Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42
NULL string(5) "geldi"

Daha akıllı bir SEO stratejisi için anahtar kelime ve konu araştırma süreçlerinizin bir parçası olarak Google Otomatik Tamamlamayı nasıl kullanacağınızı öğrenin.

Google Otomatik Tamamlama, tartışmalı ancak güçlü bir arama özelliğidir.

Google’a bir kelime, hatta bir harf yazdığınızda, bir arama önerileri listesi doldurur. Otomatik tamamlama budur.

SEO uzmanları, ücretli arama pazarlamacıları, içerik pazarlamacıları ve sosyal medya yöneticileri, farklı anahtar kelime odaklı ve amaç araştırma projelerine yardımcı olmak için Google Otomatik Tamamlama’yı kullanmaktan yararlanabilir.

Öte yandan, Google Otomatik Tamamlama genellikle komik, tuhaf ve hatta rahatsız edici alışkanlıklar için (genellikle olumsuz bir şekilde) haberler yapar.

İnsanlar sürekli olarak otomatik tamamlamayı kullanır, günde binlerce saniye tasarruf sağlar, ancak aynı zamanda siyasi örtbaslar ve filmleri, TV şovlarını ve video oyunlarını bozmakla da suçlanır.

Google Otomatik Tamamlama aynı zamanda güçlü bir pazarlama aracı olabilir. SEO uzmanları ve diğer dijital pazarlamacılar, stratejiyi bilgilendirmek, anahtar kelimeler elde etmek ve müşterilerin sorduğu önemli soruları bulmak için yıllardır bunu kullandılar.

Müşterilerin dijital özelliklerini ve bunları oluşturan içerik ve mesajları daha iyi optimize etmek için Otomatik Tamamlamayı kullanabilirler.

Bu kılavuz, bu basit ama son derece yararlı özelliğin günlük işlerinizde yardımcı olmak için yapabileceği gerçek gücü anlamanıza yardımcı olacaktır.

Google Otomatik Tamamlama Nedir?

Google’ın kendi sözleriyle, Google Otomatik Tamamlama “yazmaya başladığınız aramaları tamamlamayı hızlandırmak için tasarlanmıştır.”

Google Arama ve Chrome’daki “Çok amaçlı adres çubuğu” da dahil olmak üzere Google’ı kullanan diğer Alfabe mülklerine entegre edilmiştir.

Google, kümülatif olarak, her gün 200 yıldan fazla yazma tasarrufu sağladığını ve ortalama olarak yazmayı yüzde 25 oranında azalttığını tahmin ediyor .

Otomatik Tamamlama açılır listesinin birincil amacı, yerleşik Google Özel Arama Motoru özelliğini kullanan web siteleri de dahil olmak üzere, kullanıcının ne yazabileceğine ilişkin tahminler sunarak kullanıcının yazmaya harcadığı zamanı azaltmaktır .

Otomatik Tamamlama, 2004’ün sonlarından beri bir masaüstü arama özelliği olsa da, mobil cihazlarda zaman kazandıran bir özellik olarak daha da kullanışlı hale geldi.

Bir mobil cihazda yazmak, büyüdüğümüz ve alıştığımız büyük klavyelerde yazmaktan biraz daha zordur, bu nedenle birçokları için yardım sağlamak ve zamandan tasarruf etmek için memnuniyetle karşılanan bir araçtır.

Bu özelliğin içerik fikirlerinden, anahtar kelime önerilerinden, amaç keşfinden, çevrimiçi itibar yönetiminden ve diğer veriye dayalı görevlerden yararlanmak için kullanılabileceği başka yararlı yollar da vardır.

Otomatik Tamamlama Nasıl Çalışır?

Eski Google çalışanı Kevin Gibbs, orijinal olarak başka bir eski Google çalışanı Marissa Mayer tarafından “Google Suggest” olarak adlandırılan projeyi oluşturdu .

Google, her zaman en düşünceli, özenli veya uygun tahminleri sunmadığından “Öner” adından uzaklaştı.

Google sunduğu tamamlamaları “öneriler” değil “tahminler” olarak adlandırır. Bunun nedeni Otomatik Tamamlama’nın nasıl çalıştığıdır.

Otomatik tamamlamanın, insanların niyet ettikleri bir cümleyi tamamlamalarına yardımcı olması gerekiyordu – “Kendimi şanslı hissediyorum” gibi bir arama amacı önermek için değil. Alakalı olabilecek trend aramalara bakmak da dahil olmak üzere Google’daki yaygın aramalara bakarak tahminleri belirlerler.

Bu, Otomatik Tamamlamanın yeni arama trendlerini ve haber hikayelerini hızla güncellemesine ve bunlara uyum sağlamasına olanak tanır.

Otomatik Tamamlama’nın davranışının çoğu, milyonlarca diğer Google aramasından ve bu sayfalardaki içerik de dahil olmak üzere sonuçlarından toplanan verilerle bilgisayar tarafından oluşturulur. Ayrıca arama geçmişinizden, konumunuzdan ve diğer veri noktalarından bilgi alır.

Google, uygunsuz veya rahatsız edici otomatik tamamlama önerilerinden kaçınmak için de çok çalıştı. Bu, kalan otomatik tamamlama önerilerini etkileyebilecek hem otomatik hem de manuel kaldırma prosedürleri olduğu anlamına gelir.

Otomatik tamamlama, Bilgi Grafiği ile de ilgilidir ve özellikle mobilde, Bilgi Grafiği önerilerini tahmine getirebilir.

Google’ın Otomatik Tamamlamayı varsayılan arama motoruna eklemesi 2008 yılına kadar değildi (önceden bir tercih özelliğiydi).

Google Otomatik Tamamlamayı Kullanmanın En İyi Yolları

  1. Anahtar Kelime Araştırması
    Bu uzun, sıkıcı ve zahmetli bir iştir, ancak aynı zamanda tüm SEO stratejilerinin temelidir ve uzun süredir böyledir.

Artık anahtar kelimeleri açıkça hedefleyemesek de, anahtar kelimeler ve bunlarla ilgili fikirler her zaman arama pazarlamasının önemli bir parçası olacaktır.

Anahtar kelime araştırması , yalnızca bir markayı ve oluşturduğu içeriği değil, aynı zamanda potansiyel eksikliklerini, web sitesinin güçlü ve zayıf yönlerini ve içerik boşluklarını anlamak için bir etkileşimin başlangıcında ele alınan ve etkileşim boyunca sürdürülen ilk görevlerden biridir.

Daha akıllı bir SEO stratejisi için anahtar kelime ve konu araştırma süreçlerinizin bir parçası olarak Google Otomatik Tamamlamayı nasıl kullanacağınızı öğrenin.

Google Otomatik Tamamlama: Eksiksiz Bir SEO Kılavuzu

Google Otomatik Tamamlama, tartışmalı ancak güçlü bir arama özelliğidir.

Google’a bir kelime, hatta bir harf yazdığınızda, bir arama önerileri listesi doldurur. Otomatik tamamlama budur.

SEO uzmanları, ücretli arama pazarlamacıları, içerik pazarlamacıları ve sosyal medya yöneticileri, farklı anahtar kelime odaklı ve amaç araştırma projelerine yardımcı olmak için Google Otomatik Tamamlama’yı kullanmaktan yararlanabilir.

Öte yandan, Google Otomatik Tamamlama genellikle komik, tuhaf ve hatta rahatsız edici alışkanlıklar için ( genellikle olumsuz bir şekilde ) haberler yapar .

İnsanlar sürekli olarak otomatik tamamlamayı kullanır, günde binlerce saniye tasarruf sağlar, ancak aynı zamanda siyasi örtbaslar ve filmleri, TV şovlarını ve video oyunlarını bozmakla da suçlanır.

Google Otomatik Tamamlama aynı zamanda güçlü bir pazarlama aracı olabilir. SEO uzmanları ve diğer dijital pazarlamacılar, stratejiyi bilgilendirmek, anahtar kelimeler elde etmek ve müşterilerin sorduğu önemli soruları bulmak için yıllardır bunu kullandılar.

Müşterilerin dijital özelliklerini ve bunları oluşturan içerik ve mesajları daha iyi optimize etmek için Otomatik Tamamlamayı kullanabilirler.

Bu kılavuz, bu basit ama son derece yararlı özelliğin günlük işlerinizde yardımcı olmak için yapabileceği gerçek gücü anlamanıza yardımcı olacaktır.

Google Otomatik Tamamlama Nedir?

Google’ın kendi sözleriyle, Google Otomatik Tamamlama “yazmaya başladığınız aramaları tamamlamayı hızlandırmak için tasarlanmıştır.”

Google Arama ve Chrome’daki “Çok amaçlı adres çubuğu” da dahil olmak üzere Google’ı kullanan diğer Alfabe mülklerine entegre edilmiştir.

Google, kümülatif olarak, her gün 200 yıldan fazla yazma tasarrufu sağladığını ve ortalama olarak yazmayı yüzde 25 oranında azalttığını tahmin ediyor .

Otomatik Tamamlama açılır listesinin birincil amacı, yerleşik Google Özel Arama Motoru özelliğini kullanan web siteleri de dahil olmak üzere, kullanıcının ne yazabileceğine ilişkin tahminler sunarak kullanıcının yazmaya harcadığı zamanı azaltmaktır .

Otomatik Tamamlama, 2004’ün sonlarından beri bir masaüstü arama özelliği olsa da, mobil cihazlarda zaman kazandıran bir özellik olarak daha da kullanışlı hale geldi.

Bir mobil cihazda yazmak, büyüdüğümüz ve alıştığımız büyük klavyelerde yazmaktan biraz daha zordur, bu nedenle birçokları için yardım sağlamak ve zamandan tasarruf etmek için memnuniyetle karşılanan bir araçtır.

Bu özelliğin içerik fikirlerinden, anahtar kelime önerilerinden, amaç keşfinden, çevrimiçi itibar yönetiminden ve diğer veriye dayalı görevlerden yararlanmak için kullanılabileceği başka yararlı yollar da vardır.

Otomatik Tamamlama Nasıl Çalışır?
Eski Google çalışanı Kevin Gibbs, orijinal olarak başka bir eski Google çalışanı Marissa Mayer tarafından “ Google Suggest ” olarak adlandırılan projeyi oluşturdu .

Google, her zaman en düşünceli, özenli veya uygun tahminleri sunmadığından “Öner” adından uzaklaştı.

Google sunduğu tamamlamaları “öneriler” değil “tahminler” olarak adlandırır. Bunun nedeni Otomatik Tamamlama’nın nasıl çalıştığıdır.

Otomatik tamamlamanın, insanların niyet ettikleri bir cümleyi tamamlamalarına yardımcı olması gerekiyordu – “Kendimi şanslı hissediyorum” gibi bir arama amacı önermek için değil. Alakalı olabilecek trend aramalara bakmak da dahil olmak üzere Google’daki yaygın aramalara bakarak tahminleri belirlerler.

Bu, Otomatik Tamamlamanın yeni arama trendlerini ve haber hikayelerini hızla güncellemesine ve bunlara uyum sağlamasına olanak tanır.

Otomatik Tamamlama’nın davranışının çoğu, milyonlarca diğer Google aramasından ve bu sayfalardaki içerik de dahil olmak üzere sonuçlarından toplanan verilerle bilgisayar tarafından oluşturulur. Ayrıca arama geçmişinizden, konumunuzdan ve diğer veri noktalarından bilgi alır.

Bitirme projelerinin hayal kırıklığını ortadan kaldırın.
Teslim tarihlerini, her görevi her teslim tarihinden önce bitirebilecek ve işinizi en yüksek hızda tutabilecek uzman serbest çalışanlara teslim edin.

Google, uygunsuz veya rahatsız edici otomatik tamamlama önerilerinden kaçınmak için de çok çalıştı. Bu, kalan otomatik tamamlama önerilerini etkileyebilecek hem otomatik hem de manuel kaldırma prosedürleri olduğu anlamına gelir.

Otomatik tamamlama, Bilgi Grafiği ile de ilgilidir ve özellikle mobilde, Bilgi Grafiği önerilerini tahmine getirebilir.

Google’ın Otomatik Tamamlamayı varsayılan arama motoruna eklemesi 2008 yılına kadar değildi (önceden bir tercih özelliğiydi).

Google Otomatik Tamamlamayı Kullanmanın En İyi Yolları

  1. Anahtar Kelime Araştırması: Bu uzun, sıkıcı ve zahmetli bir iştir, ancak aynı zamanda tüm SEO stratejilerinin temelidir ve uzun süredir böyledir.

Artık anahtar kelimeleri açıkça hedefleyemesek de, anahtar kelimeler ve bunlarla ilgili fikirler her zaman arama pazarlamasının önemli bir parçası olacaktır.

Anahtar kelime araştırması , yalnızca bir markayı ve oluşturduğu içeriği değil, aynı zamanda potansiyel eksikliklerini, web sitesinin güçlü ve zayıf yönlerini ve içerik boşluklarını anlamak için bir etkileşimin başlangıcında ele alınan ve etkileşim boyunca sürdürülen ilk görevlerden biridir.

Otomatik tamamlama, anahtar kelime araştırması açısından sizin için tüm işi yapmaz, ancak içerik takvimleri ve genel organik arama stratejileri geliştirirken erken ve sıklıkla kullanmak veya başlamak için harika bir yerdir.

Aylık arama sıklığı, rekabet ve hatta tıklama başına maliyeti (TBM) dikkate alarak hedeflemek istediğiniz doğru anahtar kelimeler hakkında fikir edinmek için (Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve diğer üçüncü taraf anahtar kelime veritabanları gibi diğer anahtar kelime kaynak araçlarıyla birlikte) kullanmak ) fiyatlandırma, arama stratejinizin hakkını verecektir.

Google Otomatik Tamamlama’nın öne çıkan avantajlarından biri, web’de yaygın olarak aranan kaliteli uzun kuyruklu ifadeleri ortaya çıkarma yeteneğidir.

Otomatik Tamamlama için birincil ölçü popülerlik olduğundan – gerçek zamanlı olarak kullanıcılar tarafından yapılan gerçek aramalara dayalı olarak – Otomatik Tamamlama’nın değeri, üzerinde yeterince sıkı ve uzun süre çalışırsanız kazabileceğiniz çok sayıda anahtar kelime düzeyinde veride yatmaktadır.

Her zaman olduğu gibi, tahminlere tarafsız bir bakış için kişiselleştirmeyi sınırladığınızdan emin olmak için Google oturumunuzu kapattığınızdan emin olun.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, içerik boşluklarını doldururken inanılmaz derecede faydalıdır, ancak aynı zamanda bir markanın nişinde yüksek değerli blog gönderileri ve eğitim içeriği açısından sonsuz olanaklar sunar.

  1. Niyet Keşfi: Kullanıcı amacını anlamak önemlidir çünkü sayfanın amacına, mesajlaşmasına, düzenine ve hatta görüntülerine rehberlik eder. Sayfaların , bir arama sorgusunun kullanıcı amacını tam olarak karşıladıklarında en iyi performansı gösterdiğini biliyoruz .

Kullanıcı amacını daha iyi anlamak için Otomatik Tamamlamayı kullanabilirsiniz, ancak bunu yapmak zahmetli ve zahmetli olabilir. Belirli tahminlere bağlı arama sonuçlarında birçok farklı web sayfasını ziyaret etmek için zaman ayırmak biraz zaman, odaklanma ve içerik tüketimi gerektirecektir. Ancak bu yöntemle elde edebileceğiniz bilgiler paha biçilmezdir.

Anahtar kelimeler, kullanıcı amacının çeşitli aşamalarıyla örtüşür ve daha fazla anahtar kelime bağlamı olmadan amacı anlamak zor olabilir.

Otomatik tamamlama, yalnızca farklı yüksek değerli uzun kuyruklu anahtar kelimeleri ve onları çevreleyen amacı anlamanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda pazarlamacıların belirli amaç aşamalarındaki içeriğin hacmini ve ayrıca uzun kuyruklu ifadeler ve amaç aşamalarının neler olabileceğini anlamalarına yardımcı olur. daha yüksek bir öncelik olarak optimize edilmelidir.

Elbette, yüksek değerli anahtar kelimeler için (uzun kuyruklu veya geleneksel bir, iki ve üç kelimelik ifadeler) yüksek değerli anahtar kelimelerle ilgili olduklarından, niyetin tüm aşamalarını karşılamak önemlidir.

Her şeyi kapsayan, kaliteli bir arama stratejisinin arkasındaki fikir budur. Ve Otomatik Tamamlama, oraya ulaşmanıza yardımcı olabilir.

  1. Çevrimiçi İtibar Yönetimi: Otomatik tamamlama, çevrimiçi itibar yönetimi alanında da önemli olmuştur.

Unutmayın, bir kullanıcı adınızı veya marka adınızı aradığında, SERP’de (arama motoru sonuç sayfası) sitenizden önce bile gördüğü ilk şey, o ada bağlı Otomatik Tamamlama tahminleridir.

Bu tahminler olumsuzsa veya sadece bir tanesi bile olumsuzsa, işletmenizin performansı üzerinde gerçek bir etkisi olabilir.

Bunu düşün. [Dog Washers Inc]’i aratıyorsunuz ve ilk tahmin “loses dog” ile bitiyor, muhtemelen bir sonraki banyosu için köpeğinizi oraya getirmeye pek hevesli hissetmeyeceksiniz.

Bir restoran için aynı; [Ted’s Seaford Spot]’u ararsanız ve tahmin “e. Coli,” Bu gece ne yemediğin konusunda oldukça iyi bir fikrim var.

Otomatik tamamlama, çevrimiçi itibar yönetiminin (ORM) önemli bir parçasını oluşturur ve markalarla yapılan tüm olumsuz bağlantıları dengelemeye çalışırken göz ardı edilemez.

Çoğu ORM stratejisinde olduğu gibi uyanık olmak gerekir. Markaların olumsuz Otomatik Tamamlama tahminlerini dengelemek için çalışabileceği çeşitli yollar şunlardır:

Google Otomatik Tamamlama’da doğru bağlantıların yapıldığından emin olmak için markanızın konuşmalarının kontrolünü elinize alın.
Sosyal medya hesap optimizasyonu, olumsuzların gölgesinde kalabilecek olumlu bağlantıları güçlendirir.
Sosyal medya içeriği, mesajlaşma ve etkileşim, yukarıdaki optimizasyonlar ve markanın sesi ve tonu ile uyumludur.
Başka bir yerde kullanılan pozitif anahtar kelimeler ilişkisine sahip profil web siteleri için tutarlı markalama ve mesajlaşma
Küçük başlamak ve marka için farklı lokasyonlardan olumlu bağlantılar arayarak etki yaratmak. Açıkçası, ne kadar çok insan, o kadar iyi. Ama yaratabileceği etkiye şaşıracaksınız.
Adınızla pozitif anahtar kelime ilişkileri için Google SERP’lere geri bağlantılar oluşturmak; [sam hollingsworth seo yazarı] ve [sam hollingsworth handikapı] gibi şeyler benim gibi biri için harika başlangıçlar olurdu.?
Olumsuz otomatik tamamlama önerileri varsa, bunları nasıl ele alacağınıza dair bir stratejiniz olduğundan emin olun.

  1. İçerik Üretimi ve Keşfi: Artık içerik oluşturmak ve kendi içerik fikirleriniz için rakip içeriğini keşfetmek için Otomatik Tamamlamayı da kullanabilirsiniz. Web kullanıcılarının ne aradığını bulmak için Otomatik Tamamlamayı diğer çevrimiçi yazma araçlarıyla birlikte kullanmak kolay ve ilginçtir .

SSS

Sadece “kim”, “ne”, “nerede”, “ne zaman” ve “neden” sorularına markayla ilgili birkaç soruyla bakmak, SSS’niz için size bir sürü soru sorabilir – insanların zaten aradığı sorular olabilir.

İlgili anahtar sözcükler

Bunu birçok nedenden dolayı birçok şekilde yapabilirsiniz. Kolay bir tanesi “marka adı vs.” – Google, rakiplerle otomatik olarak dolduracaktır. Ayrıca “marka adına ve”e bakabilir ve otomatik tamamlamanın orada ne bulduğunu görebilir, markanızı genişletmenin yollarını bulabilirsiniz.

İlgili konular

Ana konunuzun kapsamına girmeyen ilgili konular için Otomatik Tamamlama önerileri bulabilirseniz, bu niş içinde bazı içerikleri büyütmek için bir avantajınız olabilir.

“Nasıl * çalışır” gibi sorgular çok değerli olabilir, joker karakter alanını önerilerle otomatik tamamlama. Bunu markanız hakkında sorular, içerik pazarlaması soruları, potansiyel müşterilerin aradığı sorunları bulmak ve hatta kullanıcıların belirli sosyal medya hesaplarını arayıp aramadığını öğrenmek için de yapabilirsiniz.

Python soruları için otomatik tamamlama listesinin ekran görüntüsü: python’da * nasıl yapılır, * farklı önerilerle doldurulurGoogle Arama’nın ekran görüntüsü, Kasım 2021
Otomatik Tamamlama Politikaları
Bazı arama tahminlerinden kaynaklanan bir geri tepme geçmişiyle Google, aşağıdakiler söz konusu olduğunda uygunsuz Otomatik Tamamlama tahminlerini önlemek için manuel olarak çalışır:

  • Cinsel içerikli tahminler.
  • Gruplara ve bireylere yönelik nefret dolu tahminler.
  • Şiddetli tahminler.
  • Tahminlerde tehlike ve zararlı faaliyetler.
  • Ayrıca istenmeyen e-posta olarak kabul edilebilecek, korsanlığı kolaylaştıran veya savunan ya da yasal bir talepte bulunulması durumunda tahminleri kaldırabilir .

Google, kötü niyetli olmayan tıbbi veya bilimsel terimler içermedikçe, yukarıda belirtilen durumlardan herhangi biriyle ilgili tahminleri kaldırdığını açıkça belirtir.

Geribildirim Arıyoruz

Google, uygunsuz Otomatik Tamamlama tahminlerini daha iyi kontrol etmek için geri bildirim aracını başlattı ve verileri tutarlı bir şekilde iyileştirmeler yapmak için kullanıyor.

Örneğin, doğası gereği nefret dolu bir şey tarafından hedef alınan belirli bir demografi olmak zorunda değildir; ve geri bildirim, bunların daha hızlı ve daha kolay keşfedilmesine yardımcı olur.

İnsanların gerçekte ne aradığını anlamak, SEO stratejinizin önemli bir parçasıdır.

Google Otomatik Tamamlamayı araştırma sürecinize nasıl dahil edebileceğinizi görün. Belirli anahtar kelimelere ve ortaya çıkardığı arama amacına şaşırabilirsiniz!

SEO Uzmanı