Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42

Google EEAT: İlk Elden Deneyim Nasıl Gösterilir?

Google’ın güncellenen arama değerlendirici yönergeleri, bir içerik oluşturucunun ilk elden deneyiminin nasıl değerlendirildiğine dair bilgiler sunar.

İlk elden deneyim göstermek, Google Arama sıralamaları için her zamankinden daha önemli. Arama kalitesi değerlendirici yönergelerinde yapılan güncellemeler, Google’ın aradığı kriterleri listeler.

Google, EAT kavramını uzmanlık için ek bir “E” ile yükseltiyor.

Yeni EEAT kısaltması Deneyim, Uzmanlık, Yetkililik ve Güvenilirlik anlamına gelir.

Google’ın arama kalitesi değerlendirici yönergeleri, şirketin kalite değerlendiricilerine bir içerik oluşturucunun uzmanlığını değerlendirmeleri için nasıl talimat verdiğine ilişkin bilgilerle buna göre güncellendi.

Google’ın güncellenmiş arama kalitesi değerlendirici yönergeleri, deneyim hakkında şunu söylüyor :

“İçerik oluşturucunun konu için gerekli ilk elden veya yaşam deneyimine ne ölçüde sahip olduğunu düşünün. Pek çok sayfa türü güvenilirdir ve zengin kişisel deneyime sahip kişiler tarafından oluşturulduğunda amaçlarına iyi bir şekilde ulaşır. Örneğin, hangisine güvenirsiniz: ürünü kişisel olarak kullanmış birinin ürün incelemesine mi yoksa kullanmamış birinin “incelemesine” mi?

Deneyimi bir faktör olarak eklemenin yanı sıra Google, güvene yeniden vurgu yapıyor .

Deneyimin, uzmanlığın ve otoriterliğin merkezine güvenin nasıl yerleştirildiğini görmek için aşağıdaki şemaya bakın.

Google EEAT: İlk Elden Deneyim Nasıl Gösterilir?

Google, güvenin EEAT’nin en kritik bileşeni olduğunu söylüyor, “çünkü ne kadar Deneyimli, Uzman veya Yetkili görünürlerse görünsünler güvenilmez sayfaların EEAT’si düşüktür.”

Deneyim, uzmanlık ve yetkinlik, kalite değerlendiricisinin güven değerlendirmesini destekler.

Bu noktaya kadar Google’ın EAT ile ilgili rehberliğini takip ettiyseniz, Google’ın kalite değerlendiricilerinin aradığı güven düzeyini oluşturma yolunda emin adımlarla ilerliyorsunuz.

İlk elden deneyim göstererek bu güveni korumanızı nasıl sağlayacağınız aşağıda açıklanmıştır.

Google’ın Kalite Değerlendiricileri EEAT’yi Nasıl Değerlendiriyor?

Google’ın arama kalitesi değerlendirici yönergelerinde, EEAT’yi yüksekten düşüğe doğru değerlendiren birden çok bölüm vardır.

Bölüm 4.5.2: En Düşük EEAT

Google’ın arama kalitesi değerlendirici yönergelerinin 4.5.2 Bölümünde şunlar belirtilmektedir:

“Bir sayfanın EEAT’si yeterince düşükse, insanlar sayfanın MC’sini kullanamaz veya kullanmamalıdır. YMYL konularındaki bir sayfa çok uzman değilse, Güvenilmez olarak değerlendirilmeli ve En Düşük olarak derecelendirilmelidir. Web sitesi ve içerik oluşturucu, birçok kişinin web sayfasını veya web sitesini güvenilmez olarak değerlendireceği ölçüde, aşırı derecede olumsuz bir üne sahipse, En Düşük derecelendirmeyi kullanın.

Bölüm 5.1: EEAT Eksikliği

Google’ın arama kalitesi değerlendirici yönergelerinin 5.1. Bölümünde, kalite değerlendiricilerine düşük bir EEAT düzeyini değerlendirirken nelere bakmaları talimatı verildiğine dair örnekler vardır:

Düşük kaliteli sayfalar genellikle sayfanın konusu veya amacı için uygun bir EEAT düzeyinden yoksundur. İşte bazı

örnekler:

İçerik oluşturucu, yeterli deneyime sahip değildir; örneğin, restoranda hiç yemek yememiş biri tarafından yazılmış bir restoran
incelemesi
İçerik oluşturucu, yeterli uzmanlığa sahip değildir; örneğin, konuyla ilgili uzmanlığı olmayan biri tarafından hava dalışı hakkında yazılmış bir makale

Web sitesi veya içerik oluşturucu, örneğin bir yemek pişirme web sitesinde sağlanan vergi formu indirmeleri gibi sayfanın konusu için yetkili veya güvenilir bir kaynak değildir .
Sayfa veya web sitesi, amacına uygun olarak güvenilir değildir; örneğin, minimum düzeyde müşteri hizmetleri
bilgisi içeren bir alışveriş sayfası

Ek olarak, Google, olumlu bir itibarın, sayfanın konusu veya amacı için EEAT eksikliğinin üstesinden gelemeyeceğini söylüyor.

Bölüm 7.3: Yüksek EEAT Düzeyi

Google’ın kalite değerlendirici yönergelerinin 7.3. Bölümünde, yüksek düzeyde EEAT elde etme kriterleriyle ilgili bilgiler bulunur.

Deneyimin gösterilmesiyle ilgili olarak Google şunları söylüyor:

“Yüksek EEAT değerine sahip sayfalar güvenilir veya çok güvenilirdir. Deneyim hemen hemen her konu için değerlidir. Sosyal medya gönderileri ve forum tartışmaları, deneyimlerini paylaşan insanları içerdiklerinde genellikle yüksek kalitededir. Senfoni yazmaktan ev aletlerini incelemeye kadar, ilk elden deneyim, bir sosyal medya gönderisini veya tartışma sayfasını Yüksek kalitede yapabilir.

Bölüm 8.3 Çok Yüksek EEAT Düzeyi

Google’ın kalite değerlendirici yönergelerinin 8.3. Bölümünde, en yüksek EEAT düzeyine ulaşma ölçütleriyle ilgili bilgiler bulunur:

“Çok yüksek EEAT, En yüksek kaliteli sayfalar için ayırt edici bir faktördür. Bir konu için benzersiz şekilde yetkili, başvurulacak kaynak olan bir web sitesi veya içerik oluşturucu çok yüksek EEAT’ye sahiptir. Zengin deneyime sahip bir içerik oluşturucunun, deneyimin güven konusunda birincil faktör olduğu konularda çok yüksek EEAT’ye sahip olduğu düşünülebilir. Çok yüksek düzeyde bir uzmanlık, çok yüksek bir EEAT değerlendirmesini haklı gösterebilir. Çok yüksek EEAT web siteleri ve içerik oluşturucular, belirli bir konu için internetteki en güvenilir kaynaklardır.”

SEO Uzmanı