Mesai P.tesi - Cuma 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 401 74 10

Bölüm 4: HTML Kodu ve SEO Başarı Faktörleri

Periyodik SEO Faktörleri Tablosundaki bu öğeler, arama motorlarına içeriğiniz hakkında ipuçları göndermek ve bu içeriğin hızlı bir şekilde oluşturulmasını sağlamak için kullanmanız gereken HTML etiketlerini kapsar.

Film seanslarını mı anlatıyorsunuz? E-ticaret sayfalarınızda derecelendirmeleriniz ve incelemeleriniz var mı? Yayınladığınız makalenin başlığı nedir? Her durumda, bunu HTML ile iletmenin bir yolu vardır.

Başlıklar

HTML başlıkları her zaman arama motorlarının bir sayfanın neyle ilgili olduğunu anlamak için kullandıkları en önemli HTML sinyali olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Başlıklarınız, sayfalarınızın ne hakkında olduğunu arama motorlarının yanı sıra kullanıcılara da iletir, bu nedenle benzersiz ve açıklayıcı olmaları önemlidir.

Başlıklar, HTML başlık etiketi ile belirtilir. Bu, genellikle bir arama sonucunda tıklanabilir bağlantı olarak gösterilen şeydir. Başlıklarınız kısa olmalı, sayfanızın içeriğini doğru bir şekilde yansıtmalı ve sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri içermelidir – anahtar kelime doldurma (bir Toksin) olmadan.

Arama motorlarının , daha uygun ve açıklayıcı gördükleri takdirde, arama yapanlara başka bir başlık sunmayı tercih ettikleri zamanlar olabilir . Oluşturduğunuz başlığın arama yapanlara gösterilme olasılığını artırmak için, sayfanızın bulunmasını istediğiniz terimleri düşünün ve ardından bu terimleri doğru, benzersiz bir başlıkta kullanın.

[Profesyonel İpucu]

“Çoğu durumda, Google snippet’leri için meta açıklamadaki başlığı kullanır, ancak bazen kullanmazlar ve bir nedenle başlığı beğenmezlerse H1’i seçeceklerini görüyoruz [ yerine].

Bir sayfa birçok farklı terim için sıralanabilir ve birisi bir şey aradığında, bu başlık uygun olmayabilir. . . Bu, Google’ın başlıklarda ve snippet’lerde yaptıklarınızı geçersiz kılması için ana itici güçtür – çünkü ortaya çıkacak olan snippet, bu özel sorgu için harika bir eşleşme olmayacak.

Bu yüzden ‘Ah, H1 ile tamamen aynı isme sahip olmalısın’ fikri hiçbir anlam ifade etmiyor. Google’a daha iyi bir yedekleme sağlamak için onları farklı tutmak daha iyidir. Dolayısıyla, kullanıcılar arama yaptıklarında Google başlığı kullanabilir, ancak ikincil terimleri arıyorlarsa – çünkü bir sayfa yüzlerce anahtar kelimeyi sıralayabilir – H1’i yedek olarak kullanabilirler. ” -Hamlet Batista, RankSense’in CEO’su ve kurucusu.

Açıklamalar

Meta açıklama etiketi, sayfalarınızın arama listelerinde nasıl tanımlanmasını istediğinizi önermek için kullanılabilecek bir HTML öğesidir. Arama sonuçlarında başlıkların altında görünecek açıklamalar.

Teknik olarak bir sıralama faktörü olmasa da, bir “başarı” faktörüdür. İyi hazırlanmış bir açıklama eklemek, kullanıcıları sayfadaki diğerlerinin yerine sonucunuzu tıklamaya ikna etmeye yardımcı olabilir.

Arama sorgusu anahtar kelimeleri, meta açıklamalarda kalın yazılmıştır
Aranan anahtar kelimeleri içeren meta açıklamaları kalın görünebilir.
Başlıklarda olduğu gibi, arama motorları her zaman sağladığınız açıklamayı seçmeyebilir.

Bing’in kıdemli program yöneticisi Frédéric Dubut, “Belgenizi veya sayfanızı daha iyi temsil ettiğini düşünürsek, resmi açıklamanız olmayan bir şeyi seçeceğimiz için Google’a çok benzer bir yaklaşımımız olduğunu düşünüyorum” diyor.

“En önemli tavsiyem, kendi başlığınızın ve kendi açıklamanızın arama sonuçlarında kullanılmasını istiyorsanız, belgenin neyle ilgili olduğunu gerçekten temsil ettiklerinden emin olun.”

Dubut, “Bir şeyleri biraz yanlış anlatmak için bile kendi yolunuzdan çekilmeye çalışmayın,” diye tavsiye ediyor. “Meta etiketinizde yazılı olan başlığınızın ve açıklamanızın sayfanızın ne hakkında olduğunu% 100 doğru olmadığını düşünürsek, o zaman sistem belgenizin diğer bölümlerine çok yakından bakacak ve bir daha alakalı olduğunu düşündüğü başlık. “

Yapı

Kurumsal SEO danışmanlığı SEOIn-şirket’in sahibi Jessica Bowman, “Yapılandırılmış veriler, arama motorlarına sayfanızdaki içeriğin daha iyi anlaşılmasını sağlar,” diye açıklıyor ve ekliyor: “Kullanıcılar için, sitede nelerin mevcut olduğuna dair daha fazla bilgi sağlamak için girişi geliştiriyor o sayfa. Marka açısından bakıldığında, göze hitap ediyor. “

Yapılandırılmış veriler, arama motorlarına içeriğinizin neyle ilgili olduğunu kendi “dillerinde” söylemenizi sağlayan bir kod biçimidir. Belirli şema işaretlemesi (kod), arama motorlarının sayfa içeriğini ve yapısını sindirmesini ve anlamasını kolaylaştırabilir. Bowman, SEO’ların sitelerinde uygun olan yerlerde şemayı nasıl düzgün bir şekilde uygulayacaklarını öğrenmeleri gerektiğini söylüyor .

Yapılandırılmış verilerin sonucu, genellikle Google’ın “zengin snippet” olarak adlandırdığı, onu kullanıcılar için daha çekici ve kullanışlı kılan fazladan çan ve ıslıklara sahip bir arama listesine dönüştürülür.

Detlef Johnson, “Yapılandırılmış veriler, arama sonuçları için çok büyüktür, çünkü sonucunuz zengin medya, resimler, fiyatlandırma bilgileri, derecelendirmeler vb. İle doldurulabilir – ve sadece mavi bağlantı yerine bir atlı karınca içinde,” diyor Detlef Johnson.

Örneğin, bir müzik yayını yaptığınızı varsayalım. Makalelerinizden biri Taylor Swift’in 1989 tarihli albümünün bir incelemesi . Yapılandırılmış veri işaretlemeyi kullanarak, arama motorlarına 1989 yılına değil, bir albüme atıfta bulunduğunuzu bildirebilirsiniz.

Yapılandırılmış verilerin kullanımı doğrudan bir sıralama faktörü olmasa da, arama sonuçları sayfasında bazı avantajlar sağlayabilir. Standart arama sonuçlarıyla karşılaştırıldığında, zengin sonuçlar, kullanıcılar için daha çekici veya yararlı olabilecek ek bilgiler veya işlevler sunar. Zengin sonuçlar genellikle sonuçlar sayfasında belirgin bir şekilde görünür ve bu da marka bilinirliğini artırabilir ve içeriğinize trafik çekebilir.

Zengin sonuçların, pazarlama fırsatlarını sınırlayan, kullanıcıların sayfanıza tıklama teşviki ortadan kaldırdığı endişesi var. Diğer tüm faktörler eşit olduğunda, zengin bir sonucun tıklama alma olasılığı standart bir sonuçtan daha yüksektir.

Daha fazla bilgi için SEO: Structured Data & Schema.org ve Google: Google Rich Snippet bölümlerine bakın.

Ve bu kaynaklar: Şeması tam hiyerarşisi , Google’ın Yapısal Veri Test Aracı .

Başlıklar

Başlıklar, içeriğinizin temel bölümlerini düzenlemenin ve tanımlamanın hiyerarşik bir yoludur. Bir sayfanın genellikle bir başlığı olacaktır. Arka planda, HTML kodunda, başlık bir H1 etiketine sarılmıştır. Bu sayfanın bir başlığı ve kopyayı bölümlere ayırmak için birkaç alt başlığı vardır. Bu alt başlıklar H1 etiketlerinden sonraki “seviye” olan H2 etiketlerini kullanır.

Başlıklarınızı başlık etiketlerine sarmak, özel biçimlendirmeyi oluşturan şeydir. Örneğin, bu bölümün adı “Hd: Başlıklar” aşağıdaki gibi bir H2 HTML etiketi içine sarılır:

Başlıklar

“Önce kullanıcının deneyimini düşünmelisiniz – başlıklar onu nasıl iyileştirir?” RankSense SEO platformu CEO’su ve kurucusu Hamlet Batista, diyor. “Baştan sona kısa bir metin koyarsanız, kullanıcının onu okuyup takip etmesi çok zor olacaktır. Başlıkların amacı budur: Sayfayı hızlı bir şekilde tarayabildiğinizden, ne hakkında olduğunu anladığınızdan ve hatta tamamen okumak için zaman harcamak isteyip istemediğinizi bildiğinizden emin olmak. “

Web Yöneticisi Eğilim Analisti John Muller, birden fazla H1 etiketi kullanmanın (veya hiç kullanılmamasının) Google’ın algoritmalarını çalıştırmayacağını söyledi . Bununla birlikte, net, anlamsal başlıklara sahip olmanın, arama motorlarının sayfaları anlaması için yararlı olduğunu ve içeriğinizi kullanıcılar için daha erişilebilir hale getirdiğini de belirtiyor .

Arama motorlarına sayfanızın neyle ilgili olduğu hakkında daha iyi bir fikir vermek için H1’leriniz ve H2’leriniz için anahtar kelimeler kullanmak iyi bir uygulamadır. Başlıklarınızı anahtar kelimelerle spam yapmayın. İçeriğinizi kullanıcıların ve arama motorlarının gezinmesini kolaylaştırmak için kullanın.

AMP

Perficient danışmanlık firmasının genel müdürü Eric Enge, “AMP’nin ana yararı süper hızlı sayfalara sahip olmanızdır” diyor.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar’ın kısaltması olan AMP, Google tarafından desteklenen açık kaynaklı bir girişimdir ve yayıncıların mobil cihazlarda hızlı bir şekilde sayfalara sahip olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Google , Şubat 2016’da AMP listelerini mobil sonuçlarına resmi olarak entegre etti .

Google’dan John Mueller, birçok kez AMP’nin resmi bir sıralama faktörü olmadığını belirtti . Search Engine Land’den Greg Sterling “Ancak sayfa hızı öyle” diyor.

“Ve AMP’nin bir sıralama faktörü olmadığını söyleseler de, bir haber yayıncısıysanız, arama sonuçları sayfasında birinci sınıf bir konumda bulunan mobil Haber atlı karıncalarına girmenin tek yolu AMP kullanmaktır Sterling ekliyor. “Ve bu bir sıralama faktörü değil, ancak sayfada size ayrıcalık tanıyor.”

AMP sadece haber yayıncıları için değildir. Enge, “[bir haber yayıncısı olmasanız bile] elde edebileceğiniz şey, sayfanızla çok daha yüksek kullanıcı etkileşimi ve sayfalarınız son derece hızlı olduğu için daha yüksek katılım oranlarıdır,” diye belirtiyor, zippier sayfaların mobil dönüşümünüzü artırabileceğini açıklıyor oranları.

SEO Uzmanı