Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42
NULL string(5) "geldi"

Google: Google’ın Neden Her URL’yi Taramadığını ve Dizine Eklemediğini Açıklıyor

Google’dan John Mueller, Google’ın (ve üçüncü taraf SEO araçlarının) web’deki her URL’yi veya bağlantıyı neden taramadığı ve dizine eklemediği konusunda çok ayrıntılı ve dürüst bir açıklama yazdı. Taramanın objektif olmadığını, pahalı olduğunu, verimsiz olabileceğini, web’in çok değiştiğini, istenmeyen e-postalar ve önemsiz şeyler olduğunu ve bunların hepsinin hesaba katılması gerektiğini açıkladı.

John bu ayrıntılı yanıtı Reddit’e neden “SEO araçları neden tüm geri bağlantıları göstermiyor?” yanıtını yazdı. Ancak bunu Google Arama perspektifinden yanıtladı. dedi ki:

Web’i düzgün bir şekilde taramanın nesnel bir yolu yoktur.

Gerçek URL’lerin sayısı fiilen sonsuz olduğundan, hepsini taramak teorik olarak imkansızdır. Hiç kimse bir veritabanında sonsuz sayıda URL tutmayı göze alamayacağından, tüm web tarayıcıları gerçekçi olarak neyin taranmaya değer olduğu konusunda varsayımlar, basitleştirmeler ve tahminlerde bulunur.

Ve o zaman bile, pratik amaçlar için, hepsini her zaman tarayamazsınız, internet bunun için yeterli bağlantıya ve bant genişliğine sahip değildir ve düzenli olarak çok sayıda sayfaya erişmek istiyorsanız çok paraya mal olur. (tarayıcı ve sitenin sahibi için).

Bunu geçtikten sonra, bazı sayfalar hızla değişir, diğerleri 10 yıldır değişmemiştir – bu nedenle tarayıcılar, değişmeyi umdukları sayfalardan çok, değiştirmeyi umdukları sayfalara daha fazla odaklanarak çabadan tasarruf etmeye çalışırlar.

Ardından, tarayıcıların hangi sayfaların gerçekten yararlı olduğunu bulmaya çalıştıkları kısma değiniyoruz. Web, kimsenin umursamadığı önemsiz şeylerle, gereksiz yere spam olarak gönderilen sayfalarla dolu. Bu sayfalar yine de düzenli olarak değişebilir, makul URL’leri olabilir, ancak bu sayfalar yalnızca çöplük için tasarlanmıştır ve kullanıcılarını önemseyen herhangi bir arama motoru onları görmezden gelir. Bazen sadece bariz önemsiz de değildir. Gittikçe daha fazla, siteler teknik olarak iyi, ancak kalite açısından “çubuğa” ulaşmayın ve daha fazla taranmayı hak edin.

Bu nedenle, tüm tarayıcılar (SEO araçları dahil) çok basitleştirilmiş bir URL kümesi üzerinde çalışırlar, ne sıklıkta taranacaklarını, hangi URL’lerin daha sık taranacaklarını ve web’in hangi bölümlerinin yok sayılacağını bulmak zorundadırlar. Bunların hiçbiri için sabit kurallar yoktur, bu nedenle her araç yol boyunca kendi kararlarını vermek zorunda kalacaktır. Bu nedenle arama motorları farklı içerik dizine sahiptir, SEO araçları neden farklı bağlantılar listeler, bunların üzerine inşa edilen herhangi bir metrik neden bu kadar farklıdır.

SEO Uzmanı