Google reklamları denildiğinde akıllara ilk olarak arama sonuçlarında verilen reklamlar gelse de Google, reklam verenler için yeni seçenekleri devreye almaya devam ediyor. Geçtiğimiz yılı 55,5 milyar dolar gelirle kapatan Google’ın reklam hariç diğer gelirleri sadece 4,9 milyar dolar. Yaklaşık 50 milyar dolar reklam geliri elde eden Google’ın kendi reklam alanları haricinde, reklam ağından elde ettiği gelirse 13,1 milyar dolar. Sadece reklam ağından geliri bile internet devinin küresel anlamda pazar büyüklüğünü daha net anlatmaya yetiyor. Google’ın her mecrada yer aldığını belirttiğimizde sosyal ağlarda yok sorusuna karşılık Facebook Exchange’le yaptığı anlaşmayla Facebook’un sol tarafındaki reklam alanlarına girdiğini ve Gmail’in sponsorlu e-posta modeliyle de e-posta reklamlarında yerini aldığını hatırlatarak geçelim yakın zamanda devreye aldıklarına.
ARAMA MOTORU PAZARLAMASI
Google reklamları deyince akla ilk gelen reklamlar olan arama motoru reklamlarında 4 yeni modeli devreye aldı. Arama motoru optimizasyonu bu reklam modellerinden kaçarak ücretsiz trafik sağlıyor olsa da Google son ürünü Ürün Listeleme Reklamlarıyla SEO’dan yönlenen trafiği azaltmak istediğini de söylemekte yarar var.
DİNAMİK ARAMA AĞI REKLAMLARI
Google’ın yeni reklam ürünlerinde birisi olan Dinamik Arama Ağı Reklamları anahtar kelimeler kullanılmadan web sitesinin içeriğini temel alarak reklamın otomatik olarak gösterilmesini sağlıyor. Kelime hedeflemesi, fiyat planlaması ve dolaylı olarak insan kaynağına gerek bırakmayan Dinamik Arama Ağı Reklamları’nda kullanıcıyı derinlemesine analiz eden sitenizin içeriğiyle örtüştürüyor ve ilgili olması dahilinde Google, reklamı otomatik olarak gösteriyor.
ARAMA AĞI REKLAMLARI İÇİN YENİDEN PAZARLAMA LİSTELERİ
İnternet reklam dünyasına yeni bir hız kazandıran yeniden hedefleme reklamlarını Google arama reklamlarına uyarlamış desek konuyu özetlemiş oluruz sanırım. Sitenizi daha önce ziyaret etmiş olan kullanıcıların yaptıkları aramalarda sitenize gelmesini artırmak için Google özelleştirmiş kampanya ile daha yüksek reklam teklifinde bulunmanızın önünü açıyor, satın almaya en yakın kullanıcıyı size yeniden sunuyor.
ÜRÜN LİSTELEME REKLAMLARI
Ürün Listeleme Reklamları adeta fiyat karşılaştırma siteleri gibi çalışıyor. Ürünü arayan kullanıcıya arama sonuçlarında fiyatı, görseli ve bulunduğu e-ticaret sitesi listeleniyor. Bu reklam modelinde kullanıcı ürünü fiyatı ve görseliyle birlikte gördüğü için tıklamalar satın almaya daha yakın oluyor. Şu an için sınırlı ülkede sunulan servisin hizmet verdiği ülkeler arasında Türkiye’de bulunuyor.
GÖRÜNTÜLÜ REKLAM AĞI
Google’ın yayıncı web sitelerinin reklam alanlarını pazarladığı bu alanda Facebook Exchange’in ve Yandex’in Rusya envanteri de bulunuyor. Özellikle yeniden hedefleme reklamları için geniş bir envanter sunan Google’ın görüntülü reklam ağı ile adeta kullanıcı internette nerede gezinirse gezinsin ulaşılabiliyor.
DİNAMİK YENİDEN PAZARLAMA REKLAMLARI
İnternet reklam dünyasına yeni bir hız kazandıran yeniden hedefleme reklamlarını Google arama reklamlarına uyarlamış haline Arama Ağı Reklamları’nda bahsetmiştik. Görüntülü Reklam Ağı’ndaysa web sitenizi ziyaret etmiş ancak ürünleri incelememiş kullanıcılardan ürünü görüntüleyenlere kadar ve hatta sepeti terk eden kullanıcılara kadar hedefleme yapmak mümkün. Özellikle 3.parti bu hizmeti veren firmaların yerine AdWords hesabından entegrasyonla yeniden hedefleme yapılmasının önünü açtı.
VİDEO YENİDEN PAZARLAMA LİSTELERİ
Liste boyunca yeniden pazarlama deyince aslında yeniden hedeflemeli ürün reklamlarından söz ettik videodaysa durum biraz farklı. Burada internet kullanıcısı videolarınızı veya kanalınızı daha önce görmüşse aynı videoyu yeniden gösterebiliyorsunuz. Video Yeniden Pazarlama Listeleri’yle satışa yönlendirmeden ziyade marka bilinirliği veya farkındalık çalışmaları için daha uygun görünüyor.
DİJİTAL REKLAM DEĞERLENDİRMESİNDE YENİ BİR GÖSTERGE : YOUTUBE ADS LEADERBOARD
Dijital dönüşümün hayatımızın her alanında yer alması reklam dünyasında markaların farklı hikaye anlatım süreçlerine odaklanmalarını sağladı. YouTube markalar için hikayelerini dijital dünyada kitleler ile paylaşmaları sürecinde ana akım mecralardan biri haline geldi. Peki markalar hikayelerini anlatırken ne kadar yaratıcılar ve hangi markalar YouTube’da kitlelerin dikkatini çekiyorlar? Bu sorunun cevabını markalar her ay açıklayacağımız YouTube Ads Leaderboard’da bulabilecekler.
YouTube Ads Leaderboard Nedir?
Her ay açıklanacak ‘YouTube Ads Leaderboard’da, markaların reklamlarının popülerlik oranlarına göre sıralaması yapılacak. Listede yer alacak reklamlar, görüntülenme, izlenme, reklam (paid view) ve kazanılan izlemeler (earned view) oranı gibi kriterler gözönünde bulundurularak belirlenecek. YouTube Ads Leaderboard sadece reklamveren firmalar için değil reklamcılık sektörü için de önemli bir kıyas aracı olacak. Reklamların sadece gösterilen değil aynı zamanda kullanıcının etkileşime geçtiği ve marka hikayesinin bir parçası olduğu yeni bir değerlendirme aracı işlevi üstlenecek. Reklam dünyasının yeni verimlilik göstergelerinden biri olacak YouTube Ads Leaderboard sadece rakamların bir araya geldiği bir liste olmanın ötesinde sektörel düşünce biçimine de yenilikçi bir bakış açısı kazandırıyor. İzlenen reklamlar sadece başarı hikayesi olmanın ötesinde neden ve nasıl sorularına da cevap verecek. Markaların gerçekçi bir bakış açısıyla doğru planlamalar yapmasına yardımcı olacak.