Anahtar kelime araştırması için hangi aracın kullanılacağına karar vermek göz korkutucu olabilir. Anahtar kelime araştırma ihtiyaçlarınıza bir adım daha yaklaşmak için ücretsiz bir Google aracıyla başlayın!
Piyasadaki tüm seçeneklerle hangi SEO araçlarını kullanmak istediğinize karar vermek biraz bunaltıcı olabilir.
Anahtar kelime araştırması, rekabet analizi, anahtar kelime sıralaması ve SEO uzmanları olarak tamamladığımız diğer tüm görevler için birçok araç var.
Mevcut SEO araçlarının sayısı artmaya devam ediyor ve hangisinin sizin için en iyi olduğunu belirlemek zor olabilir.
Bu cevap, bütçe, ekip büyüklüğü ve işletmenizin ve web sitenizin yapısı dahil olmak üzere birçok faktöre bağlıdır.
Bir blog veya e-ticaret mağazası işletiyor musunuz?
Bir ajansta mı yoksa kurum içinde mi?
Liste uzayıp gidiyor ve tüm bu seçeneklerin size analiz felci vermesini istemiyorsunuz.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, en yaygın anahtar kelime araştırma araçlarından biridir ve oldukça uzun bir süredir kullanılmaktadır.
Anahtar kelime araştırması için Google Anahtar Kelime Planlayıcı kullanmanın yararı, ücretsiz olması ve Google verilerini kullanmasıdır.
Ne kullanmanız gerektiğini bilmiyorsanız, Anahtar Kelime Planlayıcı hemen hemen herkese değer sağlayabilecek güvenli bir seçimdir.
Bu makalede, anahtar kelime araştırma ihtiyaçlarınız için Anahtar Kelime Planlayıcı’dan nasıl yararlanacağınızı inceleyeceğiz.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir?
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, dijital pazarlamacılara, çoğunlukla hem ücretli hem de organik arama kampanyaları için araştırma çabalarında yardımcı olan ücretsiz bir araçtır.
İşletmenizle ilgili çeşitli “anahtar kelimeler” veya “arama ifadeleri ve terimleri” vurgular.
Anahtar Kelime Planlayıcı, belirli anahtar kelimeler için aylık arama hacmini ve bunları ücretli bir kampanyayla hedeflemenin maliyetini tahmin eder.
Anahtar Kelime Planlayıcı’nın asıl amacı ücretli arama kampanyaları olsa da, araç arama motoru pazarlamacılığının (SEM) ötesinde değerlidir.
SEO uzmanları, anahtar kelime araştırması için ücretsiz bir kaynak olarak yıllardır bu ücretsiz araca dalıyorlar.
SEO İçin Neden Google Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanmalısınız?
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, anahtar kelime bilgilerini ücretsiz olarak arama olanağı sunar.
Birçok araç, ücretli bir abonelik gerektirir, ancak Anahtar Kelime Planlayıcı, bazı anahtar kelime araştırmaları yapmanıza olanak tanıyan ücretsiz bir alternatiftir .
Anahtar Kelime Planlayıcı’nın, amacınızla alakalı yeni anahtar kelimeler bulma yeteneği ve tüketicilerin bunları her ay kaç kez aradığı dahil olmak üzere birçok faydası vardır.
Henüz herhangi bir ücretli araca erişiminiz yoksa, Anahtar Kelime Planlayıcı, bir anahtar kelime araştırma aracında sizin için neyin önemli olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir, böylece daha sonra alışveriş yaparken hangi özellikleri aramanız gerektiğini bilirsiniz.
SEO İçin Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?
Şimdi, Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kurma adımlarını inceleyelim ve sizi anahtar kelime araştırma hedeflerinize bir adım daha yaklaştıralım.
- Hesap Oluşturun
Her şeyden önce, Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan yararlanmak için bir Google hesabınızın olması gerekir.
Zaten bir hesabınız varsa, giriş yapmanız gerekecektir.
Google Hesap Sayfası OluşturunGoogle’dan görüntü, Ağustos 2022
- Giriş Yap
Yeni hesabınızı oluşturduktan sonra Anahtar Kelime Planlayıcı’ya giriş yapın .
SEO Neden Karmaşık?
Semrush, en iyi veriler, görseller ve uygulanabilir ipuçlarıyla web sitenizin performansının şeffaf bir analizini sunar.
- Bir Görev Seçin
Anahtar Kelime Planlayıcı’ya giriş yaptığınızda, “yeni anahtar kelimeleri keşfedin” ve “arama hacmini ve tahminleri alın” olmak üzere iki seçenek sunulur.
Hangi seçeneği aradığınızdan emin değilseniz, atlayın ve bir deneyin!
Yeni Anahtar Kelimeleri Keşfedin
Alan adınız için kapsadığınız anahtar kelimeleri, kelime öbeklerini veya konuları genişletmek istediğinizde yeni anahtar kelimeler keşfetmek harika bir seçenektir.
İşletmeniz için uygun olmayan önerileri filtrelemeye yardımcı olması için bir alanın URL’sini de kullanabilirsiniz.
Bu size ilgili anahtar kelimeler, aylık arama hacmi, talebin yıldan yıla ne kadar değiştiği, rekabet düzeyi ve tıklama başına maliyet (TBM) hakkında fikir verecektir.
Size daha çeşitli anahtar kelime fikirleri vermek için aramanızı diğer anahtar kelimeleri içerecek şekilde genişletme seçeneğine sahipsiniz .
Ayrıca konum, dil ve zaman dilimleri için istediğiniz kriterlere göre daraltabilirsiniz.
Daha ayrıntılı bilgi almak istiyorsanız, arama konularınıza bağlı olarak, markalı veya markasız, yeni veya kullanılmış gibi seçeneklere göre ayrıntılandırma seçeneği sunulur.
Arama Hacmi ve Tahminleri Alın
Bu arayüz, “yeni anahtar kelimeleri keşfedin” kullanıcı arayüzüne (UI) çok benziyor.
Buradaki en büyük farklılıklardan biri, özellikle araştırmak istediğiniz anahtar kelimeyi/anahtarları girmenizdir, oysa keşif aracı size başka fikirler verir.
Anahtar kelimelerinizi gönderdikten sonra, arama hacmi, üç aylık değişim, yıldan yıla değişim, rekabet derecesi ve düşük ve yüksek TBM fiyatları size tekrar sunulacaktır .
İçeri atlayıp “Yeni anahtar kelimeleri keşfedin”i kullanacağız.
- Kriterlerinizi Tanımlayın
Şimdi eğlenceli kısım geliyor!
Aramaya başlamak için size iki seçenek sunulur.
Biri anahtar kelimelerle arama yapmak veya bir web sitesi URL’si ile başlamaktır. Yepyeni bir siteyseniz ve bu alandaki bazı rakiplerin farkındaysanız, stratejinizi bilgilendirmeye yardımcı olması için başarılarından yararlanmak isteyebilirsiniz.
“Bir web sitesiyle başla” özelliğini kullanmak bunun için harika bir seçenektir.
Tüm sitenin veya belirli bir sayfanın ve konumun ayrıntı düzeyini sunar.
- Verilerinizi Alın
Ne düzeyde veri elde edebileceğimizi görmek için [çerezler] için “Yeni anahtar kelimeleri keşfet” seçeneğinden yararlanacağız.
[Çerezler] anahtar kelimesi için görebilirsiniz, Anahtar Kelime Planlayıcı bize anahtar kelime verileri ve ilgili fikirler sağlar.
Daha detaylı bilgi almak isterseniz konum ve tarih aralığını değiştirebilir, arama kapsamınıza ekleme yapabilir, seçeneklerinizi daraltabilirsiniz.
Artık tüm bu harika verilere sahip olduğunuza göre, bunları paylaşmak isteyebilirsiniz; ve bunun için iki seçeneğimiz var.
Verileri bir CVS dosyası veya sağ üst köşedeki Google E-Tablolar aracılığıyla indirebilirsiniz.
Bu, verileri ihtiyaçlarınıza göre işlemek ve filtrelemek için size daha fazla esneklik sağlayacaktır.
Bu kılavuz, SEO için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’daki mevcut işlevlere biraz ışık tutsa da, Anahtar Kelime Planlayıcı’nın sağlayabileceği diğer işlevler hakkında – SEO, ücretli pazarlama veya yalnızca genel öğrenme için olsun – hakkında koca bir bilgi dünyası var.
Google’ın sağladığı belgelere her zaman göz atabilirsiniz .
Belki Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ya zaten aşinasınız ve yeni bir şey denemeye hazırsınız.
Piyasada hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak yüzlerce, hatta binlerce araç var, ancak başlamak imkansız hissetmemelidir.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı bugün kullanmaya başlayın ve hedeflerinize ulaşmaya bir adım daha yaklaşın!