Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42
NULL string(5) "geldi"

Blog Gönderisi Kontrol Listesi: Bu Sekiz Şeyi Kontrol Etmeden Yayınlamayın

Bir blog gönderisi yayınlamak stresli olabilir ve bu duygu genellikle ilk gönderinizden çok sonra bile devam eder. Bir şeyleri kaçırmaktan veya hata içeren bir makale yayınlamaktan endişe duyabilirsiniz. Bu endişeleri yatıştırmak için yapabileceğiniz en iyi şey, Yayınla düğmesini tıklamadan önce yapmanız gereken her şeyi kapsayan bir blog yazısı kontrol listesi kullanmaktır .

Bir blog gönderisi kontrol listesi, gönderinin yapısını kontrol etmek, bir meta açıklama eklemek ve daha fazlası dahil olmak üzere tüm temel bilgileri kapsamalıdır. Zorlayıcı yazma uzun bir yol kat edecek ve içeriğinizi web ve arama motorları için optimize etme işine de girerseniz, en kaliteli içerikle dolu bir arşiv oluşturma yolunda ilerlemiş olursunuz .

Bu makalede, yeni bir blog yazısı yayınlamak üzereyken başvurabileceğiniz sekiz maddelik bir kontrol listesinde size yol göstereceğiz. Temel bilgilerle başlayalım!

Gönderinizin Başlığını Optimize Edin

Kullanıcılar genellikle blog gönderilerinizi iki yoldan biriyle bulur. Bunları Arama Motoru Sonuç Sayfalarında (SERP’ler) görecekler veya web sitenizin blog sayfasında bulacaklar. Her iki durumda da, gördükleri ilk şey gönderinin başlığı olacak ve onu okumakla ilgilenip ilgilenmeyeceklerini belirleyecek.

İdeal olarak, gönderi başlıklarınız nispeten kısa olmalı ve okuyuculara ne beklemeleri gerektiği konusunda bir fikir vermelidir. Deneyimlerimize göre, sayıları olan başlıklar en iyi performansı gösterme eğilimindedir:

Rakamları kullanamıyorsanız, gönderi başlıklarınızın sıkıcı olmadığından emin olun. Açık, özlü ve dikkat çekici bir yoldur.

Öne Çıkan Bir Resim Ekleyin

Blog gönderisi kontrol listemizin yanında, her blog gönderisinin öne çıkan bir görsele ihtiyacı vardır . Bu görsel, gönderinin içeriğini temsil etmelidir ve ziyaretçilerin makale başlığının yanında göreceği ilk şey olduğu için çok önemlidir. İşte kendi arşivlerimizden öne çıkan bazı görsel örnekleri:

Öne çıkan görseller SERP’lerde görünmese de, blog sayfanızı çok daha ilgi çekici hale getirebilirler. Görseller, insanların dikkatini metinden çok daha etkili bir şekilde çeker ve içeriğinizin daha samimi ve ulaşılabilir görünmesini sağlar.

Gönderinizin Kalıcı Bağlantısını Optimize Edin

WordPress.com , yayınladığınız her yeni blog yazısı için otomatik olarak bir kalıcı bağlantı oluşturur . Geleneksel olarak, bu kalıcı bağlantı, gönderinin başlığıyla aynıdır. Ancak, uzun bir başlıkla çalışıyorsanız, uzun ve hantal bir URL elde edersiniz.

Blok Düzenleyiciyi kullanarak, her gönderinin kalıcı bağlantısını kolayca değiştirebilirsiniz. Bunu yapmak için gönderinin ayarlarını açın ve Kalıcı bağlantı seçeneğini arayın :

Kalıcı bağlantılar kısa ve tatlı olmalıdır, bu da onları hatırlamayı kolaylaştırır. Bu yaklaşım aynı zamanda blog yazılarınızın daha profesyonel görünmesini sağlayacaktır.

Bir Kategori ve Etiketler Ekleyin

WordPress.com siteniz, içeriğinizi kategorilere ayırmanıza olanak tanıyan sağlam bir sınıflandırma sistemi içerir . Kategoriler ve etiketler eklemek, okuyucularınızın benzer içeriği bulmasına yardımcı olur ve bu, gönderi kitaplığınız büyüdükçe kritik hale gelir:

Genel bir kural olarak, benzer ilgi alanlarına odaklanan içeriği (“Tarifler”) birbirine bağlamak için kategorileri kullanmanızı öneririz. Ardından, daha spesifik konulara dayalı gönderileri daha ayrıntılı açıklamak için etiketleri kullanabilirsiniz (“glütensiz yemekler”, “yavaş pişiriciler”).

Bir Meta Açıklama Yazın

SERP’ler genellikle yazı başlıklarından ve meta açıklamalardan oluşur. İkincisi, her sayfanın başlığının hemen altında gördüğünüz kısa alıntılardır:

Eğer yoksa elle bir meta açıklaması yazma , motorları sadece bu bölümde ekrana içeriğinizin bölümünü çeker arayın. Güçlü bir meta açıklama, sitenizi ziyaret eden kişi sayısını artırabilir, bu nedenle sizinkini güncellemenizi öneririz.

Bir blog gönderisinin meta açıklamasını değiştirmek için düzenleyicinin sağ üst köşesindeki Jetpack simgesine tıklayın . Bu, SEO Açıklama bölümünü içeren yeni bir menü açacaktır:

Açıklamanız, okuyuculara blog yayınınızdan ne beklemeleri gerektiğini kısaca anlatmalıdır. İdeal olarak, hedeflemeye çalıştığınız ana anahtar kelimeyi de içermelidir.

Anahtar Kelimeler İçin İçeriğinizi Kontrol Edin

İnsanların blog yazılarınızı arama motorları aracılığıyla bulmasını istiyorsanız, anahtar kelimeleri düşünmeniz gerekir . İnsanların arama motorlarında aradıkları içeriği bulmak için kullandıkları terimlerdir.

Arama motorları, anahtar kelime kullanımı da dahil olmak üzere çok çeşitli faktörlere dayanarak blog yazılarınızın arama yapanlara ne zaman gösterileceğini belirler. Örneğin, “koşu ayakkabıları” ile ilgili aramalarda görünmek istiyorsanız, bu anahtar kelimeyi başlığınızda, içeriğinizin gövdesinde, alt başlıklarda ve hatta meta açıklamanızda kullanmak iyi bir fikirdir:

Eğer gerektiğini unutmayın değil onlar bağlamında mantıklı yoksa içerik içine anahtar kelimeleri zorlar. Ancak, Yayınla düğmesine basmadan önce , son bir okuma yapmak ve ana anahtar kelimenizi veya onun bir varyasyonunu kullanabileceğiniz herhangi bir yer olup olmadığını görmek her zaman iyi bir fikirdir.

Gönderinizin Biçimlendirmesini Kontrol Edin

Bütün bir kitabı uygun blog yazısı biçimlendirmesi üzerine yazabiliriz. Ancak, blog gönderisi kontrol listenizi gözden geçirirken aklınızda bulundurmanız gereken temel noktalar şunlardır:

  • Gönderiniz boyunca alt başlıklar ekleyin. Alt başlıklar içeriğinizi yapılandırır ve okumayı kolaylaştırır. Ayrıca, arama motorlarının her bir gönderinin içeriğini daha iyi anlamasına yardımcı olurlar.
  • Mümkün olduğunda resimler, listeler ve tablolar kullanın. Görsel yardımcılar ve medya dosyaları , blog gönderilerinizi çok daha ilgi çekici hale getirebilir ve karmaşık fikirleri iletmenin eğlenceli yollarını sunar.
  • Paragrafları nispeten kısa tutun. Uzun, çizilmiş paragraflar kullanıcıları korkutup aradıkları bilgiyi bulmalarını zorlaştırabilir. Daha kısa paragraflar, içeriğinizin her tür cihazda okunmasını kolaylaştırır.
  • Genel bir kural olarak, blog gönderiniz alt başlık veya herhangi bir görsel yardım içermeyen bir dizi paragraftan ibaretse, biçimlendirmesini iyileştirmeniz gerekir. Yayınla düğmesine basmadan önce devam edin ve gönderiyi önizleyin, böylece okuyucular için nasıl görüneceğini görebilirsiniz.

Son Bir Düzeltme Yapın

Herkes ara sıra yazım veya dil bilgisi hatası yapar. Düzenli olarak blog gönderileri yayınlıyorsanız, ara sıra hata yaparsınız. Ancak, içeriğinizin daha profesyonel görünmesi için bu hataları en aza indirmeye çalışmanız önemlidir.

Bir blog yazısı yazdıktan sonra ara verirseniz ve birkaç saat, hatta bir veya iki gün sonra geri dönerseniz, neler yakalayabileceğinize şaşıracaksınız. Hataları bu şekilde yakalamak çok daha basit olmalıdır. Biraz daha yardım istiyorsanız, kontrol edebileceğiniz birçok yazım denetimi aracı da var.

Özet

Bir blog gönderisi kontrol listesi fikri göz korkutucu görünebilir, ancak bu görevlerin her birini yerine getirmek, siz daha fazla içerik yayınladıkça ikinci doğa haline gelecektir. WordPress.com sitenizde görebileceğiniz gerçek bir kontrol listesi oluşturmak istiyorsanız, PublishPress Kontrol Listeleri eklentisini deneyebilirsiniz .

Alternatif olarak, bu makaleyi kaydedebilir veya aşağıdaki kontrol listesi grafiğini yazdırabilir ve bir blog gönderisi yayınlamadan önce ne yapacağınız konusunda herhangi bir şüpheniz olduğunda başvuruda bulunabilirsiniz. Genel olarak, gönderinin formatına, başlığına ve meta açıklamasına dikkat ederseniz harika bir başlangıç ​​yapmış olursunuz.

SEO Uzmanı