Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42

Ücretli ve Organik Arama Kampanyalarınız Arasında Anahtar Kelime Yamyamlığını Önlemek

Ücretli ve Organik Arama Kampanyalarınız Arasında Anahtar Kelime Yamyamlığını Önlemek
SEO ve ücretli arama kampanyalarında anahtar kelime yamyamlığını önleyerek çevrimiçi görünürlüğü ve bütçe verimliliğini en üst düzeye çıkarın.

Ücretli ve Organik Arama Kampanyalarınız Arasında Anahtar Kelime Yamyamlığını Önlemek

Organik (arama motoru optimizasyonu) ve ücretli arama (veya tıklama başına ödeme), başlangıçta yeterli teknik karmaşıklığa ve stratejik yönlere sahiptir.

Anahtar kelime yamyamlığı , bunları daha da zorlaştırabilecek bir sorundur ve arama motoru optimizasyonu (SEO) ve tıklama başına ödeme (PPC) çabalarınız bir arada tutulursa, ayrı ekipler içinde tutulursa veya başka bir şekilde entegre edilmezse göz ardı edilebilecek bir sorundur. anlamanıza, yönetmenize ve en aza indirmenize olanak tanıyan bir düzey.

Anahtar kelime yamyamlığı, içeriğinizde, stratejinizde, reklamlarınızda veya bir arama motorunun bunları yorumlama biçiminde bir çatışma veya örtüşme olduğunda ortaya çıkar.

Bu çatışma, arama motoru sonuç sayfası (SERP) alanı için kendi markanızla rekabet yaratmaktan, istenen kullanıcı amacı için en güçlü seçenek olmayan içerik sıralamasına sahip olmaya kadar, istenmeyen olumsuz sonuçlara neden olabilir.

Organik aramada, ücretli arama reklamlarında veya SEO ile PPC arasında gerçekleşebilir. Bu makale SEO ve PPC karşılaştırması ile ikincisine odaklanmaktadır .

SEO ve ücretli arama kampanyaları arasında anahtar kelime yamyamlığından kaçınmak , çevrimiçi görünürlüğünüzü en üst düzeye çıkarmak ve pazarlama bütçenizden en iyi şekilde yararlanmak için kanallar arası çabaların birlikte çalışmasını sağlamak açısından çok önemlidir.

Bu anlamda anahtar kelime yamyamlığı, ücretli ve organik listeler aynı anahtar kelimeler için rekabet ettiğinde meydana gelebilir; bu da genellikle organik olarak alabileceğiniz reklamlara yapılan tıklamalar için ödeme yapılmasına yol açar.

Anahtar Kelimeleri Yamyamlayıp Kullanmadığınızı Nasıl Öğrenebilirsiniz?
Anahtar kelimelerinizi kanallar arasında kullanıp kullanmadığınızı belirlemek oldukça basit bir iş olabilir.

Öncelikle ücretli arama kampanyanızda hangi anahtar kelimelere teklif verdiğinizi belirleyin. Bu anahtar kelimeleri Google Ads hesabınızdaki Arama Terimleri Raporu’nda bulabilirsiniz.

Bu, kullanmak için harika bir kaynaktır çünkü platform, web sitenizde hangi anahtar kelimeler için organik olarak sıralandığınızı, ortalama konumu ve farklı arama sonuçları için hangi sayfaların göründüğünü izlemenize olanak tanır.

Semrush ile Günlük Pazarlama Analizlerini Alın

Semrush’tan günlük trafik verilerini keşfedin. Trafiğin yoğun olduğu günleri belirleyin, rakip kampanyalarını ölçün ve pazarlama için harcanan her dolardan en iyi şekilde yararlanın.

Bu anahtar kelimeleri tanımlayabildiğinizde, bunları organik anahtar kelime sıralamalarınızla karşılaştırarak çapraz kontrol edin.

Bu sürece yardımcı olmak için kullanabileceğiniz birkaç farklı araç ve ölçüm vardır.

Araçlar : Google Ads, Google Analytics, Google Arama Konsolu, Semrush (anahtar kelime araştırma aracı) ve Screaming Frog (Web Sitesi Tarayıcıları), anahtar kelime yamyamlığının belirlenmesine yardımcı olabilecek araçlardır.
Metrikler : Gösterimler, tıklamalar, tıklama oranı ve dönüşümler, ücretli ve organik arama kampanyalarınızda bir sorun olduğunu ilk belirten işaretler olarak kullanılabilecek metriklerdir.
Anahtar Kelimelerinizi Yamyamlaştırdığınızı Gösteren İşaretler
Yukarıda belirtildiği gibi, anahtar kelimelerinizi yamyamlaştırıp kullanmadığınızı belirlemek için genellikle erken işaretler olarak kullanılan, bakabileceğiniz birkaç ölçüm vardır.

Şunları fark ederseniz:

Organik TO Düşüyor

Organik tıklama oranındaki (TO) düşüş bir tehlike işareti olabilir. Organik TO’daki düşüş, aynı anahtar kelime için birden fazla sayfanın sıralanmasından kaynaklanabilir.

Kullanıcılara arama sonuçlarında benzer seçenekler sunulduğunda sayfaları birbirinden ayırmaya çalışmak kafa karışıklığına neden olabilir.

Tıklamalar Artıyor

Genellikle hem ücretli hem de organik arama kampanyalarınızın tıklamalarındaki artışın endişe verici bir şey olduğunu düşünmezsiniz; ancak bu da anahtar kelime yamyamlığının erken bir işareti olabilir.

Tıklamalardaki artış aynı anahtar kelimeyi hedefleyen birden fazla sayfada izleniyorsa bu endişeyi fark edeceksiniz.

Her bir sayfanın performansı olumsuz etkilenecek ve sitenizde daha az trafiğe yol açabilecektir.

Genel Dönüşümler Aynı Kalırken Reklam Dönüşümleri Artıyor

PPC dönüşümlerindeki artışı kutlamaya başlamadan önce , eskiden ücretsiz olarak aldığınız şeyler için ödeme yapmadığınızdan emin olun.

Dönüşümleri kendinizden satın alıp almadığınızı anlamanın kolay bir yolu, genel dönüşüm sayısının, ücretli dönüşümlerinizle aynı oranda artmamasıdır. Organik dönüşümlerin sayısında da büyük olasılıkla önemli bir düşüş göreceksiniz.

Bu ölçümleri düzenli olarak izlemek, kampanyalarınız ve çabalarınızdaki olağandışı tutarsızlıkları belirlemenize ve anahtar kelime yamyamlığının erken aşamalarını tespit etmenize yardımcı olacaktır.

Mevcut anahtar kelime yamyamlığını tanımlayıp ortadan kaldırabildiğinizde, gelecekteki ücretli ve organik arama kampanyalarınız/çabalarınız arasında bundan kaçınmak için önleyici adımlar atabilirsiniz.

Anahtar Kelime Yamyamlığını Nasıl Önleyebilirim?

Birleşik Stratejiler Geliştirin

  • SEO ve PPC için diğerinin hedeflerini ve önceliklerini destekleyen birleşik stratejiler geliştirin .
  • SEO ve PPC çalışmalarınızı yöneten ayrı ekipleriniz veya ajanslarınız varsa, bunların anahtar kelime stratejilerini ilettiğinden ve koordine ettiğinden emin olun.
  • Ekiplerinizin anahtar kelime yamyamlığından kaçınmanın önemini ve olası sonuçlarını anladığından emin olun.
  • Çabaları etkili bir şekilde uyumlu hale getirmek için ekipler arasında içgörü ve veri paylaşımını teşvik edin.
  • Anahtar Kelime Araştırması ve Segmentasyonu
  • Hem SEO hem de PPC için yüksek potansiyele sahip anahtar kelimeleri belirlemek amacıyla kapsamlı anahtar kelime araştırması yapın.
  • Çakışmayı önlemek için her stratejiye belirli anahtar kelimeler ve anahtar kelime grupları atayın.
  • Anahtar kelime listenizi kullanıcının amacına , alaka düzeyine ve rekabete göre farklı kategorilere veya gruplara ayırın.
  • SEO çalışmalarınızda, daha spesifik olan ve PPC’de kullanılan geniş, yüksek rekabetli anahtar kelimelerle çakışma olasılığı daha düşük olan uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemeyi düşünün.

PPC’de Negatif Anahtar Kelimeler Kullanın

  • PPC kampanyalarınızda, SEO çalışmalarınızda hedeflediğiniz belirli terimleri hariç tutmak için negatif anahtar kelimeler kullanın.
  • Negatif anahtar kelimeler, PPC reklamlarınızın belirli arama sorgularında görünmesini engelleyerek yamyamlık olasılığını azaltır.

İzleyin ve Ayarlayın

  • SEO ve PPC kampanyalarınızın performansını sürekli izleyin.
  • Hangi anahtar kelimelerin her iki kanal için de trafik ve dönüşüm sağladığını izlemek için analiz araçlarını kullanın.
  • Performans verilerine göre stratejilerinizi ve anahtar kelime hedeflemenizi ayarlayın.
  • Anahtar kelime yamyamlığının herhangi bir örneğini belirlemek ve düzeltmek için periyodik denetimler gerçekleştirin.
  • Stratejilerinizi ve anahtar kelime hedeflemenizi gerektiği gibi ayarlayın.

Çözüm

  • Anahtar kelime yamyamlığı genellikle gizli bir sorundur; özellikle de arama stratejisi ücretli ve organik kanallar arasında birleşik olmadığında.
  • Stratejik olarak entegre edildiğinde bile, yamyamlığın gizli sorunlara neden olduğu veya performansı engellediği bir durumla karşılaşabilirsiniz.
  • Bir kanaldaki anahtar kelime yamyamlığını anlamak, genellikle bunu tespit edip ücretli ve organik kanallar üzerinde doğrudan etki görmekten çok daha kolaydır.
  • Beklediğiniz performansı ve getiriyi aldığınızdan emin olmak için SEO ve PPC kampanyalarınız ve çabalarınız dahilinde bunu incelemenizi şiddetle tavsiye ederim.
SEO Uzmanı