Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42
NULL string(5) "geldi"

Dönüşüme yol açan içerik oluşturmak, yalnızca SEO sanatını değil, aynı zamanda yazma zanaatını da gerektirir. İşte her ikisini de bilemek için ipuçlarını sizin için hazırladım.

SEO Uyumlu Makale Yazma: Bir Sanatta Ustalaşmak İçin En İyi 42 İpucu

Gerçek dijital başarı – arama motoru sıralamaları, kullanıcı deneyimi ve genel olarak marka için – ister kişisel ister ticari olsun – SEO sanatı ve yazma sanatı birleştirildiğinde ortaya çıkar.

En iyi SEO uyumlu makale yazımı, aşağıdakilerin mükemmel karışımından gelir:

  • Güncel bilgi/uzmanlık.
  • İyi yazma konusunda derin bilgi
  • SEO en iyi uygulamaları.
  • SEO, herhangi bir çevrimiçi yazı için, özellikle anahtar kelime açısından ve bu anahtar kelimeleri sayfalara/yazılara doğru şekilde eşlemek için bir zorunluluktur.

Okuyucular, yetkili bir sesi hemen, sahte bir sesi daha da çabuk tanıyabilir.

Dönüşümler, marka bilinirliği veya başka bir şey istiyorsanız, yazınızın otoriteye (ve özgünlüğe) sahip olması gerekir.

Bununla birlikte, milyar dolarlık yazılım tasarımcılarından yerel haşere kontrol şirketlerine kadar her tür şirketteki herhangi bir içerik yazarı için en iyi 42 yazma ipucu.

Odak noktası, arama motorlarının talep ettiği kaliteli içeriğin yaratılmasına doğal olarak yol açacak olan yazma sanatına daha fazla ağırlık veriyor.

SEO için Yazma: Temel Bilgiler

  1. Önce Anahtar Kelimeleri Düşünün
  • Hedef kitleniz üzerinde herhangi bir etki yaratmadan önce yazınızın bulunması gerekir. Bu nedenle anahtar kelime araştırması her zaman herhangi bir araştırmadan veya gerçek yazıdan önce gelmelidir.
  • Bu anahtar kelime araştırması, araştırmanızı büyük ölçüde etkileyecektir, çünkü hedef kitlenizin konunuzu aradığı başka yolları keşfedeceksiniz.
  • Arama motoru algoritmaları ne kadar zeki olurlarsa olsunlar bir yazıdaki en iyi sesi tanıyamazlar. Ancak anahtar kelimeler varsa, duyulma fırsatınız var.
  • Anahtar kelimelerde yeni misiniz? Anahtar kelime araştırması için bu başlangıç ​​kılavuzuna göz atın .
  1. Anahtar Kelime Araştırmasına Sanat Gibi Yaklaşın
  • Binlerce anahtar kelime araştırma makalesi mevcut. Sizin için en iyi olanı araştırın, keşfedin ve test edin.
  • Bu süreci döngüsel yapın. Her döngünün başında yeni anahtar kelime araştırması yaparak üç aylık bölümler halinde içerik takvimleri oluşturuyorum.
  • Sektörler değişiyor ve yeni anahtar kelimeler tahmin ettiğinizden daha hızlı trend oluyor.
  1. Anahtar Kelimeler İçin Rekabeti İnceleyin
  • Rakip anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olacak birçok araç vardır.
  • Uyarı: Yalnızca anahtar kelimeleri alın – rakiplerinizin gerçek yazılarını incelemeyin. Bunu yaptığınızda, onlar gibi konuşuyorsunuz ve orijinal bir şey yaratmak için mücadele ediyorsunuz. Orijinal bir ses oluşturun ve duyulacaksınız.
  1. Her Sayfa veya Blog İçin 1 Veya 2 Anahtar Kelime Hedefleyin (Ana Sayfa Hariç)
  • Ana “ana” sayfalarınız için her zaman daha geniş terimlere ve aşağıdaki “alt” sayfalar için daha uzun terimlere odaklanın.
  • Önce arama amacını, ikinci hacmi hedeflemek, hedef müşterinizin ne istediğinin zihniyetine girmenize yardımcı olacaktır.
  1. Anahtar Kelimeleri En Önemli Olduğu Yerlerde Kullanın

Arama motorlarına içeriğin amacına ilişkin güçlü sinyaller göndermek için anahtar kelimenizi aşağıda (önem öncelikli olarak) kullanın:

  • Başlık etiketi.
  • İçerik içindeki dahili bağlantılar.
  • Resmin alt özelliği.
  • Başlık etiketleri (her zaman bir H1’e sahiptir!).
  • Meta Açıklaması.
  1. Mümkün Olduğu Her Yerde Kalın ve Madde İşareti Kullanın.
  • Google, öne çıkan snippet’leri verirken bunlara dikkat eder. İçerik pazarlamasıyla işinizi ileriye taşıyın
    Bu hepsi bir arada içerik pazarlama araç seti ile çevrimiçi görünürlüğünüzü artırın, yeni müşterilere ulaşın ve satışları artırın.
  • Mümkün olduğunda kalın ve madde işaretli hedef anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olun.
  1. Başlık Etiketi: Hala En Güçlü
  • Hedef anahtar kelimenizin, ideal olarak öne doğru, başlık etiketinin bir parçası olduğundan emin olun.
  • Ayrıca, başlık etiketlerinin yaklaşık 60 karakter olması gerektiğini unutmayın, bu nedenle buna gerçek içerik oluşturma işleminiz kadar zaman ayırın.
  • Ana sayfa başlık etiketi için işletmeyi/web sitesini tanımlayan en önemli üç anahtar kelimeyi hedefleyin.
  • Her zaman hikaye anlatıcılığını düşünün. Basit tutun. Hedef kitlenizin dilini konuşun. Ve bu tıklamayı etkilemek için yazın.
  1. İlgili Anahtar Kelimeleri Ekleyin
  • Yazmayı yaptıktan sonra anahtar kelimeleri basitçe doldurmayın.
  • Anahtar kelime araştırmasına iyi hazırlandıysanız, yazarken topikal olarak alakalı anahtar kelimelerin listesini elinizin altında bulundurun.
  • Konu üzerinde kalıyorsanız, ilgili anahtar kelimeleri doğal olarak eklersiniz.
  1. Meta Açıklamanızda Hedef Anahtar Kelimenizi Kullanın
  • Google, meta açıklamayı bir sıralama faktörü olarak kullanmadığını söylüyor.
  • Ancak, birisi bu hedef anahtar kelimeyi veya kelime öbeğini arıyorsa, bu kelimeler kalın olacaktır.
  • Kalın, gözleri cezbeder ve arama yapanı kaydırmak yerine tıklamaya ikna edebilir.
  • Ayrıca meta açıklamanızı reklam metni gibi yazın. Amaç, kitleyi bir tıklamayı daha fazla etkilemek için heyecanlandırmaktır (başlık etiketiniz, meta açıklamanızla hemen desteklenen ilk etkileyici olmalıdır).
  • SEO İçin Yazma: El Sanatları ve Rutin
  1. Yaz. Yeniden yazmak. Sonra Yeniden Yazın. Doğru olana kadar.
  • Her şey rutin ve süreçle ilgili.
  • William Zinsser’in “Öğrenmek için Yazmak” kitabında dediği gibi:
  • “Yalnızca sürecin tekrarlanan uygulamalarıyla – yazma ve yeniden yazma ve budama ve şekillendirme – net ve basit bir ürün ortaya çıkarabiliriz.”
  1. Anahat ve Plan
  • Bir zihnin parçalar halinde düşünmesi (ve bir arama motorunun okuması) ve aslında bu parçaları tutarlı bir şekilde görmesi çok daha kolaydır.
  • Çoğu zihin doğal olarak Jack Kerouac gibi bir bilinç akışı tarzında yazmak ister – ama bu roman yazmak değildir. Çoğumuz bir iş için, o işin başarısını ilerletmek için yazıyoruz.
  • Başlıkları düzenleyin (anahtar kelimelerle SEO için!) ve boşlukları doldurun.
  • Bazen bu başlıklar altındaki kelimelerden daha önemlidir. Bu manşetlerin düşünceleri haykırmasını ve sözcüklerin bu çığlıkları desteklemek için haykırmasını sağlayın.
  1. Cümleyi Cümleye Göre Yaz
  • İlk taslak için Word veya Google Dokümanlar’ı yatay modda kurun ve cümle cümle yazın.
  • İlk düzenleme turlarınızı yapana kadar herhangi bir paragraf yazmayın.
  • Bu ipucunu “Yazmanın Öğeleri”nin yazarı Charles Euchner’den öğrendim.
  • Tek satırlık cümleler zihni taze tutar. Düzenlemeye başladığınızda ağıldaki düşüncelere yardımcı olacaklardır.
  • 140 karakterlik bir tweet gibi her cümle için kısa düşünün ve kısa ve öz yazmayı benimseyin.
  1. Günlük Yaz
  • Bir kas, ilgili rahatlatıcı noktalarla birleştiğinde büyür.
  • Zihniniz de aynı şekilde çalışır; kucakla.
  • Yine, yazma kaslarını çalıştırmak için günlük yazın, ardından biraz gevşeyin.
  • Yazma kaslarının büyümesini asla durdurma.
  1. Wi-fi’nizi Kapatın
  • Bu ipucu, “4 Saatlik Çalışma Haftası”nın yazarı Tim Ferriss’ten geliyor.
  • Bu basit uygulama, odağı yerinde tutar ve zihnin, odak noktanızın dışındaki herhangi bir şeye yanıt vermesini engeller.
  • Dikkat dağıtıcı şeyler bir ruh halini hareket ettirir. Bu dikkat dağıtıcı şeyleri var olmayan hale getirin.
  1. Sorularınız mı var? Dijital Asistanınıza Sorun
  • Wi-fi kapalı olabilir, ancak bazen sizi rahatsız edecek sorulara anında yanıt almanız gerekir. Bazıları soruları cevaplamadan çalışamaz.
  • Çözüm basit: Alexa, Siri veya Google Asistanınıza sorun.
  • Masamın yanında bir Amazon Echo Dot bulunduruyorum ve hızlı araştırma için kullanıyorum.
  • Bir Yankı Gösterim var, ancak video faktörü nedeniyle odağınızı hızla çekebileceği ofise ait değil. Bu alt katta, ofis dışında kalıyor.
  1. Yapabildiğiniz Her Şeyi Okuyun
  • Özellikle her şeyi basitleştiren yazarları okuyun.
  • İnsanlar, siyaseti veya çılgın yaşam tarzı nedeniyle Hunter S. Thompson’ı sevmeyebilir, ancak düzyazısı net ve basittir. “Las Vegas’ta Korku ve Nefret”i bir oturuşta okudum.
  • (Ve bir kez değil, muhtemelen bitiremeyeceğim bir şeyi zorlamaya ve bir zihin nefesine ihtiyacım olduğunda 10 kez.)
  • İş odaklıysanız, Michael Gerber’in “The E-Myth” kitabı da tek oturuşta okunabilir. Basit ve bilgilendirici.
  1. İlham Beklemeyi Bırakın
  • Bunun faydası yok.
  • Yazmak yerine yazmak hakkında konuşmayı sevmiyorsanız, ilham diye bir şey yoktur.
  • Gerçek yazarlar her gün yazarlar ve bunu “sanat”ın geliştirilmesine yardımcı olan bir yaşam tarzı haline getirirler. Alıştırma işleri gerçekleştirir ve disiplin gerektirir.
  • Pratik ve disiplinden sonra kelimeler daha iyi ve daha kolay akar. Uygulamanın basitliği olmadan hiçbir şey olmaz.
  1. Temel Bilgileri Okuyun
  • Geleneksel yazı için William Zinsser’in “On Writing Well”i okuyun. Sadece bir kez okumayın. Yılda bir kez tekrar okuyun.
  • Etki yaratan “kısa” yazının dijital çağı için, Roy Peter Clark’ın “Kısa Nasıl Yazılır” kitabını okuyun.
  • Orada durma. “Temel Don Murray: Amerika’nın En Büyük Yazma Öğretmeninden Dersler” ve “Yazma Üzerine Ernest Hemingway”i okuyun.
  1. Longhand ile Yazmayı Deneyin
  • Bu makale, İspanya’nın Valencia şehrine giderken Atlantik Okyanusu üzerinden uçarken aldığım notlara dayanmaktadır.
  • Uçmak, düşünmek ve el yazısı kullanmak için harika bir zamandır. Ayrıca, yanınızdaki horlayan yolcudan zihninizi uzak tutar.
  • Taksilerde, otobüslerde, toplantıların ortasında vs. el yazısıyla yazın. Deneyin ve yazmaya başlamadan önce o notları tekrar gözden geçirin.
  1. Sevdiğiniz Şeyi Yazın
  • Yazılı kelimenin zanaatında gerçekten ustalaşmak için, sizi mutlu eden yazıları kucaklayın – size para kazandıracak olsa da. Ne kadar çok yazarsan o kadar iyi olursun.
  • Kısa yazı yazmak ilham verir (bazen ne kadar absürt olursa olsun ya da okursa okusun!).
  1. Günlük Sorular Sorun
  • Arkadaşlar, aile, eş, çocuklar, kim olursa olsun. Sürekli soru sorun.
  • Ne kadar çok öğrenirseniz, sektörünüz ne olursa olsun okuyucular (iş dünyasındaki olası beklentiler) sağlayabilirsiniz.
  • Sorular öğrenmenin en önemli noktalarıdır. Bırakın insanlar konuşsun.
  • 80/20 düşünün – siz dinlerken zamanın %80’inde başkalarının konuşmasına izin verin , diğer %20’sinde konuşabilirsiniz.
  • Okurlarınız bir gün size teşekkür edecek.
  1. Kitlenizi Tanıyın ve Onlar İçin Yazın
  • Sesini ve tarzını aynı tutmayı unutma.
  • Kendinizi oradaki zilyonlarca diğer içerik yazarından ayırmanın yolu budur.
  1. Son Teslim Tarihinde Daha İyi Çalışalım mı?
  • Bazı insanlar için son teslim tarihinin baskısı, yaratıcılığınızı sizden uzaklaştırır.
  • Bu sizin için doğruysa, proje yöneticilerinizin teslim tarihlerinizi yükseltmesini sağlayın.
  • Bunu, bazen dört hafta kadar ileride, ekiplerimle birlikte yapıyorum.
  1. Çalışmanızı Soruların Etrafında Oluşturun
  • Daima “Sorun nedir ve nasıl net bir şekilde bir çözüm sağlayabilirim?” diye sorun.
  • “Okuyucuların umurunda mı?” Diye sormak da aynı derecede önemlidir.
  • Bu, arama motorlarını ve okuyucuları mutlu ederek sesinizin güvenilir ve yetkili kalmasına yardımcı olur.
  1. Uzun Projeleri Kısa Görevlere Bölün
  • Önce tüm başlıkları yazın (içlerinde hedef anahtar kelimeleri kullanmayı unutmayın) ve her bölümü doldurun.
  • Bu, ister yazma sanatı üzerine 2.500 kelimelik bir parça yazıyor olun, isterse bir müşterinin bir ürünün teknik yönlerini tartışan 750 parçalık bir parçası olsun, aynı şekilde işe yarar.
  1. Daima Aklınızda Bir Son Olsun
  • İçeriğinizin nereye gittiğini bilmek, yazma odağınızı keskin tutacak ve çoğu çevrimiçi yazmanın nihai hedefine, bir dönüşüme daha sık ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
  1. Yazım ve Dil Bilginizi Kontrol Edin
  • Bir adı yanlış yazarsanız makale hemen güvenilirliğini kaybeder.
  • İçeriğinizi özensiz dilbilgisi ile oluşturun ve okuyucu otoritenizden şüphe etsin.
  • Yazım ve dil bilgisi hatalarını kontrol ettikten sonra tekrar kontrol edin.
  1. Güvenilirliği Amaçlayın
  • Güvenilirlik olmadan, bir izleyicinin dikkatini çekme şansınızı kaybedersiniz.
  • Yanlış gerçekleri yayarsanız durumlar daha da kötüleşir.
  • Araştırma ve doğrulama için ek zaman ayırın.
  1. 10 Saniyelik Kuralı Aklınızda Bulundurarak Düzenleyin
  • Bu, özellikle ilk paragraf ve meta açıklama için her paragraf için geçerlidir.
  • Okuyucunun dikkatini hemen çekmek ve tutmak istiyorsunuz.
  • Makale ek konuşmaya değer mi? Eğer öyleyse ve uygun CTA’larınız varsa, bu, okuyucuları dönüşüme bir adım daha yaklaştırmaya yardımcı olabilir.
  • SEO için Yazma: Form
  1. Güçlü Cümleler ve Paragraflar Yazın
  • En güçlü kelimeler bir cümleyi başlatmalı ve bitirmelidir.
  • En güçlü cümleler paragrafın sonunda ve başında yer almalıdır.
  • Bu, daha yavaş, daha derinlemesine materyali ortada ve en önemli düşünceleri okuyucunun önünde tutmaya yardımcı olur.
  1. Sesin Netliği Konusunda Takıntılı Olun
  • Temiz yazı, net bir zihniyeti yansıtır – insanların (müşterilerin!) ihtiyaç duyduğu bir şey.
  • Örneğin Starbucks , pazarlamasında sesini netleştirmek için hem işlevsel hem de ifade edici bir dil kullanır .
  • Ses netliği web sitesi örneği.Yazar tarafından alınan ekran görüntüsü
  • Veya Mailchimp’in sesi kuru bir mizahla açıkça konuşulur.
  • Ses netliğine bir örnek.Yazar tarafından alınan ekran görüntüsü
  1. Dağınıklıktan Uzak Yazmaya Devam Edin
  • Basit tutun.
  • Direk söyleyeceğin şeye geç.
  • Tüm gereksiz kelimeleri soyun.
  • Cümleleri en basit biçimine getirin.
  1. Fazla Zarf ve Sıfatlara Dikkat Edin
  • Eğer fiil veya isim açıklamayı yapamıyorsa, o fiil veya isim yeterince güçlü değildir. Zarflar ve sıfatlarla yazma hakkında daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz .
  1. Çeşitli Uzun ve Kısa Cümleler Kullanın
  • Çeşitli cümle uzunlukları, içeriğinizin biraz ritim oluşturmasına yardımcı olur.
  • Okurlar bundan hoşlanır.
  1. Kısa Paragraflar Zihnin Nefes Almasını Sağlar
  • Sık sık kısa paragraflar kullanın.
  • Paragraflar arasındaki boşluk psikolojik olarak okumak için daha az enerji harcar, bu da potansiyel müşterinin enerjisini satış/öncülük için korur.
  1. Daima Etkin Fiiller Kullanın
  • Bu cümlede etkin fiil “Kullanmak”tır.
  • Aktif fiiller olmadan zihin değişir. Dolaşıyor.
  • Bir kitle ya da satış kaybedersiniz.
  • Okuyucunun bir sonraki adımda hangi eylemi gerçekleştirebileceği konusunda net olun.
  1. Klişelerden Kaçının
  • Veba gibi.
  • Beni hisset?
  • SEO için Yazma: Favori Hack’ler
  1. En Sevdiğiniz Müziği Dinleyin
  • Neden ona yazmıyorsun? Bazı müzik türleri, siz farkına varmadan sayfada büyük ölçüde farklı duygular ortaya çıkaracaktır, bu yüzden ne kadar çok o kadar iyi.
  • Bunu yazarken Coltrane’den Enfekte Mantar’a, Hendrix’e, SRV’ye, Dimmu Borgir’e, Breaking Benjamin’e, Chopin’e gittim.
  • Düzenleme için Wes Montgomery benim favorimdi.
  • Müzik kelimelerin akmasına yardımcı olabilir, bu yüzden hepsini kucaklayın.
  1. Sabahları En Ciddi Yazmaya Başlayın
  • Genelde sabah 5:30’da kalkarım Bu, beynimin en taze olduğu zamandır.
  • En ciddi yazılarım için her sabah birkaç saatimi engellerim.
  1. Fikirleri Not Almak İçin Bir Tablet Taşıyın
  • El yazısıyla daha net düşünüyorsanız, telefonunuzu aşırı kullanarak fikirleri not almak için küçük bir tablet taşıyın.
  • Moleskine tabletleri benim favorim çünkü ince ve kitaplara sığıyor, seyahat ederken her zaman yanımda.
  • Bir kitapta fikirler için yalnızca çok fazla marjinal alan vardır; bir tablet bunu halleder ve sizi telefondan uzak tutar.
  1. Müşteriler İçin: İlk Birkaç Taahhüt İçin 80/20 Düşünün
  • Müşterinin satışları için %80 sonuç üretecek olan yazınızın %20’sine odaklanın. Nasıl?
  • Basit: her zaman en iyi yatırım getirisi ürünleri etrafında bir içerik stratejisi başlatın. Bu, değeri gösterir ve sıralamaya girmelerini istediğiniz genel nitelikli anahtar kelimelere katkıda bulunmanıza yardımcı olur.
  1. Her Şeyden Uzaklaşmayı Unutmayın
  • Müşterilere değer yaratmak ve sağlamak için gerçek zekaya sahip yazarların her zaman bir molaya ihtiyacı vardır.
  • Dinlenmek ve enerji toplamak için haftalık taktiklerimden biri “Çarşamba yarım gün”. Dinliyorum ve ya gitar çalıyorum, yürüyüş yapıyorum ya da motosiklet sürüyorum… temelde ne gerekiyorsa.
  • Bu hafta ortası molası, zihni taze ve net tutar, bu da olumlu iş akışına ve nihayetinde mutlu müşterilere dönüşüyor.

Çözüm

  • Dönüşüme yol açan içerik oluşturmak, yalnızca SEO sanatını değil, aynı zamanda yazma zanaatını da içerir.
  • Hem okuyucularınıza hem de doğal olarak potansiyel müşterilerden müşterilere dönüştürmek istediğiniz müşterinizin okuyucularına en fazla değeri sağlama konusunda ciddiyseniz, kucaklayın.
  • Ayrıca, güçlü içeriğin çekiciliğinin ve popülaritesinin yalnızca zamanla çevrimiçi olarak birleşeceğini unutmayın.
  • Bir işletmeye SEO yazmayı bir yatırımcının ilgisini çeken bir şey olarak düşünün – bunu doğru yapmak için sabır ve disipline sahip olun ve sonuçlar sürekli olarak kendileri için konuşmalıdır.
SEO Uzmanı