir.

Katmanlar büyük olasılıkla dikey konumunuza bağlı olarak farklı görünecektir, ancak genel olarak şuna benzeyebilirler:

Bulucu dizin sayfası.
Durum sayfası.
Şehir sayfası.
Konum sayfası.

  1. Konum Verilerinin Tek Bir Doğruluk Kaynağına Sahip Olması
    Yext ve Uberall gibi yerel liste yönetimi şirketlerinin ortaya çıkışıyla bu artık bir sorun değil.

Ancak yine de tüm konum bilgileri için ” tek bir doğruluk kaynağına ” sahip olmayan çok konumlu işletmelerle karşılaşıyoruz .

Henüz buna sahip değilseniz, yerine koyun.

  1. Mağaza Bulucuları Optimize Etme

Birçok marka, mağaza bulma araçlarını üçüncü taraf satıcılara yaptırıyor. Teoride bunda yanlış bir şey yok, ancak bunun yanlış gittiğini gördüğümüz birkaç yol var:

Yalnızca Aramaya Yönelik Mağaza Bulucular

SEO için etkili bir mağaza bulucu, bir botun veya kullanıcının her sayfaya kolayca ulaşmak için kolayca tıklayabileceği, birbirine bağlı temel bir eyalet, şehir ve konum sayfaları kümesi olmalıdır. Ancak çoğu marka, konumunuzu bulmak için genellikle mağaza bulma araçlarını bir arama kutusu içeren bir bulma sayfası oluşturur.

Birkaç yıl önce, ABD’deki en iyi 100 perakendecinin konum belirleyicilerine baktık ve yalnızca arama amaçlı konum belirleyicilere sahip olanların, bağlantılandırılabilir eyalet > şehir > konum mimarisine sahip olanlara kıyasla ~%50 daha az anahtar kelime için sıralandığını gördük .

Bu nedenle konum belirleyici mimarinizin bu şekilde oluşturulduğundan emin olun.

Konum Sayfası İçeriği

Çoğu zaman markalar, sitelerinde yer bulucu oluşturmak için bütçe ayırıyor ancak içerik için hiçbir şey bırakmıyor.

İşletme adını, adresini, telefon numarasını, ürün/hizmet kategorilerini vb. içeren temel bir konum sayfasında yanlış bir şey yoktur. Ancak, sıralamaya çalıştığınız konum ve konularla alakalı benzersiz, güçlendirilmiş içeriğe sahip bir konum sayfası, gelişmeyi sağlayabilir. SEO performansı.

Konum yöneticilerinizin kullanışlı olabileceği yer burasıdır. Başarılı markaların benzersiz yerel içerik elde etmek için konum yöneticilerinin anketlerini kullandığını sıklıkla görüyoruz.

Diğer kaynaklar arasında yerel müşteri incelemeleri, ortak yerel ilgi noktası verileri ve belirli bir pazardaki popüler ürünler yer alabilir.

Öncelik Kategorileri

Çoğu e-ticaret sorgusu, bugünlerde SERP’lerin üst sıralarına yakın yerel sonuçları gösteriyor.

Markaların, konum sayfalarından ana kategorilerine bağlantı vererek Yerel Paketlerde kazandığını sıklıkla görüyoruz.

Bunu Google’a, konumlarınızın bu kategorilerle alakalı olduğuna dair bir sinyal olarak düşünün.

  1. Google İşletme Profili Yönetimi ve Optimizasyonu

Google İşletme Profili (GBP) gerçekten zorlayıcı olmamalıdır; yani, konumlarınız için yalnızca bir dizi basit sarı sayfa listesidir; ancak işletmeler için bunun yanlış gitmesinin milyonlarca yolu vardır.

İşte GBP ile ilgili birkaç zorluk ve fırsat.

Yinelenen Listelere Dikkat Edin

Şaşırtıcı bir şekilde, yinelenen listelemeler hâlâ GBP’de bir sorun, ancak az önce sıralamada sorun yaşayan bir hizmet bölgesi işletmesiyle konuştum. Yinelenen GBP listelerinin olduğunu görmek oldukça kolaydı.

Yinelenen listeleri sildikleri anda, hedefledikleri ana anahtar kelime için sıralamaları 15 sıra yükseldi. O yüzden bunlara dikkat edin.

GBP listelerinizi izleyin

GBP listeleriniz sürekli bir değişim halindedir. Kullanıcılar fotoğraf ve yorum ekliyor.

Google, başka bir tarafın verilerine size güvendiğinden daha fazla güveniyorsa verilerinizin üzerine yazabilir.

GBP “ayarla ve unut” meselesi değildir. GBP sayfalarınızdaki değişiklikleri düzenli olarak izlemek için bir sistem oluşturun.

GBP Kontrol Paneli aracılığıyla birçok değişikliği görebilseniz de her şeyi yakalayamayacaksınız. GBP’nizdeki görüntü değişikliklerini izlemek için bu ücretsiz, açık kaynaklı aracı geliştirmemizin nedenlerinden biri de budur .

GBP Gönderilerini Ölçeklendirin

GBP Gönderileri, GBP’nize ekleyebileceğiniz kısa duyurulardır. Bunlar, sitenize yüksek dönüşüm sağlayan ziyaretler oluşturmanın ucuz bir yolu olabilir. Gönderiler metin, fotoğraf veya video içerebilir.

Sıklıkla karşılaştığımız zorluk, işletmelerin genellikle her konum için içerik üretecek şekilde kurulmamış olmasıdır. Birden fazla konum için GBP Gönderileri yapmak istiyorsanız, yeni promosyonların yayınlanabilmesi için GBP’ye hazır pazarlama teminatı oluşturmaya yönelik bir sistem uygulayın.

Bu genellikle her yeni promosyonun bir parçası olarak onaylanmış pazarlama görsellerinin GBP boyutunda bir versiyonunun (400 x 300) ve GBP için kopyasının oluşturulmasını içerir.

Ayrıca, performansı ölçmek için GBP gönderilerinizdeki bağlantıları izleme parametreleriyle etiketlediğinizden emin olmak isteyeceksiniz.

  1. SAB’ler ve Pazar Yerleri İçin Yerel Arama Varlığı Oluşturmak

Her yerel kurumsal markanın lokasyonu yoktur.

Yelp, DoorDash ve Zillow gibi çok sayıda yerel pazar markası ve yerel arama sorgularını hedefleyen ancak Yerel Paketlerde görünmeye uygun olmayan tesisatçılar ve çatı ustaları gibi hizmet alanı işletmeleri (SAB’ler) vardır. Bunun nedeni, hedef pazarlarında fiziksel lokasyonlarının olmamasıdır.

Bu da pek çok potansiyel tıklama ve geliri kaçırdıkları anlamına geliyor.

Bu her marka için işe yaramayacaktır ancak uygun iş modeline sahip olanlar için iş ortağı markanın konumunda “mağaza içinde mağaza” oluşturmak, yerel paket görünürlüğünü artırmanın harika bir yoludur.

Walgreens’te bulunan FedEx OnSite hizmetleri bunun nasıl çalışabileceğinin iyi bir örneğidir:

SAB’ler ve Pazar Yerleri İçin Yerel Arama Varlığı Oluşturma
Google aramadan ekran görüntüsü, Eylül 2022
Ve elbette potansiyel müşterilerin değeri yeterince yüksekse, Yerel Paketlerde iyi bir sıralamaya girmek için belirli bölgelerde fiziksel konumlar açmayı düşünebilirsiniz.

Yukarıda da söylediğim gibi, kurumsal markaların uygulayabileceği sonsuz sayıda yerel SEO taktiği var.

Yeni taktikler uygularken diğer pazarlama kanalları gibi test ettiğinizden, ölçtüğünüzden ve yinelediğinizden emin olun.

SEO Uzmanı