Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42
NULL string(5) "geldi"

URL uzunluğu ?SEO’yu etkiler mi? Daha kısa URL’ler daha hoş görünebilir, ancak arama sıralamalarında herhangi bir fayda var mı? Google’dan John Mueller yanıtlıyor.

Google, daha uzun URL’ler yerine daha kısa URL’leri mi tercih ediyor? Bu, ortadan kalkmayan bir SEO efsanesi. URL uzunluğunun önemli olduğu ve olmadığı zamanlar.

URL uzunluğu, YouTube’daki Googlebot’a Sor video serisinin son bölümündeki tartışma konusudur.

Aşağıdaki soru Google’dan John Mueller tarafından yanıtlanmıştır:

“Daha kısa URL’ler, uzun URL’lere kıyasla gerçekten bir etki yaratıyor mu , yoksa bu sadece başka bir SEO efsanesi mi? “

Yanıtında, URL uzunluğunun bazılarının düşündüğü gibi fark yaratmadığını öğreniyoruz. Aramada rol oynadığı bir vaka olmasına rağmen.

Google’dan John Mueller URL Uzunluğunda

Mueller, URL uzunluğunun SEO için önemli olmadığını açıklıyor. Olabileceği tek durum dışında.

Kişisel bir tercih olarak Mueller, verileri bu şekilde izlemek daha kolay olduğu için URL’leri 1.000 karakterin altında tutmaya çalışır.

“Doğrudan cevap hayır. URL uzunluğu önemli değil. URL’leri tanımlayıcı olarak kullanıyoruz, ne kadar uzun oldukları önemli değil. Şahsen, onları 1.000 karakterden daha kısa tutmaya çalışıyorum, ancak bu sadece izlemeyi kolaylaştırmak için. Oradaki eğik çizgi sayısı da önemli değil.”

Bu tavsiye, 2019’da URL’lerin 1.000 karakterin altında olması gerektiğini önermeye başladığında verdiği tavsiyeyle tutarlıdır .

Google’ın sıralama sistemlerinde URL uzunluğunun rol oynayabileceği tek alan standartlaştırmadır .

Birden çok benzer URL aynı sayfa içeriğine sahip olduğunda, Google bu sayfalardan gelen tüm sinyalleri tek bir URL’de birleştirir.

Bu URL, standart URL olarak adlandırılır ve kullanıcıların arama sonuçlarında gördükleri son şeydir.

Google, arama sonuçlarında hangi URL’nin gösterileceğine karar verme sürecinde, URL’lerin uzunluğunu faktörlerden biri olarak değerlendirebilir.

“Şu anda sistemlerimizin yalnızca URL uzunluğunun rol oynadığı bir bölümünün farkındayım; bu bölüm standartlaştırmadır .

Kurallılaştırma, web sitenizde bir sayfanın birden çok kopyasını bulduğumuzda ve dizine ekleme için kullanmak üzere bir URL seçmemiz gerektiğinde olan şeydir.

Daha kısa ve net bir URL bulursak, sistemlerimiz bunu seçme eğiliminde oluyor.”

Mueller, kanonikleştirmenin sıralamalarla hiçbir ilgisi olmadığını açıklıyor.

Kısacası, bir URL’nin uzunluğu, arama snippet’lerinin görünümünü etkileyebilir, ancak arama sıralamalarını etkilemez.

“Bu sıralamayı etkilemiyor. Bu tamamen aramada hangi URL’nin gösterileceği meselesidir. Özetlemek gerekirse, arama sıralaması söz konusu olduğunda, ne URL uzunluğu ne de eğik çizgi sayısı önemli değildir. Sizin için çalışan ve uzun vadede tutabileceğiniz bir URL yapısı kullanın.”

Mueller, URL’lerde eğik çizgilerden bahsettiğinde, düz URL yapılarının daha iyi sıralandığına dair başka bir SEO efsanesinden bahsediyor.

Sıralamaları etkileyeceğini düşünen bazı siteler, yapıyı düzleştirerek URL’lerini kısaltır.

Şuna benzer bir URL: homepage.com/blog/blog-title

Şu şekilde olur: homepage.com/blog-title

Mueller’in belirttiği gibi, düz bir URL yapısının hiçbir faydası yoktur .

Kaynak : Google Arama Merkezi

SEO Uzmanı