Bir Freelance SEO uzmanı çalışanı olarak çalışmak, insanların anlamlı bir yüzdesinin sektöre nasıl başladığını gösterir. İşte onlardan öğrenebilecekleriniz.
SEO, tatmin edici kariyerler oluşturmak için fırsatlarla dolu bir alandır, ancak başlamak için açıkça tanımlanmış bir yol yoktur.
SEO Uzmanı olmak için için gerekli herhangi bir derece yoktur. Bu, pek çok hevesli uygulayıcının, iş için kalifiye olduklarını nasıl kanıtlayabileceklerini merak etmelerine neden oluyor.
On SEO uzmanına ilk işlerini nasıl aldıklarını sorarsanız, muhtemelen on farklı yanıt alırsınız. Bu cevaplardan bir veya daha fazlasının serbest çalışma etrafında dönmesi muhtemeldir.
Bağımsız bir yüklenici olarak çalışmak, insanların anlamlı bir yüzdesinin SEO’ya nasıl başladığını gösterir. Bazıları serbest çalışmayı kurum içi veya ajans pozisyonuna bir basamak olarak kullanırken, diğerleri tüm kariyerlerini bunun etrafında inşa ediyor.
2022’de SEO Durumumuzdaki verilere göre, uygulayıcılar serbest çalışarak önemli başarılar elde edebilirler. Serbest çalışan ve sözleşmeli yanıt verenlerin yaklaşık %45’i 75.000 ila 149.000 ABD Doları kazandığını bildirdi.
Bu yazıda, bu meraklı SEO uzmanları grubunu çevreleyen verilere daha derinlemesine bakacağız.
Nasıl serbest SEO Uzmanı olunur? Bir SEO serbest çalışanı ne yapar? En önemlisi, bir SEO uzmanı nasıl müşteri kazanır?
Birçok SEO Uzmanı Serbest Çalışan Olarak Başlıyor
Serbest çalışma, kariyerlerinin başlarındaki SEO profesyonelleri için popüler bir seçimdir.
SEO uzmanlarının bu alanda ne kadar süredir çalıştığını sorduğumuzda, serbest çalışan yanıtlayanların %45’inden fazlası beş yıldan az deneyime sahip olduklarını söyledi.
Pek çoğunun neden serbest çalışma yolunu seçtiğini anladığınızda, bu sayı şaşırtıcı değil.
Yerleşik bir portföye sahip bir sektör uzmanı değilseniz, şirket içi bir rolde veya ajans pozisyonunda tam zamanlı iş bulmak zor olabilir.
Resmi eğitimin olmadığı bir alanda serbest çalışma, işverenlerin aradığı deneyimi oluşturmaya giden bir yoldur.
Bununla birlikte, serbest çalışma, yalnızca erken aşamadaki bir kariyer türü iş değildir. Bir sonraki bölümdeki verilerimizin gösterdiği gibi, serbest çalışanlar ortalamadan daha yüksek bir maaş alma eğilimindedir, bu da onu uzun vadeli takip etmek için uygun bir seçenek haline getirir.
Serbest Çalışanlar Daha Küçük Bir Gruptur, Ancak Daha Yüksek Ortalama Gelire Sahiptir
Bu makalenin başında belirtildiği gibi, serbest çalışan ve sözleşmeli katılımcıların %44,5’i yılda 75.000 ABD dolarının üzerinde maaş aldıklarını bildirmiştir.
Standart olarak sunulan günlük masaüstü ve mobil sıralamalar ile hiçbir değişikliği kaçırmayın!
SEOmonitor’ın sıralama takibi, yalnızca 29,9 $ / 1.000 anahtar kelime için tüm pazarlar için günlük mobil ve masaüstü izleme ile birlikte gelir. Her abonelik sınırsız SEO Araştırma verisine, SEO Tahminine ve herhangi bir sayıda sayfa için (sağlanmayan) çözümlere sahiptir.
Bu sayı, özellikle serbest çalışanların kaç yıllık deneyime sahip olduğuna baktığınızda dikkat çekicidir.
- İki yıldan az deneyime sahip katılımcıların toplam sayısının %9,4’ü serbest çalışanlar veya kuruculardı.
- İki ila dört yıllık deneyime sahip toplam katılımcı sayısının %10,1’i serbest çalışanlar veya kuruculardı.
- Tüm serbest çalışanların ve kurucuların neredeyse yarısı (%45,6) dört veya daha az yıllık deneyime sahipti.
Serbest çalışanlar ve kurucular, diğerlerine kıyasla nispeten küçük bir grup olsalar da, genellikle akranlarından daha yüksek oranlara sahip olabilirler. Serbest çalışanların ve kurucuların yalnızca %6,7’si 34.000 $ veya daha az maaş aldı.
Bununla birlikte, “kurucuların” bu grupta bulunan daha yüksek maaş dilimlerini hesaba katabileceğini, yani serbest çalışanların en yüksek oranları yönetmeden önce bir iş defteri oluşturmaları gerekebileceğini belirtmek önemlidir.
SEO Serbest Çalışanları Nasıl Çalışır ve İş Bulur?
Freelance SEO uzmanlarına hangi kanalların en çok iş getirdiğini sorduğumuzda şu yanıtı verdiler:
- Ağ yönlendirmeleri (%9,5).
- Arama (%8,9).
- Kişisel ağlar (%8,7).
- Organik sosyal (%7,7).
- Upwork (%7.7).
Verilerin gösterdiği gibi, serbest çalışanlar iş üretmek için öncelikle itibara ve ağızdan ağza sözlere güvenirler.
Bu, iş bulmak için gerekli deneyime, portföylere veya müşteri listelerine sahip olma olasılıkları daha düşük olduğundan, daha yeni SEO uygulayıcılarını dezavantajlı duruma düşürür.
İşte burada organik arama ve sosyal devreye giriyor. Daha yeni serbest çalışanlar, bir web sitesi ve sosyal medya profilleri kullanarak hizmetlerini pazarlayarak kendilerini kanıtlayabilirler.
Upwork gibi serbest meslek kurulları, serbest çalışanların kendilerini bir sonraki işlerine götürmek için ağızdan ağza fayda sağlamadıklarında kullanabilecekleri başka bir yol sunar.
Serbest çalışanların daha küçük yüzdeleri de iş bulmak için Google Reklamları (%7,5) ve sosyal medya reklamcılığı (%6,1) gibi ücretli kanalları kullandıklarını bildiriyor.
SEO Serbest Çalışanı Olmak Zordur, Ama Fırsatlarla Birlikte Gelir
Serbest çalışma korkaklara göre değildir. Serbest çalışanların kendi müşterilerini bulmaktan sorumlu olmasının yanı sıra, diğer SEO profesyonellerinden daha geniş bir hizmet yelpazesi sunması beklenir.
Örneğin, şirket içi bir ekiple çalışan bir SEO uzmanı, yeni müşterilerin web sitelerini denetlemekten tek başına sorumlu olabilir. Öte yandan, bir serbest çalışanın siteyi denetlemesi, siteyi daha iyi sonuçlar verecek şekilde nasıl optimize edeceğini bulması ve ardından planı uygulaması beklenebilir.
Serbest çalışan olmak, önemli miktarda sorumlulukla birlikte gelir. Bununla birlikte, dezavantajları telafi eden serbest meslekte benzersiz fırsatlar vardır.
Ortalamanın üzerinde maaşlardan bahsetmiştik ve serbest çalışmanın sağladığı özgürlükten bahsetmemeyi ihmal etmiş oluruz.
SEO’da bağımsız bir yüklenici olarak çalışmak, insanların evden çalışmasına ve kendi saatlerini belirlemesine olanak tanır. Serbest çalışanlar hayattaki diğer öncelikler için kolayca zaman ayırabileceğinden, bu düzeyde bir esneklik, bir ofiste çalışmaya kıyasla daha sağlıklı bir iş/yaşam dengesi oluşturabilir.
Öte yandan, yalnızca faydaların dezavantajlara değmediğini bulmak için serbest çalışmayı sürdürmeye karar verebilirsiniz.
Bu çok iyi çünkü kazandığınız deneyim sizi işverenler için daha değerli kılıyor. Birkaç yıl serbest çalıştıktan sonra, kurum içi veya ajans rolüne geçmek için daha iyi bir konumdasınız.
SEO Serbest Çalışanları Tam Zamanlı İstihdama Geçiş Yapabilir
Serbest SEO çalışanı olmak ömür boyu sürecek bir taahhüt değildir. Bazıları içinde gelişirken, müteahhit hayatı herkes için değil.
Kendi müşterilerinizi bulma, kendi maaşınızı oluşturma ve birden fazla kişinin işini yapma fikri anlaşılır bir şekilde göz korkutucu. Bu, çaba sarf etmeye değmeyeceği anlamına gelmez.
Bir veya iki yıllık deneyime sahip SEO serbest çalışanları, tam zamanlı istihdama geçmek için benzersiz bir şekilde niteliklidir.
İşte nedenlerin bir listesi:
- Çok çeşitli hizmetler sunmak, size birçok farklı rolde çalışma deneyimi sağlar.
Bir müşteri tabanı oluşturmak, iş başvurusunda bulunurken birçok istihdam referansına sahip olduğunuz anlamına gelir.
Serbest çalışma yoluyla bağlantılarınız, diğer şirketlerde kalıcı istihdama yol açabilir. - Özetle, daha az gidilen yoldan gitmek, daha önce sizin için mevcut olmayan fırsatlara yol açabilir.
- Yıllık SEO Durumu Raporumuzda, serbest çalışanların ve şirket içi ve ajans pozisyonlarındaki SEO uzmanlarının kariyerleri hakkındaki tüm birinci taraf verilerimizi bulabilirsiniz .