Mesai Pazartesi - Cumartesi 09:00-18:00
Email info@muratolmez.com.tr Telefon 0532 507 34 42
NULL string(5) "geldi"

Konu merkezlerine dahili bağlantılar neden yayıncılar için bu kadar güçlü bir SEO taktiğidir? Ayrıntıları açıklarım ve bazı en iyi uygulamaları sağlarım.

URL’ler hakkında bilmeniz gereken her şeyi (neredeyse) açıkladığım önceki baskıdan sonra, URL’lerle neler yapabileceğinizi tartışmak mantıklı: Bağlantılar oluşturun.

Hiç Google’da “Arnold Schwarzenegger” gibi belirli bir konuyla ilgili haberler için arama yaptınız ve başınızı kaşımanızı sağlayan birinci sıradaki bir sonuç gördünüz mü?

Evet, bu SERP’nin başında Arnold Schwarzenegger etiket sayfasıyla The Independent gazetesi1 yer alıyor. Bu sorgu için En Çok Okunan Haberler kutusunun ve Arnold’un kendi web mülklerinin bile üzerinde en üst sıradaki sonuçtur.

Aslında, arama sonuçlarını aşağı kaydırdığınızda, sıralamaların çoğunun yayıncıların konu sayfaları olduğunu göreceksiniz:

Bu haber sitelerinin bunu nasıl başardığını merak ediyor olabilirsiniz. Ve cevap oldukça basit: Her şey dahili bağlantılarla ilgili.

Bağlantıların gücü, SEO’da köklü bir gerçektir. Bağlantılar, SEO’nun para birimidir; Google’ın ekosisteminde bir bağlantı, bir web sayfasından diğerine öneri olarak sayılır. Ne kadar çok öneri (yani bağlantı) alırsanız, Google sonuçlarında o kadar üst sıralarda yer alırsınız.

2020’de, burada okuyabileceğiniz SEO (tarihsel olarak PageRank olarak bilinir) için bağlantı değeriyle ilgili temel kavramları açıklayan ayrıntılı bir makale yazdım:

Bugün, haber yayıncılarının SEO stratejilerini güçlendirmek ve yukarıdaki Schwarzenegger örneği gibi sıralamaları etkinleştirmek için dahili bağlantıların – özellikle makalelerin içindeki aynı sitedeki diğer sayfalara bağlantıların – değerinden nasıl yararlandıklarını tartışacağım.

Ayrıca, dahili bağlantıların tutarlı bir şekilde uygulanmasının, bir yayıncının En Çok Okunan Haberler görünürlüğünü nasıl iyileştirdiğini ve haber hikayelerine daha fazla trafik çektiğini göstereceğim.

Konu Sayfaları

Öncelikle, bir dahili bağlantı stratejisinin temel yapı taşlarının yerinde olduğundan emin olmamız gerekir. Bu temeller konu sayfalarıdır.

Onlar için farklı bir adınız olabilir; bazıları bunlara etiket sayfaları, bazıları ise koleksiyonlar veya kategori sayfaları veya temalar veya konu merkezleri der. Onlara ne derseniz deyin, temel kavramları aynıdır: belirli bir konuyla ilgili tüm makaleleri toplayan bir sayfa.

Bu konu bir kişi (‘Arnold Schwarzenegger’), bir yer (‘Avusturya’), bir spor (‘vücut geliştirme’), bir film veya bir dizi film (‘Terminatör’), bir siyasi ofis (‘Kaliforniya Valisi’) olabilir. ) ve benzeri.

Google’ın ekosisteminde bu konulara varlıklar denir. 2012’den beri Google, Varlıkları otomatik olarak algılamanın, tanımlamanın ve birbirine bağlamanın bir yolu olarak Bilgi Grafiği’ni kullanıyor.

Google, makine sistemlerinin dünyayı insanların yaptığı gibi anlamasını sağlamak için Bilgi Grafiği’ni kullanır. İnsanlar içgüdüsel olarak varlıkları (insanlar, yerler, şeyler, kavramlar) ve bunların birbirleriyle nasıl bağlantılı olduklarını anlar, ancak makinelerin bunun için özel algoritmalara ihtiyacı vardır. Bilgi Grafiği, Google’ın bunu başarmanın yoludur.

Web sitenizde konu sayfaları oluşturduğunuzda (genellikle site bölümleri, alt bölümler ve etiket sayfaları şeklinde), Google’ın sitenizdeki bu konu merkezlerini ilgili varlıklarıyla ilişkilendirmesine olanak tanırsınız.

Basit bir ifadeyle, web sitenizde bir “Arnold Schwarzenegger” konu sayfanız olduğunda, siteniz Google’ın Bilgi Grafiği’ndeki “Arnold Schwarzenegger” varlığına bağlanır.

Bu, her türden farklı varlığa bağlı Bilgi Grafiği’ndeki ‘Arnold Schwarzenegger’ varlığının basit bir görsel temsilidir.
Bu, The Independent dahil olmak üzere her türden farklı varlığa bağlı olan Bilgi Grafiği’ndeki ‘Arnold Schwarzenegger’ varlığının basit bir görsel temsilidir.

Görselleştirmedeki okların genişliği, çeşitli varlıklar arasındaki bağlantının gücünü gösterir. Bu görüntüde, Arnold ile ‘Vücut Geliştirme’ varlığı arasında ve ayrıca Arnold ve Terminatör filmleri arasında (her bir filmin birbirine ve bir bütün olarak seriye bağlı ayrı bir varlık olduğu) güçlü bağlantılar vardır.

Dahili Bağlantılar Bağlantılarınızı Güçlendirir

Bu ilk görselleştirmede, Google’ın Bilgi Grafiği’nde yalnızca bir konu sayfası ve az sayıda makale içeren iki varlık arasında yalnızca küçük bir bağlantı olduğunu göstermek için Arnold ve The Independent arasında dar bir bağlantı oku kullandım.

Böyle bir senaryoda, Independent’ta yayınlanan Schwarzenegger hakkındaki makaleler, Google’ın sonuçlarında mutlaka üst sıralarda yer almaz ve konu sayfası ilk sırada yer alamaz.

Ancak The Independent, Schwarzenegger hakkında biraz düzenli yazıyor. Ve daha da önemlisi, bir makalede ilk kez bahsedildiğinde adını konu sayfasına bağlarlar:

Arnold Schwarzenegger konu sayfasına tutarlı dahili bağlantı

Bu iç bağlantı tutarlılığı, Schwarzenegger varlığı ile Kno’daki The Independent varlığı arasındaki bağlantının gücünü artırır.

The Independent’taki bir makaleden sitedeki Schwarzenegger konu sayfasına giden her bir dahili bağlantı, bu bağlantıyı biraz daha güçlendiriyor.

Tutarlı bir şekilde ve uzun bir süre boyunca yapıldığında, The Independent ve Arnold Schwarzenegger arasındaki Bilgi Grafiği’nde çok güçlü bir bağlantı elde edersiniz:

Schwarzenegger ve Bağımsız kuruluşlar arasında güçlü bağlantılar

Arnold Schwarzenegger hakkında, tümü konu sayfasına dahili olarak bağlantı veren daha fazla makaleyle The Independent, bu varlıkla olan bağlantısını güçlendiriyor.
Ve bu bağlantının gücü, doğrudan Google’ın sonuçlarındaki sıralamalara dönüşür. Bu durumda, bağlantı o kadar güçlüdür ki, The Independent’ın konu sayfası Google’da ‘Arnold Schwarzenegger haberleri’ için ilk sonuçtur.

Normal sonuçlardaki bu yüksek sıralama, aynı konu için En Çok Okunan Haberler kutularında mükemmel görünürlük ile de ilişkili olma eğilimindedir. Bir varlıkla güçlü Bilgi Grafiği bağlantılarına sahip olan web siteleri, o belirli varlıkla ilgili aramalar için Google’ın tüm ekosisteminde iyi performans gösterme eğilimindedir.

Örneğin, bugün Google İngiltere’de “joe biden haberleri” araması The Independent, The Guardian, BBC ve Daily Mail’den makaleler içeren bir En Çok Okunan Haberler kutusu gösteriyor:

Bu ilk sonuç sayfasında daha fazla aşağı kaydırdığınızda, sıralanan bu yayıncıların her biri için “Joe Biden” konu sayfalarını göreceksiniz:

Bu bir tesadüf değil. Bu yayıncıların her biri, bazıları diğerlerinden daha açık olan konu sayfalarına dahili bağlantılardan yararlanır. Sonuç olarak, hepsinin Google’ın Bilgi Grafiği’ndeki ‘Joe Biden’ varlığıyla güçlü bağlantıları var ve bu da Google’ın haberlerinde ve düzenli sonuçlarında güçlü sıralamalara dönüşüyor.

Ve kısaca, iç bağlantıların bu kadar güçlü olmasının nedeni budur. Birçok sitenin tam potansiyelini kullanmadığı SEO süper gücüdür. Güçlü dahili bağlantı süreçlerini benimsemiş yayıncılar, Google’ın haber ekosisteminde kazanma eğiliminde olanlardır.

Sorularınız olduğunu biliyorum

Teori basittir, ancak pratikte birçok gri alan ve olası karışıklık noktaları vardır. Aşağıda, dahili bağlantı stratejileri hakkında duyduğum en yaygın soruları ele almaya çalışacağım.

Bir makaledeki her sözü bir konu sayfasına bağlamak zorunda mıyım?

Kural olarak, herhangi bir konu sayfasına yalnızca bir kez bağlantı verirsiniz. En yaygın olarak bu bağlantı, bir makalede bir varlıktan ilk kez bahsedilir. Yukarıdaki The Independent örnekleri bunu açıkça göstermektedir: Schwarzenegger konu sayfasına yalnızca bir kez bağlantı verilmiştir ve yalnızca makalede adı ilk kez geçtiğinden beri.

Bir makalenin açılış paragrafında çok sayıda farklı varlıktan bahsettiyseniz, tüm paragrafın yalnızca bağlantılardan oluşan bir metin bloğuna dönüşme riski vardır. Böyle bir senaryoda, ilk paragrafa çok fazla bağlantı sıkıştırmamak için bağlantıları makalenin ilk birkaç paragrafına yaymak isteyeceksiniz.

Kaç tane bağlantı eklemeliyim?

Bir makaleye çok fazla bağlantı yerleştirme riski vardır; bu, Google’ın makalenizin gerçek bir içerikten ziyade bir bağlantı spam mekanizması olduğundan şüphelenmesine neden olabilir. Bağlantı sayısı söz konusu olduğunda biraz kısıtlama öneririm.

Genel bir kural olarak, makalenin uzun olduğu her 100 kelime için en fazla bir konu bağlantısı öneriyorum. Yani 500 kelimelik bir makaleniz varsa, makalenin tamamındaki konu sayfalarına beş dahili bağlantınız olabilir. Bu bağlantılar, makalenin içeriğiyle ilgili en alakalı konulara olmalıdır.

Bağlantıların makalenin tamamına yayılması gerekmez; Yukarıda söylediğim gibi, bir varlığın ilk sözünü konu sayfalarına bağlamak isteyeceksiniz, bu da makalenizin büyük olasılıkla bağlantılarla yoğun bir şekilde önden yükleneceği anlamına gelir. Bu iyidir, çünkü metnin başlarındaki bağlantıların kullanıcılar tarafından tıklanma olasılığı daha yüksektir, bu da onların Google için daha fazla ağırlık taşıdığı anlamına gelir (bu, PageRank makalemin Makul Sörfçü bölümünde açıklanmıştır).

İlgili makalelere bağlantılar sayılır mı?

İlgili makalelere bağlantı vermenin yanı sıra konu sayfalarına bağlantı vermenin büyük bir hayranıyım. İlgili makale bağlantıları, okuyucuları sitenizle etkileşimde tutmanın ve sayfa görüntülemelerinizi ve katılım metriklerinizi artırmanın harika bir yoludur. Ayrıca, ilgili makale bağlantıları, ele aldığınız konuyla ilgili uzman bir yayıncı olmanıza yardımcı olur.

Yine, ilgili makalelere dahili bağlantılarınızı aşırıya kaçmayın, ancak bunlarla konu bağlantılarınızdan biraz daha özgür olabileceğinizi düşünüyorum. Sağduyunuzu kullanın ve yalnızca mevcut hikayeyle doğrudan ilgili makalelere bağlantı verin ve makale metninizde istediğiniz yerden bunlara bağlantı verin.

Bir varlık adının kısaltılmış ifadelerini bağlantı olarak kullanabilir miyim?

Evet, eğer açıksa. ‘Arnold Schwarzenegger’i tam olarak yazmanız ve bunu bağlantı metni olarak kullanmanız gerekmez; Ayrıca sadece ‘Schwarzenegger’ diyebilir ve bunu konu sayfasına bağlayabilirsiniz. Burada bir belirsizlik yok, hem tam adı hem de soyadı açıkça aynı kişi hakkında.

Ancak bazen bir varlığın adının kısa versiyonu hemen anlaşılmayabilir.

ııı. Örneğin, ‘Harris’ adı birkaç farklı insanla ilgili olabilir, bu nedenle her türlü belirsizliği ortadan kaldıran bir ifade kullanmak isteyeceksiniz. Bu, tam ad (‘Kamala Harris’) veya kişinin ofis unvanını (‘Başkan Yardımcısı Harris’) ekleyerek olabilir.

Bağlantı metinleri için kısa ifadeler kullanın, yalnızca kimden veya neden bahsettiğiniz konusunda kafa karışıklığı olasılığının çok az olduğu veya hiç olmadığı durumlarda kullanın.

Yine de bir makalenin altındaki etiketleri kullanabilir miyim?

Evet ve aslında kesinlikle yapmalısınız. Konu sayfalarına iç bağlantılar etiketlerin yerini almaz; onları geliştirirler.

Konu sayfalarına güçlü dahili bağlantılar kullanmasına rağmen, The Independent ayrıca makalenin ilgili etiketlerini metnin altında listeler:

Bu, makaledeki dahili konu bağlantılarına ektir. Etiketler ve dahili bağlantılar arasında bir miktar örtüşme var ve bu tamamen iyi.

Genel olarak, bir makalenin altındaki etiket bağlantıları, okuyucularınız tarafından çok sık tıklanmaz. Ancak, makalenin konularını yönlendirmek ve bir yayıncı olarak konuyla ilgili uzmanlığınızı oluşturmak önemlidir – bu nedenle bunları kullanmaya devam edin.

Dahili makale bağlantıları ile bir makalenin altındaki etiketlere bağlantılar arasındaki temel fark, dahili makale bağlantılarının Google için çok daha fazla değer taşıması ve çok daha güçlü topikal sinyaller göndermesidir. Bu yüzden çok güçlü bir SEO taktiğidir.

Bölüm sayfaları aynı zamanda konu merkezleri midir?

Evet. Sitenizdeki her bölüm sayfası ve kategori sayfası bir konu sayfasıdır. Konu sayfası, bir konuyla ilgili tüm makaleleri listeleyen bir sayfadan başka bir şey değildir.

Bu konu “Spor” kadar geniş olabilir, bu nedenle spor bölümü sayfanız “Spor” varlığı için konu sayfanızdır.

Şimdi, bir makalenin içinden ‘Spor’ bölümü sayfanıza bağlantı vermenizi önermiyorum. İlk olarak, ‘Spor’ konusu çok geniş. İkincisi, en üstteki navigasyonunuz muhtemelen Spor bölümünüze bir bağlantı içeriyor.

Basitçe belirtmek gerekirse, en üstteki gezinmeniz (hem birinci düzey hem de bağlamsal alt gezinme) bir konu sayfasına bağlantılar içeriyorsa, muhtemelen makalelerin içinden o konu sayfasına bağlantı vermeniz gerekmez.

Dahili bağlantıyı otomatikleştirmeli miyiz?

Otomatik dahili bağlantının hayranı değilim. Yanlış gidebilecek çok fazla şey var; Aslında konuyla ilgili olmayan metin parçacıklarındaki dahili bağlantılar, bir makalede çok fazla bağlantı, metnin akışını bozan bağlantılar, bir bağlantı için kaçırılan bir fırsata neden olan bir yazım hatası vb.

Tecrübelerime göre, iç bağlantınızın doğru ve tutarlı bir şekilde yapılmasını sağlamanın en iyi yolu, bir düzeyde insan gözetimidir.

Elbette, konu sayfalarına dahili bağlantılar önermek için CMS’nizde bir sistem kullanın, ancak bence bu bağlantıları dahil etme (ve nereye ekleyeceğiniz) kararı her zaman bir insan editörle kalmalıdır.

Umarım yukarıdakiler, konu sayfalarına dahili bağlantıların neden bu kadar güçlü bir SEO taktiği olduğunu ve bunları makalelerinize dahil etmek için neden sağlam bir sürece sahip olmanız gerektiğini açıklar.

Dahili bağlantılar hakkında özel bir sorunuz varsa, lütfen bir yorum bırakın, faydalı bir cevap vermek için elimden geleni yapacağım.

Son birkaç haftadan bazı ilginç bilgiler:

Future plc’deki kişiler, mülklerinin çoğunda AMP’yi devre dışı bıraktılar ve hiçbir olumsuz sonuç görmediler. AMP’yi silin.

Dan Smullen’den bir başka harika parça, bu sefer maksimum haber SEO değeri için ana sayfa tasarımında. Onun eserleri her zaman okunmaya değer.

The Guardian’dan Chris Moran, Reuters Enstitüsü ile yaptığı bu mükemmel röportajda canlı blog oluşturma yaklaşımlarını özetledi.

Google Arama Konsolu için yeni “URL’yi İncele” API’si, otomatik SEO kontrolleri için çok sayıda fırsat sunar. Bu parçada, Glenn Gabe, bu API ile çok siteli bir indeksleme izleme sisteminin nasıl oluşturulacağını açıklıyor.

WTF is SEO’daki Shelby ve Jesse birbiri ardına harika parçalar üretiyor, bu yüzden lütfen arşivlerine göz atın ve henüz yapmadıysanız bültenlerine abone olun.

Google, haber yayıncıları için alakalı bazı yeni SERP özellikleri sunuyor; özellikle, son dakika haberleri sorumluluk reddi beyanları, doğruluk kontrolleri ve ‘Yüksek Alıntı’ etiketleri gösterecekler.

Google ayrıca, bir konuyla ilgili farklı yayıncılardan benzer başlıkları görebileceğiniz yeni bir mobil özelliği test ediyor.

Her zamanki gibi okuduğunuz için teşekkürler, bir sonrakinde görüşmek üzere.

SEO Uzmanı